10Kw.lık bir bilezikli asenkron motor ile yer vinci çalıştıracağız

genco7873

Üye
Katılım
21 Ağu 2008
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
39
Slm.arkadaşlar. Benim sizlerin yardımınıza ihtiyacım var. Konu şu: 10Kw.lık bir bilezikli asenkron motor ile yer vinci çalıştıracağız. 4 yada 5 kademeli dirençlerle yol verilecek. 5 kademeli pako şalter kullanılacak. motor sağ-sol çalışacak. 5-6 kontaktör kullanılacak. eksiğim varsa tamamlayıverin. kumanda şeması gerekiyor. vede ne derece sağlıklı olur. veya sizin tavsiye edebileceğiniz başka bir yöntem varsa yardımlarınızı bekliyorum. saygılarımla . ******@hotmail.com
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Bilezikli motor yerine sincap kafesli motor ve rejen sürücü kombinasyonu daha uygun olacaktır.Rejen sürücü kullanmakla aynı zamanda enerji tasarrufu yapmış olacaksınız.Mekanik ve elektrik sistemin ömrü ve bakımı daha uzun süreli olacaktır.
 
Devır değişme sorunuzu yoksa ,Bileziklere ait klemensleri termınalde kısa devre ederek, tek devirde ileri geri çalışdırabılırsiniz. HIz değişme olacaksa, yine terminalden kısa derve edin, diğer uclara HIz kontrol cıhazı baglayın. Hem yumusak kalkınma ve durma sağlarsınız hemde arızalarınız azalır.
 
herhangi bir sıkıntı olmaz .kumanda devresini uygun yaptıktan sonra .bu uygulama çok yerde kullanılır saglamlık konusunda tereddütün olmasın.
 
Vinçlere bildiğim kadarıyla direk yol verilir ve vinç motoru olması gerekir ilgili motorun.Kumanda devre elemanlarının vinçlerde kullanılması bir elektrikçinin yapabileceği en tehlikeli hatalardandır.
 
vinç için regen uygulama çok sık kanca hareketi yapmıyor ise biraz lüks olabilir. amortisman süresi çok uzun olacaktır..ancak güzel bir çözümdür.bilezikli asenkron motorrlar artık vinç sektöründe pek tercih edilememektedir. Bakım ve direnç sorunları çıkarmaktadır. normal sincap kafesli motor ile daha sağlıklı çalışma sağlarsınız. invertör ile 8 ve üzeri kademede hız ayarı yapmak mümkündür ve daha uzun ömürlü olacaktır. bilezikli ac motor her ne kadar direç ile kalksada demerajda darbe yapacaktır. invertör darbeyi engeller mekaniği korur..
 
vincin 10 kw ise
hız kontrol kullan kardeş
abb veya telemekanık atv61 gibi cihaz kullan . frenleme direnci de tak
benim bu şekil uygulamalarım var . aylık kontaktör arızalarından kurtulursun.
son taktığım hızkontrolden buyana nerdeyse 1 yıl geçti. 1 fren direnci hariç daha arıza olmadı. sanırım bu fikir verir.
 
bilezik çıkışlarını kısa devre edip diğer girişe sürüce bağla kontaktör fiyatına sürücülü kullanırsın bırak vinç senin emrine girsin
 

Forum istatistikleri

Konular
128,360
Mesajlar
917,004
Kullanıcılar
450,224
Son üye
Emir123123

Yeni konular

Geri
Üst