30 kW lık motorun kompanzasyonu

Qc=gerekli kondansator gücü
Q2=güç kat sayısı düzeltildikten sonrakı reaktif güç
Q1=güç kat sayısı düzeltülmeden önceki reaktif güç
P =aktif güç
Qc=P.(tgq1-tgq2) kvar olarak bulunur
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
30 kw motora 20 kvar kondansatör olmalı 30*0,67

burda yanlış hesaplama yapıyorsunuz motorun etiketinde yazan güç elektriki güç değil motor milinden alınan mekanik güçtür.Motorun etiketinde yazan gücü verime bölerseniz elektriki gücü bulmuş olursunuz.Ki bu durumda da motor herzaman nominal gücüyle yüklenmez.Bunları göz önünde bulundurmadan yapılan kompanzasyon sorunlara sebep olur.
 
Motorun Io boşta çalışma akımından hareketle InxCosQxm den 11.426kVAr bulunur .
 
Motora kompanzasyon yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli konu yükün değişimidir. Yük değişken ise otomatik kompanzasyon yapmak uygun olur. Bununda en ekonomik yolu 5-8 kademeli tek fazdan akım bilgisi alan eski tip röleler kullanarak kompanzasyon yapmaktır, motorlar dengeli yükler olduğundan eski tip röleler işinizi görecektir kademe kondansatör güçleri iyi tespit edilmelidir.
Yük değişken değil,Şebeke gerilimi stabil ise ölçüm sonucu tespit edilen güçte kondansatör ile münferit kompanzasyon yapılır.
 
bir büyüğüm başından geçen bir olayı anlatmıştı 30 kw. motor yaklaşık 60 A. çekmesi gerekirken 25 a. çekiyormuş buda motorla alakalı onun için en güzel çözüm motor çalışırken akım ölçümü yapmak ve ona uygun kondansatör kullanmaktır
 
Arkadaslar motorlara münferit kompanzasyon yaparken. Cos fi 0,95 üzerinde hesaplanırsa ayrı bir anahtarlama elemanı kullanmak gerekir (Kontaktör v.b.) Yukarıda arkadasların dediği gibi ezbere 0,8 - 0,67 gibi rakamları telaffuz eden arkadaslar bu işten ne kadar anlar bilmiyorum ama motor cos-fi ve yükseltilmek istenen cos-fi'ye yükseltmek için hesaplama yaparken motor boşta çalışma akımını, motor cos-fi sini, motor gücünü ve motor verimini bilmek gerekir, Bunlar gözardı edilerek motorun klemensine paralel bağlanan kondansatörler eğer fazla kapasitede olursa motor sargılarına zarar verir, veya kapasitifden cezaya girmesine sebep olabilir.
 
neler yazmışsınız neler yazmışsınız arkadaşlar
alt tarafı 30kw gücünde bir motor.cos f etiketinde yazar zaten yap hesabını.
cosq1=motor etiketinde yazan
cosq2:0,99

Q:GEREKLİ KONDANSATÖR GÜCÜ

Q:p.(TAN Q1-TANQ2)

örneğin elinizdeki 30kw lık motorun etiketinde cosQ:0,85 yazıyor olsun

cosQ2:0,99 yapacağız.

Q=30.(0,62-0,14)=14,4kVAR

düz hesap 15kvar lık kondansatörü kontaktör aracılığı ile bağlaya bilirsin.
yok etiketimi okunmuyor,yazımı silinmiş,üstü çok mu kirlenmiş o zaman
tak herhangi bir röleyi sisteme çalıştır motoru gel kvar hanesine sana kaç kvar bağlayacağını göstersin.bu kadar basit
amma uzatmışsınız.
 
Arkadaşlarında bahsettiği gibi, motor kompanzasyonu, sadece yazlı değerlerle olmaz.
1. Motorun tam veya düşük yükde calısmasına göre gerekli kondansatör gücü değişir. Yük uzun süre değişmiyorsa (yol alma akomından sonra) sabit değer konulabilir. Veya, bir miktar sabit kondansatör, akım artıgında da artan kondansatör için, kontaklı bir ampermetre kullanalıbilir.
2. Gerekli kondansansatör gücü için, yukarıda bahsediidiği gibi ya RGK baglayı
p, ekranından kvar değerini almak,yada kombı sayac veya mekanık reaktıf sayac baglanarak, bellı süredekı kVAR sarfıyatına göre kondansansatör gücü belirlenebilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,240
Mesajlar
916,104
Kullanıcılar
450,049
Son üye
elm3ss

Yeni konular

Geri
Üst