5,5 kW ylıdız üçgen arızası

arkadaşım her bobine 380 v gidecek faz sırası önemli
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
mrb arkadaşım bende fikrimi diyeyim şimdi içeriden çıkan uçlar U V W ve X Y Z uçları şayet saran arkadaş uçları çıkarken bir dalgınlık yaptıysa mesela U la X sin yeri değiştiyse yani X V W U Y Z olmuş olabilir ve durumu ölçü aleti ile anlayamazsın bunu an ca bobin uçlarına balkıpta anlayabilirsin kolay gelsin
 
Fazları çakıştırıyor olabilirsiniz devre gözden geçirin birde kontaktörün biri bırakmadan biri çekmez normalde yani bobin uçlarını kapalı kontaklardan geçirüçgenkini yıldızdan yıldızı üçgenden devred sorun var yani
 
Aynı sorun gecenlerde benimde başıma geldi Termik çıkışına kondasatör varsa arızalı olmasın durumunda kontaktörleri aşırı akımdan dolayı yapabiliyor
 
segili arkadaşım
yaşadığın arıza tamamen motor bobin uçlarını kaıştırmadan kaynaklanıyor
yıldız bobin bağlantı uçlarını kontrol edersen bir kısadevre oluştuğunu görürsün
 
Kontakların yapışma sebeblerinde biride yıldız dan üçgene geçişteki zaman problemi olabilir.Tavsiyem kaliteli bir yıldız üçgen role kullanmandır.Mümkün ise hem yıldızdan üçgene geçiş zamanını , hemde kontakların geçiş zamanını ayarlayabileceğin role olmalı
 
simdi arkadasim daha oncede yazdigim bir konuyu burada tekrar edecem sizin icin.benim yildiz ucgen bagli motorlar icin kullandigim vede siddetle herkese tavsiye ettigim cozum yoludur vede ne sigorta attirir nede kontaktor yapistirir.
simdi
1-motoru tamamen koprusuz hale getir vede kablolarda bagli olmasin vede uc bobinin omajinida olc vede kaydet kagida
2-simdi kagida yildiz vede ucgen durumdaki sargi durumlarini ciz
3- simdi hesapla yildiz vede ucgendeki olmasi gereken omajlari bulalim
ornek 4 ohm motor eger yildiz ise 8 ohm olur ama ucgende ise 4 ohm kalir
4-simdi ise panodaki guc sigortasini kapatalim vede yildizdan ucgene gecisi kaydedip uzatalim suresini
5- olcu aletini ana kontaktor cikisana koyup starta basalim simdi eger sistem normalse yildizda olmasi gereken omaji gormemiz gerekir
6-ucgene gecincede ayni kontrolu yapalim
7-bu sekilde omajlar eger normal ise sizin motorunuzda ondan sonra yildiz ucgen rolesi kullanmanizi tavsiye ederim
bunlari yaptiginizda kesin sorunu cozeceginizi umuyorum bu yontemle cozen arkadaslar oldu cunku sorunu
kolay gelsin neticeden haberdar ederseniz sevinirim
 
u-v-w x-y-z uçları motor klemensinde yanlış çıkarılmış.Üçgende her türlü çalışır çünkü bobin çıkış uçları kısa devre yapılıyor.x-y-z uçlarının 2 sini yer değiştir normal çalışabilir yada yıldızdan sonra motor kontaktörler çekik olsa dahi durabilir.o zamanda değiştirmediğin (x y z ) uçlarını yer değiştir.Senin motor faz çakışması oluyor.
Üçgen bobin bağlantısını gözünün önüne getir.
 
mrb arkadaşım bende fikrimi diyeyim şimdi içeriden çıkan uçlar U V W ve X Y Z uçları şayet saran arkadaş uçları çıkarken bir dalgınlık yaptıysa mesela U la X sin yeri değiştiyse yani X V W U Y Z olmuş olabilir ve durumu ölçü aleti ile anlayamazsın bunu an ca bobin uçlarına balkıpta anlayabilirsin kolay gelsin

yanlış bilgi.u ve x gibi kavarmları kafaya takmayın ha u ha x ikiside aynı bobinin iki ucu fark etmez.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,198
Mesajlar
915,774
Kullanıcılar
449,979
Son üye
schule48

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst