12v Kompresör 220 ile çalıstirmak

Mrtzclk

Üye
Katılım
9 Ara 2016
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
42
Merhaba 12v ile calisan otomobil lastigi sisiren komprrsor aldim. ben bununla kombinin hava tanki veya v.b gibi islerdede kullanmak istiyorum. gecici olarak bilgisayarin powerinin 12 voltunu kullanarak yapiyorum ama her gittiğim yere power tasimak zor oluyor. bu kompresoru 220 ile calistirabilirmiyim. urun bu
https://m.tr.aliexpress.com/item/32...or-Car&spm=2114.49010208.4.65.HeNdHS#autostay
 
Söylediğinizden başka yol yol yoktur. 12 Volt küçük bir aküde kullanabilirsiniz ama PSU dan daha hafif olmayacaktır.
 
Cihazı söküp iç hacmini kontrol edin. eğer uygun bir yer var ise ufak bir trafo ve bait bir doğrultma devresi ile 220 ilede kullanmanız mümkündür. Hatta kolaylık olması açısından eski tip radyoların sökülüp takılan fiş yuvasından cihazın uygun bir yerine monte edersiniz. Küçük bir kablo ile rahatlıkla kullanabilirsiniz.
İhtiyacınız olanlar;
- 1 adet trafo 220/12v çıkışlı
- 1 adet dc doğrultma devresi
- 1 adet radyo elektrik soketi (dişi)
- 1 adet radyo kablosu
Montaj için basit bir havya (5-10 TL lik setler işinizi görür) ve sıcak silikon.

Kolay gelsin...
 
Ekstra olarak benim komprasör gibi cihaza soğutma fanı ve start/stop anahtarı ekleyebilirsiniz. Gerçi sizin modelde start/stop anahtarı mevcut ama fan fikrini değerlendirebilirsiniz. Bilgi vermesi açısından kendi modifiyeli komprasörümü ekliyorum, arzu eden faydalanabilir.
Kendisini bimden 10 TL ye almıştım. İlk kullanımda kablo ve kendisi orantılı olarak ısınıyordu ve çakmaklığa taktığımda direk çalışmaya başlayıp, kullanıcıda anlık bir tiklemelere sebep oluyordu. Nihayetinde ufacık şeyden o kadar gürültü beklenmiyor :D
- İlk iş olarak kabloyu değiştirdim, kolay kolay deforme olmayan ve kolay toplanabilen bir kablo kullandım hatta işi abartıp yangına dayanıklı kablo kullandım :)
- Sonraki aşama olarak cihazın ısınmasını önlemek için fan montajı yaptım.
- Son olarakta hem fan hemde motor için 2 adet anahtar taktım. (elimdeki oradan buradan çıkma anahtarları değerlendirdim, gerçi fanda çıkma ya olsun :))
upload_2016-12-9_11-58-11.png

upload_2016-12-9_11-58-45.png

upload_2016-12-9_11-59-15.png

upload_2016-12-9_11-59-33.png

upload_2016-12-9_11-59-50.png
 
fan kaç cm bende takıcam ama uygun bulamadım

eski bi alet çantasının içine hem power supply hemde kompresörü monte edib de kullanabilirsin
 
Merhaba,değerli arkadaşlar; tam yeri gelmişken sizlere bu mini,12 voltluk kompresörlerle ilgili kendi deneyimlerimden biraz bahsedeyim.

1- 12 voltla çalışan bu kompresörler etiketlerinde 12 volt yazmasına rağmen 14.0 voltta lastikleri fazla zorlanıp ısınmadan çok daha rahat şişiriyor.Sebebi de tahmin edeceğiniz üzere "volt*amper= güç" çarpımının motorla birlikte akü devrede iken yani 14 volt dc.'de daha rahat ve fonksiyonel,kendini çok zorlamadan da çalışabilmesidir.

Çakmaklığa veya uzatma kablosu ekini jaka lehimle ek yapıp akü kıskaçları ile direk aküyle çalıştırdığınızda direk akü (12-12.6) ve motor rölantideyken (14-14.2) voltta deneyip bir çalıştırın.İkinci durumda hem lastikler daha kısa zamanda şişecektir,(Devir biraz daha voltajla birlikte yükseldiği için) hem de kompresör daha az zorlandığından biraz daha uzun ömürlü olacaktır.(Bir arıza yapma riski de azalacaktır,daha az ısındığı için)

2- Uzun zaman çalışmadan araba bagajında saklı ve kullanılmadan kaldıklarında, bazen ilk çalıştırmada bir sorun olabiliyor.Evde en az 5-6 amper,17-18 volt dc. akım veren bir redresörünüz varsa, buna bağladığınızda (+ ve - kutuplarına çok dikkat ederek) kompresörün eski çalışma rejmine anında dönebildiğini (tutuk halinden sıyrılıp kurtulduğunu) görebilirsiniz.

3- Bir de çalışırken çok fazla ses çıkarıyorsa (lastiğe hava basmak için bağlı yani yükte iken) ve devrinde tutukluklar,ara sıra kesilmeler oluyorsa 5 adet vidasını yıldız tornavidayla sökün.İki adet dış kapağın arasından kompresörü çıkarıp alın ve pistonun krank milini,hareketli yerlerini ince bir yağla aşırıya da kaçmadan yağlayın.Bu şekilde hem sesi azalacak,hem de çalışma performansında artı bir artış olacaktır.

Not 1: Aküyle veya motor rölantide iken alternatör+aküyle birlikte çalışırken, zora çalışan bir yük (hava basılması gibi) maruz kalacağından akünün amper-saat kapasitesi yüksek olduğunda voltaj düşümü ve ayni oranda güç (Performans) azalması daha az,amper değeri nispeten düşük redresör,psu,vb. güç kaynaklarıyla daha fazla voltaj düşümü ve güç azalması riski doğabilir.Zaten 14 volt dc. ile 12 volt dc.'de (Yalnızca akü) çalışmalarında bariz preformans kaybı ve daha fazla ısınma olumsuzluklarından konu başında bahsetmeye çalışmıştım.

Not 2: En son tutukluk yapan 2 tanesinden birine, 17-18 volt dc.yi evde redresörle vermeme rağmen yine çalışmamıştı.Motor-kompresör arasındaki mekanik bağlantıyı sağlayan 2 adet yıldız vidayı da söküp, 17-18 volt dc.'yi bu şekilde boşta (kompresörsüz) uyguladığımda ise, biraz kıvılcım çıkarıp sonunda normal devirle çok az kıvılcımla tam normale dönerek boşta döndü ve böylece dc motoru tekrar takıp kompresörü de kapatmıştım. Bagajda uzun süre soğukta dururken fırçaları donmuş ve o andaki elektrik geçişinde bir problem olmuştu ve dumanlar çıkarıp bu havayı lastiğe basamamıştı.Bu zor durumun çaresi de bu şekliyle kolayca giderilebilir,aklınızda bulunsun. Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
Son düzenleme:
Evet,gres yağı aslında en idealidir,çünkü dc motordan sonra çalışma deviri dişlilerle (Redüktörle) düşüp çok yüksek de değildir,2000-3000 rpm olsaydı ince yağ daha uygun olurdu,ama o anda gres yağını evde bulamadığım için dikiş makinasi yağını kullanmıştım.Saygılarımla.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,659
Kullanıcılar
449,943
Son üye
Ali4129

Yeni konular

Geri
Üst