45 KW Motor 90 Amper Çekiyor

skoper75

Üye
Katılım
6 May 2008
Mesajlar
89
Puanları
1
Yaş
39
arkadaşlar slm bende bir çiftliğin sulama motorlarına bakıyorum motorlar
1 160 kw
2 75 kw
3 45 kw
4 37. kw 2 adet hepsi yıldız üçken yol alıyor tam baş belsaı bir haftada 3 adeti yandı sorunlarda eften püften
sorun şu 45 kw motor yandı yerine tekrar yenisi geldi yldız üçken bağlantı normal ama motor 100 amper çekiyor cok fena ısınıyor acaba diyorum santrafüjmü motora büyük yıldız üçkeni tekrar tekrar kontrol ettim ama olmyor lütfen görüşlerinizi yazın belki :(çözerim
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
eger elektriksel aksamında bı sıkıntı yoksa kontaktor vs de %99 mekanık sorun var koruma ekıpmanların yokmu termik mks vs motor koruma rolesi gibi
 
1, motor un kablo mesafesi inde uzalma oldumu
2, motorum devrimi artırmak için kasnak çapında oynama varmı(santrafüş kayışlı ise tabi
ama normalde 90 amper çekmesi gerek mekanikte sıkısma olabilirmi kolay gelsin
 
uzama olmadı ama anladığım kadarı ile motor seçimi yanlış diye düşüüyorum yük ağır geliyor olabilir
 
su motorlarında genelde su basma yüksekliği ve su basma mesafesi değişimi aşırı yüklenmeye sebep olabilir, bunlarda bir değişiklik var mı?
 
Pompada ısınma varmı.Pompada sorun varsa,motorun aşırı akım çekmesi,beklenilen bir du-
rumdur.Pompanın elle döndürülüyor olması,sorun olmadığı anlamına gelmez.Diğer tüm şart-
lar normal ise,pompayı söküp bakmakta yarar var.
 
Sana tavsiyem motoru pompadan ayır kumanda devreni boşta çalıştır yani motoru bağlama sağlam olup olmadığına karar ver kumanda devrende hata olabilir sonra motoru boşta çalıştır onuda kontrol et pompayıda bağla kontrol et motor yüke geçişinde sesi biraz değişir fakat çok anormal bir değişim varsa pompada bir sorun var demektir rulmanlar veya motor mili ile pompa arasındaki line diye tabir ettiğimiz (motor mili ile pompa mili aynı çizgide olması) ayar bozuk olabilir bu ayar çok önemlidir zamanla rulmanları bozar ve motoru yakar
 
motoru boşta çalıştırma ile yükte çalıştırma arasında baya fark olduğu kesin ,bu arada koruma elemanlarından kaynaklanan bir sorun da olabilir.
 
Bir haftada üç adedinin yanması hoş bir durum değil.Mekanik aksamı ve kontrol elemanlarını kontrol ettikten sonra motorların bir daha yanmamasına ilave bir koruma olarak kontaklı ampermetreler var bunlardan takarak motorları daha iyi korumuş olursun.Digital olarak akım değerini set ediyorsun normal termiklerden daha iyi bir koruma yapıyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,334
Mesajlar
916,784
Kullanıcılar
450,178
Son üye
Esat YILDIZ

Yeni konular

Geri
Üst