10 Tonluk Tavan Vinci Arıza

arkadasim,
sizin o 10 tonluk vincin oldugu yerde isten anlayan bir arkadas yokmu ?, bu tur makinalara mudehale gerek senin gerek baskalarinin canina mal olabilir, tabii kimse bu isleri dogdugu gun ogrenmiyor, limit anahtarlarini bilmeyerek iptal edebilirsin buda buyuk sorunlar acar, o sebebten bu tur yerlerin islerini bilen birisinden gorerek zamanla tecrube sahibi olacaksin, sen teknik eleman olacaksan ilk once is guvenligine onem ver, bulundugun yerde senin isinden anlamayan insanlar o an icin bilgi sahibi olmadigin isleri senden isterlerse iki kere dusun, ne canina nede baskasinin canina kiymaya inan degmez, beni iyi niyetle yazdigimi umarim anlarsin.
saygilarimla...
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Projesine bakınız ve arıza takibatını ilk olarak termik manyetik şaltererden yapınız... Kolay gelsi,n
 
eger asagı yukaarı hareket yapıyor fakat sag sol yapmıyorsa ya nc kontagı takılı kalmaıştır yada muhtemelen sınır siviçlerinin herhangi biri takılı kalmıştır yada kumanda eger çalışıyorsa bir 2 ci motor vardır buyuk ihtimal motorla ilgili problem vardı mesala rulmanlar gibi yada yanık olma durumu benim başımdan geçti ustat
 
Sağ sol yapan motor yada kumanda devresinde sorun olabilir. Panoyu açıp elemanları kontrol etmek gerekiyor.


Öncelikle Elektrikcimisin Sen : ) Eğer Elektrikci İse Bana Göre Değilsin.. Bir elektrikci Bunu Cözer.Sormaz.
 
cok basit deil ama neden kii kontrol mü sorun yok sa motor mu sorun yoksa besleme mi sorun kablosumu sorun kontaktörler mi sorun kumanda mı sorun . arıza arama teknigi ne bak ilk önce beslemeden güç devresin den başla gerisi gelir.
 
arkadaşım elektrik işinden anlamıyosan ne kendini ne de başkalarını riske atma.bahsettiğin şey bir vinç ve vinçlerin ölümcül kazaları fazladır.Anlıyo olsaydın zaten önce panoda enerji varmı yokmu ona bakardın.atık olan sigorta,termik varsa arızaya geçmiş sürücüsü.yada elektrik devresinde bi sıkıntı yok mekanik sorun vardır.motor boşa çıkmıştır,fren devresi iş yapmıyodur vs.vs.Anlıyosan önce gözle emniyetli bi şekilde kontrolünü yap.sonra enerjisine 3 fazlı ise 3 faz varmı yokmu,atık olan sigorta termik vs.limit switchlere vs.vs.
 
Sn.vural124'ün söylediklerine katılıyorum.Müdahele edilip arızası giderilmeye çalışılan basit bir hobi devresi ya da evde çalışan bir el mikseri değildir.Buradaki bir hatanız,en fazla devrenizi,mikserin motorunu yakar veya evin sigortasını attırır.Ama burada karşınızda profesyonel-endüstriyel bir donanım(10 ton kapasiteli vinç)bulunuyor.Yanlış bir uygulamada, geri döndürülüp telafisi mümkün olamayan neticeler,kazalar, eğer gerekli emniyet ve işletme şartları yeterince gerçeklenmediğinde oluşabilir.Emniyet tedbirleri alınıp(Kumanda panosundaki ana şalter indirilip,ancak elektrik tam olarak kesildikten sonra)ve elektrik konusunda yeterince deneyiminiz bulunuyorsa,arıza ön araştırmaları,panodan vincin motoruna kadar uzayan sırada takip edilerek yapılabilir.

Panoda,eğer vince ait olarak bulunan termik,kontaktör,sigorta,vb.vincin genel olarak işletme emniyeti ve çalıştırılması ile ilgili birimler,fonksiyonel olarak etkin mi,görevlerini tam olarak yapıyor mu,önce ona bakmanız gerekir.Termik,mekanik bir zorlanmada devre dışında mı kalmış,kontaktör kontakları yanarak hasar mı görmüş,sigortalar mekanik yükle doğru orantılı çekilen fazla akımla(Termik açmadan önce de)mi atmış,KAR varsa motordaki bir kaçakla aktif olup atmış mı bunu bir inceleyin.Daha sonra vince kadar olan tüm iletim hattındaki kabloların,fiziki sağlamlık kontrolünü,özellikle vinç çalıştırma butonlarının bağlı olduğu kablonun,iç hattındaki kabloların sağlamlık kontrolünü(Eğer kablolu tipse)butonların çalışma-fonksiyon durumlarını gözden geçirin.Bunlar sağlam çıktığında,gezer vinç üzerindeki motora kadar uzanan kabloların fiziki sağlamlık kontrolünü,varsa portatif bir "Megger" test cihazı ile(Eğer şüpheleniyorsanız tüm iletim hattındaki kabloların)ayrıca,özellikle motora yakın kablolarda kablo ve motora ilişkin megger-yalıtkanlık ölçümü testlerini,3 veya tek fazlı motorun tüm sargılarının avometre cihazıyla omaj kontrolünü ve sargılarda izolasyon bozukluğu veya yanma durumu olup olmadığının teyidini,ölçerek limit siviçlerinin sağlamlık kontrolünü, rulman bozulması,vinç redüktör dişlilerinin yağsız kalıp bozulması veya diğer mekanik zorlayıcı olabilecek diğer başka nedenler gibi,mekanik zorlanmayı arttıran bir etmenin bulunup bulunmadığını iyice kontrol edip araştırmanız iyi olacaktır.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
bence sen bu soruyu bidaha buralarda sorma vinç sakaya gelmez birilerinin hayatına mal olabilir demekki sen usta diye tabir ettiğimiz elektrikçilerden değilsin öyle olsaydı böyle bir soruya cüret etmezdin dediğim gibi vinç sakaya gelmez işin ehli bir anlayana yaptır sen
 
dostum benzer arıza ile karşılaştım. yürüyüş motoru olarak genelde iki tarafta birer motor vardır. bu motorların üzerinde kendi frenleri var. devreye elektrik gelince frenleri açar enerji kesilince kilitler. bunların besleme olarak yürüyüş motorlarının klemensi üzerinde 50amperlik köprü diyot vardır bunlardan beslemesi yapılmış olup diyot yandığı zaman genelde ana şalteri attırır. diğer kumanda panolarını kurcalamaya gerek yok buralara bak.
 
öncelikle vincinde hız kontrol cihazı varmı var ise korumaya geçmiş olabilir. Herşey normal ise motorların frenlerini kontrol eden köprü diyota bak. ve sonlandırma swicleri mutlaka vardır. kontrol et genellikle o kısmın kumanda nötr bu swiçlerden geçer. kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,856
Kullanıcılar
449,992
Son üye
plaxo

Yeni konular

Geri
Üst