İçten köprülü 3 fazlı motorun sağlamlık kontrolu

Katılım
26 Eyl 2014
Mesajlar
121
Puanları
1
Yaş
39
Merhaba aklımda bir soru var internetten araştırdım ama tam anlamıyla sonuç alamadığım için yazıyorum. 3 fazlı motor var içten yıldız köprülü köprüleri sökemedik motorun sağlam olup olmadığını nasıl anlarız?
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
- İzolasyon ölçüsü ( sargı- şase arası )
- Kaliteli bir miliohmmetre ile sargı dirençleri
mukayesesi ile sonuca ulaşabilirsiniz.
Rotor bloke bir durum olmuş ve rotor çubuk-
larında bir hasar yoksa, bu ölçümler karar
vermenize yardımcı olur.Motorunuz 75 kwtan büyük ise, direnç ölçümünü kesinlikle
hassas bir miliohmmetre ile yapmanız gere-
kir.
Mekanik arıza olup olmadığını ise, sökmeden ! anlamanız zordur.Motor milinin
elle dönebiliyor olması, motorun sağlam ol-
duğu ! anlamına gelmez.
 
Teşekkürler bilgiler için motor 7 kw invertör ile yol veriliyor. invertör girişi 3 fazlı motor yıldız bağlıdır içten değil mi? Birde şu var sargı dirençlerini ölçtüğüm zaman 0 gösteriyor hiç değer göstermiyor. bu normal mi?
 
normal degıl tabıkıde bir omaj gormelısın bırde govde ve sargılar arasında olcum yparsan kısa devre varmı sargılar ıle motor govdesı arasında meger varsa onunlada cok kolay bula bılırsın
 
7,5 kw motor sargı direnci ohm mertebesinde olur.Ölçü aletiniz kaliteli ise, motorunuz maalesef kavrulmuş demektir.Bu durumda, şase ile de temas durumunda olma ihtimalide çok yüksek.Dışarıya 3 uç çıktığını siz söylediniz.Motorunuzun üçgen bağlı olma ihtimali daha
yüksek.Üçgen bağlı durum için ölçü aletinin gösterdiği değer daha küçük !
olur.O nedenle milohmmetre ile ölçüm yapılmasında yarar var.Yakınınızda benzer motor
varsa, onunla mukayese ediniz.
Ölçümü, uçları invertörden çıkararak yaptığınızı varsayıyorum.
 
Son düzenleme:
Merhaba inverterle sürülen motorlar genelde üçgen bağlanır diye biliyorum. Sebebi ise istediğiniz gücü inverterden verseniz bile yıldız bağlı motordan pek fazla randıman alamazsınız. bu yüzdende sizin motorunuz yıldız bağlı olduğu için yüksek güçte çalıştırmak istediğiniz zaman yıldız bağlı olduğu için motor zorlanacağından sargılar kavrulmuş olabilir. motoru test etmek istiyorsanız direk olarak 380 volt verin ve inverterin olduğu yerede ücgen bağlı motor bağlayın. aradaki farkı göreceksiniz.
 
7 kw. motor, çok özel değilkse üçgen baglı olarak çalışır.
Öncelıkle şunu öğrenelim, çalışptırmada, ınvertör arızaya geciyormu, gecıyorsa arıza kodu nedır.Olakı, invertörde de arıza olabilir. Motor uclarını ayırıp ınvertöre yol verın deneyın. Motor saglamlık kontrolu için, sayılanlardan başka; şunuda deneyebilirsiniz.
24-42-48 volt gibi düşük gerılım ve amperlkı bır trafo bulun veya trafolu kaynak makınalarınınb çıkşını kullanabilirsin. Motor sargılarından ıkısıne gerılı verın ve pens ampermetre veya varsa kaynak üzerındekı sabır ampermetreden akımı ölçün.Not edın,d,ğer ıkı uc da aynı yöntemi deneyin. Akımlae eşi,t veya birbirine çok yakınsa motor saglam dır.Sıfır amper veya cok yuksek akım varsa motor arızlaıdır.
Mekanık olarak saglam oldugunu kabul edıyoruz bu arada.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,135
Mesajlar
915,326
Kullanıcılar
449,854
Son üye
Enes.trk

Yeni konular

Geri
Üst