BOBİNLERDEKİ YANMA SEBEPLERİ

ensar321

Üye
Katılım
22 Şub 2010
Mesajlar
24
Puanları
1
Yaş
34
ÜRETTİĞİMİZZ MOTORLARIN BAZILARINDA BOBİNLERİ YANYOR. İZALASYON Vernik işini yapıyoruz ancak arada yanarak geliyor. özellikle nemli bölgelerden. bu nemi nasıl engelleyebiliriz. nemi emecek maddeler varmı nasıl verim alırım bu malzemelerden. yardımcı olursanız sevinirim.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Motor sargılarını koruyabilmen için motorlara sargı ısıtıcı eklemeni tavsiye ederim. Böylece nemli olan bölgelerdeki motorların sargılarını kuru tutarak korumaya almış olursunuz.Motorların sargılarının yanmasındaki diğer etkenler uygun termik kullanılmaması,herhangi bir şanzuman-redüktör veya bağlı bulunduğu bölümdeki sıkışmalarda olabilir.Bunlar için en uygun güç devresi uygulanmalıdır.
 
Motor yanmalarını iki ana başlıkta toplamak mümkündür.
Mekanik:
Motorun işe uygun seçilmemesi
Mekanik düzenekte balans,rulman arızası bulunması vb.
Elektrik:
Yeterlik koruma olmaması.
(termik korumadan tutun da faz koruma rolesine kadar)
Bağlantılarda gevşeklik.
Şebeke kaynaklı gerilim sorunları
(bu da koruma kapsamında değerlendirilebilir)
Gelelim neme:
Sorunun nem kaynaklı olduğundan eminseniz kolay.Yapacağınız nemi ortadan kaldırmak.
Bunun için sargılara ısıtıcı koyabilirsiniz.(özellikle küçük motorlarda uygulaması zordur)
İkinci yol motoru suya dirençli kimyasal ile kaplamaktır.
Bunun için AKONİ marka bir yağ kullandım.satış temsilcisi ürünü o kadar övünce deneyelim dedik.Gamak bir motoru söküp bu yağla yağladık .Süzülünce motoru tekrar toplayıp su dolu bir kovanın içinde çalıştırdık.Devrede siemens 30mA kaçak akım rolesi vardı.motoru yaklaşık 1,5saat su dolu kovanın içinde çalıştırdığımız halde ne kaçak akım attı ne de motor yandı.
Söz konusu yağı sulu yerlerdeki motorlarımızda kullanmaya devam ediyoruz.
Sonuçten biz memnunuz;bobinajcılar değil.
 
ben bir bobinajcı olarak orhunlak vernik kullanıyorum nemli yerlerde ama alidemir abimizin dedigi yağ nederece bilmem ama deniycem işletmemizdeki motorların %70 nemli alanda calısmakta.
 
nemden kaynaklanan yanmalarda fırın vernik kullanmanız sorunu büyük ölçüde çözer
 
ali arkadas dediğin malzemeyi arastırdım daha denemeye fırsat olmadı ama gerçekten şaşırtıcı bir malzeme. en kısa zamanda bende deneyecegim.
 
bobinin sarım şekli çok önemlidir...yanlış olursa yanar...
 
nemli yerlerdeki uygulamalarda açıkmetal yüzey koruyucu ako 501 mükemel sonuç veriyor
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst