4 Tekerlek

kill130

Üye
Katılım
22 Ağu 2017
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
31
Öncelikle merhabalar;
Benim aklımda 4 tekerli 2 kişilik yaklaşık olarak 2 kişiyle birlikte 200 kilogram kadar olabilecek akülerden aldığım elektriği invertörle 220 volta yükseltip tamamen kendi kişisel hobim amaçlı kullanabileceğim bir araç yapma fikrim var.
Bu iş için yaklaşık 2,000 tl ayırmayı düşündüm.Kendim böye bir aracı yapabilir miyim? Ve yapmam durumunda bu araç gereksinimleri neler olur?
Benim aklımdakiler;
*12 volt 105amper jel akü 4 tane
*1 adet invertör(3000w)
* yaklaşık 3 kw lık elektrik motoru
Bunlar tabiki benim aklımdakiler bilen arkadaşlar yanlışlarımı düzeltirse veya daha iyi öneriler getirirse minnettar kalırım.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Merhaba

Her şeyden önce düşünceniz için tebrikler , ne yazık ki kanunlar trafiğe çıkmanıza izin vermez ama köyde bir idare diyelim .
Kendinize ait tapulu alanda kullanacaksanız sorun olmaz .
Düşünün o göre devam deyin .
2 bin TL . ye biraz zor , Araç hurdalık yanında iseniz ona da belki demek lazım ana bence genede zor .
Yapmış olanların videoları var mesaj gönderin bilği alın .



https://onedio.com/haber/126-bis-ten-e-bis-e-tam-yerli-elektrikli-otomobil-macerasi-606961

http://www.aytekinguclu.com/elektrikli-araba/


Araştırın .

Kolay Gelsin .
 
jel akü yerine starter normal vasıta aküsü öneririm. Jel aküler yüksek akım çekmeye uygun değildir. hemde pahalıdır.
Yeterki starter aküyü şarzsız uzun süre bırakmayın ve tam deşarz etmeyin.
 
Alakanız için teşekkür ederim bulunduğum yer köy şehire bay uzak bu yüzden sıkıntı olmayacak bu arada şasesi dahil her şeyini (yapabildiğim kadarıyla tabii) kendim yapmaya düşünüyorum. Fikri olan arkadaşları yardıma bekliyorum . Saygılar
 
jel akü yerine starter normal vasıta aküsü öneririm. Jel aküler yüksek akım çekmeye uygun değildir. hemde pahalıdır.
Yeterki starter aküyü şarzsız uzun süre bırakmayın ve tam deşarz etmeyin.
Fikriniz için teşekkürler jel akü yerine normal araç aküsü sağolun.
 
4 aküyle çok eski yıllardan beri yapıla gelenleri zaten hep sulu aküler şeklinde olmuştur. Nasıl Çalışır Ansiklopedisinin "Elektrikli Taşıtlar" konu başlığında, 48 voltluk 4 adet seri bağlı kurşun-asit sulu akülerle yapılan (Arabanın alt kısmında monteli, akülerin çalışırken soğutuması için de üzerinden hava kanalının geçtiği) konstüksiyonunu bu ansiklopedinin sayfalarında (s. 673'de) rastlarsınız. (Üst resimdeki gibi) Kolay gelsin.
 
imkanınız varsa şasiyi aluminyum malzemeden yapın. Araç mümkün olduğunca hafif olsun. Tekerlek olarak ince hafif tekerlek kullanın motosiklet tekeri olabilir.
 
imkanınız varsa şasiyi aluminyum malzemeden yapın. Araç mümkün olduğunca hafif olsun. Tekerlek olarak ince hafif tekerlek kullanın motosiklet tekeri olabilir.
Tekerlekleri küçük sukutur tarzı motorsiklet lastiği düşünüyorum saygılar
 
3kw lık elektrik motoru çok yüksek.Bunun yerine max 2kw kullanırsanız rahatlıkla işinizi görür.Çunku gerek yok.Hem çok güç harcar.Hem akulerin sarj edilmesi zor olabilir.Bu benim de kafamda var ama ben çamaşır makinesi motoruyla yapmayı düşünüyorum.[emoji4]
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst