Bisiklet USB şarj yapımı

abuzerefendi

Katılımcı Üye
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
451
Puanları
99
Yaş
40
Arkadaşlar normal bisiklet dinamosuna Örneğin 6V AC 6 Wattlık bir bisiklet dinamosuna,

1 köprü diyot bağlıyarak akımı 8 V civarı bir DC akıma çevirirsek,
Bu akımı LM7805 Gibi hazır bir entegre ile 5 V ye sabitler isek,

Bu çıkışlar ile direk bir sişi usb girişine bağlar isek telefonu giderken şarj etmekte sıkıntı yok. ( İ phone gibi usb nin 2.ci ve 3.ci kablolarından 2 - 3 V lik veri akışı akımı bekleyen gıcık telefonlar dışında. )

Peki bu şarj işleminin düşük hızlarda az akım geleceği için mesela 200 mah gibi, yüksek hızlarda ise 800 900 mah gibi akımlar geleceği için bu da farklılık oluşturacağı için buna da bir sınırlama koyabilirmiyiz. Mesela kondansatör burada iş görür mü bu işe yarar mı? Nasıl bi şey yapılabilir? Basit bir sistem olacak.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Dostum böyle durumlarda power bank türü içinde batarya olması gerekiyor. Düzgün olmayan bir gücü bir bataryada toplayıp daha sorna regile devresi ile istenen voltaja dönüştürüp kullanmalısın diğer türlü telefonuna zarar verebilirsin.
 
q9gOQq.jpg


Merhaba; Abuzerefendi,daha ilginç ve zor olacak yollardan telefon şarjını da siz hep seviyorsunuz,oysa solar panelle bu işlem çok daha kolay olmaktadır.Oto çakmaklık çoğaltıcılar vardır.Bunlarda sabit 500 mA, 5 volt dc.lik usb çıkışı,12-24 volt dc. girişe göre her zaman hazırda,bizim kullanımımız için beklemiş olur. Çünkü 6 volt 3 watt ,0.5 A’lik bir dinamonun değişken ac akımı ile arada bir akü (Dalgalanmayı,regüleyi direk sağlar çünkü) kullanmadan bu cebi bozma riskiniz çok fazladır,üstelik regülasyon için de daha fazla voltajlara (12-24 volt gibi) ihtiyacımız da olacaktır,hazır satılan bir oto çakmaklık çoğaltıcıyı da kullanacağımız için. Bu sistemi bir bisiklete nasıl uyarlarız? İşte projemiz;

Bisikletin elektrik sistemini (Donanımını) 14 volt bisik. dinamosu+12 volt kuru bir aküyle çalışan elektrik sistemine dönüştürme projesi

Önce bisiklet dinamosunun 6 volt 3 watt gücüdeki stator sarımlarını dinamoyu sökerek açıyoruz.örneğin 6 metre çıktı diyelim.Metrede 1 volt ac. demektir bu.(daha fazla çıkarsa hesabı yaklaşık bir hesap yaparak hesaplamanız gerekir) 14 volt yapmak için 14 metre bobin telini ayni sarım yerine sararak tam da sığdırmak lazım.Daha ince kesitli bobin teli kullanıp buraya sararak bu dinamoyu da kapattık.Dinamo ac çıkış ucuna çıkışına bir köprü diyot bağlayıp ya 2 adet 6 volt 4 amper ışıldak aküsünü seri bağlayıp ya da tek 12 volt 7 amper kuru aküyü sele kısmına şarj olacak şekliyle de monte ediyoruz.Dinamo artık max 0.5 amperi net de üretemez,yaklaşık yarı yarıya düşer bu ac akımı,ama bu da (0.25 A) aküyü güvenli olarak doldurmaya yine de yetecektir.Farlardaki (Ön ve arka) 6 volt ampülleri de 12 volt olanlarıyla değiştirdik ve bunları açma-kapama anahtarları da ekledik bu arada.Akü dinamo ile seyir halinde şarj olurken,voltajı da 12-12.6 volt dc. aralığında hep sabit kalmış olur.(Ayni araçlardaki gibi hem şarj olup hem de voltaj belirli değerlerde de sabitlenmiş olur böylece.) Akü kutuplarına oto çakmaklık (3’lü çoğaltıcılı+usb çıkışı portlu) çoğaltıcının çakmaklık fişini + ve – uçlara çok dikkat ederek de bağladık.Bu usb portuna da 5 volt usb’den şarj olan cebimizi bu haliyle de (Bisiklet seyir halinde veya dururken de) takıp şarj edebiliriz.Bu sistemle (bu projeyle) 10-20 watt veya 5 watt solar panelle çakmaklık çoğaltıcı kullanılarak usb çıkışı kullanılarak yapılan şarjın bir benzerini de yapmış oluyoruz.Not: Çakmaklık çoğaltıcı alttaki linkten bir alıntıdır.Kolay gelsin.

http://www.elektropazar.com/ozsolar.htm
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,856
Kullanıcılar
449,991
Son üye
multiroots

Yeni konular

Geri
Üst