Akülerin paralel bağlanması

calim

Üye
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
10
Puanları
1
Yaş
38
Arkadaşlar elimde 2 adet 12V 24 A lik kuru akü var (akülü arabalar için üretilenlerden).Ben bunları bir anahtar sistemiyle beraber çalıştırmak istiyorum.Paralel bağladığım akülerin (-) kutupları birbirine bağlı kalırken, her ikisininde (+) kutbuna ayrı ayrı anahtar bağladım.Yani 1. anahtar açıkken 1. akü 2. anahtar açıkken 2. akü çalışacak.Acaba akülerin (-) kutupları sürekli bağlı dururken (+) kutupları bağlı kalmazsa akülere herhangi bir zarar verirmi.Birde şarj etmek için yine ayırıcı bir devremi kullanmam lazım yoksa tek bir şarj aletiyle her ikisinide aynı anda şarj edebilirmiyim.Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Sadece (-) bağlı diye sorun yaşamazsınız.Şarj ederken ayrı ayrı şarj etmeniz uygun olabilir.Birlikte şarj edilmeleri mümkünse de sizin sisteminizde aküler farklı güçlerde tüketime uğrayacaktır.Bu durumda birlikte şarj ilk anda soruna yol açmasa bile bir süre sonra birinin tembelleşmesi durumu ile karşılaşabilirsiniz
 
üstteki köprü diyot tamamen fuzuli bağlanmıştır , devreye de kesinlikle bir eksisi yada artısı yoktur. yani tamamen etkisiz bir şekilde bağlanmıştır.
ayrıca sayın calim sorduğunuz sorudan yola çıkarak şunuda ekleyeyim aküleri 13,7 v gibi bir voltajla şarj etmeniz gerekmektedir.
 
üstteki köprü diyot tamamen fuzuli bağlanmıştır , devreye de kesinlikle bir eksisi yada artısı yoktur. yani tamamen etkisiz bir şekilde bağlanmıştır.

Köprü diyot bu şekilde bağlanınca, hem şarj sırasında, hem de kullanımda akülerin birbirine deşarj olmasını önler. Şemayı anlayamamış olman fuzuli olmasını gerektirmiyor.
 
üstteki köprü diyot tamamen fuzuli bağlanmıştır , devreye de kesinlikle bir eksisi yada artısı yoktur. yani tamamen etkisiz bir şekilde bağlanmıştır.
ayrıca sayın calim sorduğunuz sorudan yola çıkarak şunuda ekleyeyim aküleri 13,7 v gibi bir voltajla şarj etmeniz gerekmektedir.

Köprü diyot burada "kısmen" gereklidir.

Çünkü,

İdeal ortamda akülerin gerilimlerive karakteristikleri de tıpatıp birbirinin aynısı olsaydı köprü diyota gerek olmazdı.

Ancak bu durum hiçbir zaman mümkün olamayacağı için köprü diyot uygulaması oldukça doğru bir karardır. Diyot denince akla hemen AC uygulamanın olması gerektiği gerekmez.

Yukarıda "kısmen" ifadesi kullandım.

Çünkü, sistem köprü diyot olmadan da çalışır. Aküler birbirilerini dengeler. Ancak diyot olması çok daha doğru bir uygulamadır.
 
Diyotların bir faydası da,akü uçları ters ( + yerine - gelse bile ) bağlanmış olsa bile,çıkışta-
ki + ve - uçlarınının hiçbir zaman değişmeyeceğidir.
 
normalde iki akünün paralel baglanması bence uygun değildir.çünkü akülerin iç dirençleri farklı olabilir.iki paralel akü yerine tek akü ama yüksek akımlı en uygun yöntemdir.
 
sayın beş yıldızlı arkadaslar tekrar ediyorum o kopru diyotun hiçbirşeye faydası yoktur. ben o şemayı anladım, ama siz anlayamamışsınız hatta anlamadığınızıda anlamamışsınız.
tanıdığınız bir elektronikçi varsa ona danışın.
hatta şarj devresini kesip oraya bir bos bir dolu akü bağlayıp boş akünün doluyu nasıl sömürdüğünüde seyredin.

Diyotların bir faydası da,akü uçları ters ( + yerine - gelse bile ) bağlanmış olsa bile,çıkışta-
ki + ve - uçlarınının hiçbir zaman değişmeyeceğidir.


fahri bey şemayı takip ederseniz aküleri ters bağladığınızda motora da ters voltaj gideceği apaçık ortadadır
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
sayın beş yıldızlı arkadaslar tekrar ediyorum o kopru diyotun hiçbirşeye faydası yoktur. ben o şemayı anladım, ama siz anlayamamışsınız hatta anlamadığınızıda anlamamışsınız.
tanıdığınız bir elektronikçi varsa ona danışın.
hatta şarj devresini kesip oraya bir bos bir dolu akü bağlayıp boş akünün doluyu nasıl sömürdüğünüde seyredin.

Değerli kardeşim, tanıdığım çok sayıda meslektaşım var ama danışmaya ihtiyaç duymuyorum, şöyle ki: ilk kez ortaokul yıllarımda yani senin yaşın kadar yıl önce adım attığım bu meslekte temel elektronik konularını birilerine danışacaksam vay halime :)

Şemanın prensibini anlayamamanı tek yönlü düşünmene bağlıyorum, köprü diyot gördüğün her yerde ac-dc dönüşümü gerçekleştirilmek zorunda değil.
Köprü diyot bildiğin gibi özel bir şekilde birleşmiş 4 diyottan oluşuyor. Bizim de bu paralel bağlı akü devresinde, 2si şarj sırasında, diğer ikisi de devreyi enerjilendirme sırasında aküleri birbirinden izole etmek için gerek duyacağımız toplam 4 diyot var. Yukarıdaki çizimde bu ikisi birden köprü diyotla sağlanmış, hepsi bu.
Hala anlayamamış olduğunu tahmin ediyorum, o yüzden çizerek açıklamaya çalışayım:

Tek kaynaktan iki aküyü şarj ederken iki diyot kullanıyoruz, bu sayede şarj cihazını devreden çıkardığımızda aküler birbirleriyle alışverişte bulunamıyor:


İki aküyle tek motoru enerjilendirirken de iki diyot kullanıyoruz ki, motoru ayırdığımızda yine aküler birbiriyle alışverişte bulunmasın:

Bu iki devreyi kombine etmek istediğimizde dört diyodu tek tek de kullanabiliriz, ama köprü diyot tam istediğimiz şekilde dördünü birden içeriyor, bu yüzden kullanmamızda sakınca yok.
Ek olarak motora ve şarj cihazına da birer anahtar koyuyoruz:
 

Forum istatistikleri

Konular
128,210
Mesajlar
915,844
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst