Asansör Kontrolü

Sayın asansorcu verdiginiz bilgilerden dolayı cok tesekkur ederim.

Peki EMO ve MMO ya biz kendimiz basvurup rapor cıkarttırabilirmiyiz
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
mmo veya emo ya başvurarak kontrol isteyebilirsiniz, kontrol sonucu raporunuz cıkar ve bu rapor doğrultusunda asansörünüzün revizyonunu yaptıracaksınız, revizyon sonucu 2. kontrol isticeksiniz eğer rapor doğrultusunda tüm aksaklıklar giderildiyse yeşil etiket ve uygunluk raporunuzu alacaksınız.

asansör mekanik aksamı ve kontrolü konusunda aklınıza takılan tüm sorunlarınız ve sorularınıza cevap verebilirim.
 
Türkiyede malesef asansör firmaları asansörü sadece para kapısı olarak görüyorlar, standarda uyan firma sayısı çok az, eline çantasını alan bakımcı kesiliyor, asansör bakımcılarının %90 ı yağlamadan başka bişey yapmıyorlar sadece yağ döküyorlar, bina yöneticilerinin asansör hakkında bilgisiz oluşu buna katkı sağlıyor, birde Bakım ücretleri var tabi mmo nun belirlediği bakım ücreti durak sayısı X 17,5 tl dir. Çantacı diye tabir ettiğimiz asansör bakımı yapan dolandırıcılar 10 katlı bir binanın bakımını 20 tl ye yapıyorlar sonuç olarak dürüst firmalar bunlarla rekabet edemiyor. Yönetici cebinden cıkan parayı düşünüyor ama sonuç olarak bu durumun yöneticiye maliyeti daha ağır oluyor. Sağlam parçayı bozuldu diyerek değiştiriyorlar, basit arızları büyüttükçe büyütüyorlar. Bu firmalarda malesef arıza bakımı denen şeyde yok. 16 17 yaşındaki çocukları bakıma gönderiyorlar. 5 sene sonunda yönetici bir değerlenirme yapsa ne kadar zara ettiğini görecek ama hiç bir yönetici bundan vazgeçmiyor. Asansör firması seçerken ilk önce mmo dan fikir edinin, CE belgeli firmalarla çalışmaya dikkat edin. Bakıma gelen elemanlara ve bakımda yapılanlara en azından birkaç kez şahit olun. yılda bir kez kontrolünüzü yaptırın. sözleşme imzalarken sözleşmeye mmo ve emodan yılda birkez denetim istediğinizi belirtin ve ucuzluğa asla kanmayın.
 
Cok saolun sayın asansorcü verdiginiz bilgiler insan hayatı güvenligi için altın degerinde ama gel gelelim sadece asansorcüler yöneticiler degil apartman sakinleride de bu benim hayal ettigim sizin önerdiniz bilinc yok! Benim eşim apartman yöneticisi inanın insanları bir seylere
ikna etmek cok zor insanlar cebinden para cıkacagını anladımı bütün duyularını kapatıyor duyularını kapatmayan bir kac kiside onların icinde söz sahibi olamıyor.
 
Asansör konusunu görünce hemen sorayım 30 mA kaçak akım röleleri asansörlerde çalısırmı?
biz daha önceden çalıştıramadık , biraz uğraştık ve şimdi çalısıyo ama şimdiki sorun elektrik gidince bir şey yok ama elektrik gelince kaçak akıkm rölesi atıyo bunu hala çözemedik.
 
sn calev
kaçak akımın çalışmaması için bir neden yok biz sürekli panolarımızda 30mA lik kullanıyoruz bir problem yok gerçekten göervini yapıp açtırma yaptığı durumlar problem sayılmaz tabi elektrik gelince devreye giren bir yükün akımı sebep olabiliyort olabilir aynı devrede birde 300 mA LİK KA. RÖLESİ deneyip n,bakın bence 300 mA değerini buluyormu ?
 
30 mA kaçak akım rölesi insan koruma sınırıdır. 300 mA asansörlerde kullanılmaz. standartta açık şekilde belirtilmiştir. Aydınlatma ve prizler kaçağa bağımlı gruptan bağımsız olmalıdır. ve test edilmelidir. Ana besleme panosunda 30 mA kaçak akım koruma rölesi şartı vardır. çalışmamasının sebepleri olabilir ama bu konuda elektrikçi arkadaşlar daha ii yorum yapacaktır. Asansörlerde 300 mA kesinlikle kullanmayınız.
 
asansörlerde halat kontrolü

asansörlerde kullanılan halatlar lif özlü halatlardır. kendi kendine yağlama yaparlar. yağlama süreleri ortalama 8-10 yıldır. 8 yılını doldurmuş halatlar kontrol edilmelidir.
asansörlerde halat kopmaları sonucu kazalar çok az yaşanır genellikler halat boşanması halat atması gibi sebeplerden ötürü asansör düşer. halatlar kabin üstünde ve karşı ağırlık üstünde halat şişesi dediğimiz bağlantı elemanlarıyla bağlanır. burada halatlar şişe içerisinden geçirildikten sonra kelepçeyle sıkılır. kelepçeyle sıkarken öncelikle kelepçeler taşıyıcı halatı ezmicek şekilde sıkılmalıdır ve çift kelepçe sıkılmalıdır. ayrıca halat şişesinin bağlantı somunları kontra olmalıdır. böylece boşanma riski azaltılmış olur. bir diğer sebep halat atması makine motor grubunda tahrik kasnağının yan yatağı yoksa halat atma pimi olmalıdır yan yatak varsa halat atma pimi aranmaz. böylece halat atma pimi sayasinde halat atmalarının önüne geçilir veya yan yatak sayesinde halat atsa dahi yan yatağa takılacaktır.

tellenme kontrolü

ince bir plaka ile asansör çalışırken plaka halata dik bir şekilde temas ettirilir eğer tellenem varsa telcikler plakaya çarparak plakayı attıracaktır. eğer metre başı 4-5 tellenme mevcutsa halat en kısa zamanda değiştirilmelidir.

halatların kuruması

halat parlak kuru görünüm alır. lif içinde yağ tükenmiştir. tahrik kasnağı kanallarını aşındırır ve kasnak özelliğini yitirir kaymalara sebebiyet verir. sık sık kasnak değiştirmek gerekir iki kasnak bir halat fiyatına eşittir. halatlarda kuruma parlama meydana geldiyse hem maliyet hem can güvenliği açısından halat değiştirilmelidir. zor bir yöntem halatta çok fazla tellenme mevcut değilse halata lif damarlarından yağ basılabilir ancak halatın dış kısmı asla yağlanmaz.
 
makine motor grubu problemler
rulman problemleri
asansör çalışması esnasında hafif tıkırtılı ağır bir ses varsa rulmanlar kontrol edilmelidir.

dişlide boşluk

asansör duruşları esnasında tahrik kasnağı durduğu anda ters yönde kasnak kendini bırakıyorsa dişli sisteminde boşluk meydana gelmiştir. kaymalara sebebiyet verebilir.

volanda balans

volan hareketi esnasında milde titreşim ileri geri hareket varsa volanın ağırlık merkezinde kaçıklık olabilir. gerekli testler sonucu volanın ağırlık merkezi volandan ağırlık boşaltarak veya eklenerek ayarlanmalıdır.

motor sargısında problemler

motorun sesi dinlenir cızırtılı bir ses varsa sarımlar kontrol edilmelidir.

tahrik kasnağında titreşim:

yan yatak ii merkezlenmelidir. mil burcları kontrol edilmelidir. volandan kaynaklanabilir.
 
Asansörlerde 300 mA kesinlikle kullanmayınız.

tabiki kullanmayın benim demek istediğim mevcut sistemde gerçekten kaçak akım değerinden dolayımı açtırma olmaktadır onun sağlaması nı yapmak için bahsettiğim işlem bir öneridir SAYGILAR
 

Forum istatistikleri

Konular
129,664
Mesajlar
928,872
Kullanıcılar
452,354
Son üye
brkcmn

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst