Bypass Elektrik süpürge Motorlarındaki Emme ve Basma Hatları Hk.

binbaşı

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
1 Eyl 2011
Mesajlar
6,205
Puanları
3,256
Konum
BURSA
Merhaba, değerli akadaşlar;

Bu hafta sonu da sizlere önemli bir detaydan, tüm sulu sistemli makinelerde ve halı yıkama makinelerinde, orijinal süpürge motoru yerine ayni gövdeye (Ayni konstrüksiyona) adapte edilmeye (uydurulmaya) çalışılan ve çok daha farklı ebatlardaki bypass (Çift devreli) motorlarda yapılacak olan montajlarda çok dikkat edilmesi gereken bir noktadan bahsetmeye çalışacağım.

Sulu sistemli elektrikli süpürge motorunuz pert olup (Rotor kollektör arızaları veya rotor-stator sargılarının tam yanmasıyla) kullanılamaz duruma geldiğini ve piyasada ayni ebatta bir süpürge motorunu (Orijinal olarak) hiç bulamadığınızı farzedelim. Yeni ve ebatı daha farklı bu bypass motoru, süpürgedeki mevcut motor yuvasına monte ederken dikkat etmemiz gereken en önemli detay, bu tarzdaki bypass motorların motor sargılarını soğutan soğuk hava girişi (Mavi ok) ile motor sarımlarından ısınarak çıkan motor sıcak hava çıkışı (Kırmızı ok) süpürge gövdesinde hiçbir şekliyle birbirine karışmadan girmesini sağlamak olmalıdır.

3UAy7.jpg


Mavi okla gösterilen sıcak hava girişi havası, eğer kırmızı okla gösterilen sıcak hava çıkışı havasıyla, makinenin mevcut emme ve basma hattında birbirine karışıyorsa, yani motor sıcak hava çıkışı bir iç döngüyle (devri-daimle) kısa devre yaparak tekrar emme havası girişine kısmen dahil olup da karışıyorsa, motor sarımları yeterince soğuyamaz. Üstelik dış havadan soğuk hava yerine dışarı atılan sıcak havayı bir iç döngüye alıp giderek daha fazla ısınmaya, nominal olarak çekmesi gereken motor akımının amperinin,çok aşırı ısınan bu sargılar nedeniyle giderek düşmesine de yol açabilecektir. Bu durum da ilk çalıştırmada çok verimli başlayan bir çalışmanın giderek düşmesine ve giderek motor sargılarının aşırı ısınmasına sebebiyet verebilmesi demektir. Bu durumun çok uzun sürmesi ise doğal olarak elektrik motoru sargılarının yanmasıyla sonuçlanabilecektir.

Bu türden yanlış montajlara, istenmeyen oluşumlara meydan vermemek için, süpürge motorunuzun motor sargılarını soğutan emme havasının giriş kısmını ya özel bir kanalla uzatmanız ya da Bosch halı yıkama makinesi motor konstrüksiyonundaki (2.resimdeki örneğindeki) gibi, emme ve basma (Egzoz) havasının ayrı ayrı kanallardan ve birbirlerine hiç karışmadan makine içinden dışarıya egzoz olarak verilebildiği konstrüksiyonu kendinizce oluşturmanız gerekebilecektir. (Yani emme ve basma havasının ayrı ayrı yönlendirildiği özel kanallı bir yapıyı)

LW8Na.jpg


Aslında tüm elektrik süpürgeleri toz torbalı,sulu veya halı yıkama makinesi motoru,vb. çalışmaları sürecinde, ac akımdaki motor iç kayıpları, santrifüj fan (tekli, ikili veya üçlü) akuplesi (Hava dirençli bu yükü) nedeniyle çalışırken normalde ısınarak (Bypass türü motorlar ise her iki hava devresinde birbirlerinden ayrı sıkışıp ısınarak) çalışmalarını devam ettirirler. Ancak motor soğutma havası girişinin motor soğutma havası çıkışyla iç döngüye girmemesi çok önemlidir.

Bu motor değişiminden sonra bu detay atlanılarak bu durumun oluşmasına mahal verilmişse, hem motor verimi çok aşırı ısınan bu sargılar yüzünden iyice düşecek, hem emme hattındaki emme havası (Vakum,emme) basıncı (Gri oklu) çok düşebilecek, hem de motor çalışmasının çok uzadığı durumlarda ise motor sarımlarının kavrulup yanmasıyla sonuçlanabilecektir.

Dikkatinize ve bilgilerinize. Saygılarımla. Kolay gelsin.
 
İyi günler,Bilgilendirme için teşekkürler.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,108
Mesajlar
915,040
Kullanıcılar
449,809
Son üye
yucelsenolgm

Yeni konular

Geri
Üst