Alternatör şarj lambası bağlantısı

Cevaplarınız için teşekkürler.
Benim paylaştığım şemada şarj lambası yok.
Başka bir bağlantı öneriniz var mı?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Şu an yok, çalışırsa led işine bakabiliriz. Bu arada daha fazla kablolu alternatör şemalarına da baktım, mantık prensip bu değişmiyor. Anladığım elk her zaman kolay düşük akım olan yerden gittiğinden, lamba flamanından geçen önemsiz bir miktar kalıyor, bu sebeple motor çalıştığında sürekli ışık vermiyor.
 
Sorunumu henüz çözemedim. Yardımcı olacak kimse yok mu?
Şarj lambasını bağlamam lazım.
 
Kontağı açınca kablolarda ortalama 12V oluyor. Ama alternatör şarja başlayınca, 14V yada üzerinde şarj ediyor. Bir devre ile eğer 14V altında elektrik geliyorsa lambayı yakan, 14V ve üzerinde elektrik geliyorsa lambayı kapatan bir devre tasarımı yapılabilir mi?
Yapabilecek birisi var mı?
 
Kontağı açınca kablolarda ortalama 12V oluyor. Ama alternatör şarja başlayınca, 14V yada üzerinde şarj ediyor. Bir devre ile eğer 14V altında elektrik geliyorsa lambayı yakan, 14V ve üzerinde elektrik geliyorsa lambayı kapatan bir devre tasarımı yapılabilir mi?
Yapabilecek birisi var mı?
Mümkündür ama bilmem nereyi yeniden keşfetmeye gerek var mı, hala bir lamba temin edip denemediniz mi? Veya ölçü aletiyle bahsedilen noktalarda ölçüm yapmadınız mı?
 
Opampla yapabilirsin.

Daha basit olarak.12V dan sonra iletimi kesen bir devre elemanı var mıdır?
Mümkündür ama bilmem nereyi yeniden keşfetmeye gerek var mı, hala bir lamba temin edip denemediniz mi? Veya ölçü aletiyle bahsedilen noktalarda ölçüm yapmadınız mı?
Tüm bağlantı şekillerini denedim ama lamba ya hiç yanmıyor yada kontak kapalıyken yanıyor. Kontağı açınca lamba kapanıyor.
(Traktör aktif olarak kullanıldığı için sürekli kabortayı ve kabloları sök tak yapamıyorum)
 
Sizin bağlantı yanlış görünüyor şarj lambası üzerinden değil de ayrı kablo ile bağlayın. Akü kablosu tek parça kalsın lambayı akü + kubundan alıp kontak ile redresör arasına ekleyin, en basit hali bu;

Ekli dosyayı görüntüle 66934
Söylediğiniz bağlantı şeklini yeniden ölçü aletimle test ettim ama kontak açık değilken 12V görünüyor. Kontağı açınca sıfır volt görünüyor. (+) Ucu aküye (-) ucu konjektörün giriş bölümüne bağlıyorum yani şemada (I) noktasına.
 
Söylediğiniz bağlantı şeklini yeniden ölçü aletimle test ettim ama kontak açık değilken 12V görünüyor. Kontağı açınca sıfır volt görünüyor. (+) Ucu aküye (-) ucu konjektörün giriş bölümüne bağlıyorum yani şemada (I) noktasına.
Yani ne demek? Lamba olsa yanar mı? Konjektör girişi kontak sonrası işte, yanlış denilen bir kısım var mı? Verdiğim şemaya tekrar göz atın isterseniz.
 
Yani ne demek? Lamba olsa yanar mı? Konjektör girişi kontak sonrası işte, yanlış denilen bir kısım var mı? Verdiğim şemaya tekrar göz atın isterseniz.
Yani lambayı bağlayınca. Akım, akünün (+) kutbundan alternatörün rotoru üzerinden geçip akünün (-) kutbuna gidiyor. Ama kontağı açınca akım kontak üzerinden geçtiği için lamba sönüyor. Benim amaçım kontak açıkken lambanın yanması. Sizin dediğiniz şekilde yada şemadaki şekilde bağlayınca lamba direk yanıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,209
Mesajlar
915,832
Kullanıcılar
449,988
Son üye
hmos23

Yeni konular

Geri
Üst