Aşırı motor ısınması

mehmetbaki

Üye
Katılım
8 Ara 2018
Mesajlar
111
Puanları
1
Yaş
28
selamlar. Dikey eksen olarak sürdüğümüz 1.5kw asenkron motorumuzu Siemens v20 ile kremayer dişli ile iki limit switch arasında yukarı aşağı olarak hareket ettiriyoruz. Motoru yukarı aşağı yönde test ediiyırum. Motor aşırı şekilde ısınıyor fakat sürücü o kadar ısınmıyor motor nomınal akımında akım ekmeye devam ediyor. motor dc mil frenli. bunu çözmenin yolu bir üst motor mudur yoksa asenkron motorun genel olarak 10 sn de bir yön değiştiği için ısınması genel bir davranış mıdır? Teşekkür ederim.
 
Yazımızda endüstrinin can damarı sayılabilecek PLC’yi inceleyeceğiz.
KNX Standardı, küçük bir rezidansın içerisindeki aydınlatma, perde panjur, klima kontrolünden, Dünya’nın en büyük havalimanlarındaki aydınlatma otomasyonu gibi çözümler için tercih edilen bir Dünya standardıdır.
Motorun,gövde sıcaklığını ölçtünüzmü ?
70-80°C normaldir.Motorunuzun seçim sı-
nıfı ( S1,S2, vs ) doğru ise,sorun yok de -
mektir.Süreyle ! ilgili olarak,V20 içinde
( şalt / saat ) tahkik yapmanızda yarar var.
 

Ekli dosyalar

  • S1-S9.doc
    20.5 KB · Görüntüleme: 11
  • S1-S9  1.jpg
    S1-S9 1.jpg
    319.5 KB · Görüntüleme: 29
  • S1 - S9   2.jpg
    S1 - S9 2.jpg
    174.5 KB · Görüntüleme: 27
Son düzenleme:
20230406_083453.jpg
20230406_083507.jpg

Motor calisma sinifi ne olmali yukari asagi olarak kullaniyoruz. Motor nominal akimina ulasmiyor bile. Reduktorlu. Surucu 400V 3 fazli siemens v20
Malzemeyi bi konveyorden alıp diger konveyere birakiyor (mdf vakumla). Calsima sinifi tam olarak ne olmali onerisi olan varsa memnun olurum
 
Son düzenleme:
Çalışma devriniz nedir . Sürücü üzerinden çalıştığı için herhalde motor nominal devrinde dönmüyor . Sürücü üzerinden düşük devir ile sürülen motorlar için olağan bir durumdur bu . Cebri soğutma belki düşünülebilir. Arkadaşların bahsettiği motor çalışma sınıfı da önemli . S5 sınıfı sizin için daha uygun gözüküyor Bence bu hususta motor imalatçısı firmalarla fikir alışverişi yapmanız daha faydalı olur .
 
Çalışma devriniz nedir . Sürücü üzerinden çalıştığı için herhalde motor nominal devrinde dönmüyor . Sürücü üzerinden düşük devir ile sürülen motorlar için olağan bir durumdur bu . Cebri soğutma belki düşünülebilir. Arkadaşların bahsettiği motor çalışma sınıfı da önemli . S5 sınıfı sizin için daha uygun gözüküyor Bence bu hususta motor imalatçısı firmalarla fikir alışverişi yapmanız daha faydalı olur .
45 hzde calisiyor
 
45 hzde calisiyor
Çok düşük bir devir sayılmaz . Çalışma sınıfından başka bir muhabbet olarak normalde sürücü üzerinden sürülen elektrik motorlarının tasarımı konvansiyonel motorlardan daha farklı ( olmalı ) . Ama bizim memlekette bu ayrıntıları bilen , uygulayan var mı ? Sanmıyorum . Bizde sitim hep arkadan gelir . Önce tesis kurulur , sonra arızası ile boğuşulur her zaman .
https://emtas.com.tr/belge/teknik-bulten.pdf ( Bu dökümanı herhalde 1000. kez paylaşıyorum )
 
,Anahtarlama frekansı kaç HZ? Hız kontrol ıle calısacak motorlar özel sarım olabiliyor. Bunuda araştırınız.
 

Ekli dosyalar

  • EMTAŞ FR. KONTROL.pdf
    522.2 KB · Görüntüleme: 9

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,193
Mesajlar
915,738
Kullanıcılar
449,968
Son üye
ibrahimkalebayir38@gmail.

Yeni konular

Geri
Üst