İç tesisat internet hattı.

Telefon ve internet birlikte kullanıldığına göre splitter da kullanıyor olmalısınız. Splitter çıkış bağlantılarında ya da splitter'ın kendisinde bir sorun varsa telefon - internet aynı anda gitmesi gerekmeyebilir.

Gelen arıza onarım ekiplerinin müdahale ettiği zaman diliminde arıza (internet veya telefon) çalışıyor muydu yoksa düzeldiği anlardan birinde mi test ettiler?
Düzeldiği anlardan birinde test edildiyse doğal olarak arıza yok olarak görmüşlerdir.

Bu arada hafızam yanıltmıyorsa telefon hattı üzerinden gelen (2 tel) internet sinyali tek kablodan verilir. Başka deyişle telefonun aksine olarak internetin kullanılabilmesi için hattın sinyal bindirilen kablosunun kesintisiz/sağlam olması yeterlidir. En azından 10 sene öncesine kadar 2 tel sistem böyleydi. :)

Sonuçta arızanın kontrolünü siz yapacaksanız en hızlı siz müdahale edebileceğinize göre öncelikle arızanın lokasyonundan (sistem tarafı/bina içi) emin olmanız gerekir. Sonuca göre davranılır.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Merhabalar @erhan_tr

Gelen ekip ne zaman geldiği konusunda pek bir bilgim yok, rapor olarak gönderdikleri saatlerdede internet erişimi yoktu, ve müşteri sorumluluğunda arıza diye not düşmüşler, Splitter konusunda problem olacağını pek sanmıyorum çünkü aynı splitter - modemi farklı isp firmasının kullanıcı bilgileriyle denemiştik komşumuz üzerinden onda herhangi bir sıkıntı çıkmamıştı bütün gün internet - telefon gayet aktifti.
İnternet şuan için aktif olarak mevcut mevcut hızın çeyreğini alsamda.
Telefon için ayriyetten firmaya destek talebinde bulundum, bugün 12.00 saatlerinde geri dönmüşler ekipleri yönlendirdik inceliyoruz diye.Bakalım sonuç nasıl çıkacak.
 
Hız testi yapın internet şu an mevcut dediğiniz için, mümkünse mevcut kabloyu kontrol edin herhangi bir sıyrık okside sebep olur tabi fabrikasyon sebepli kalitesiz olması ihtimalı de var. İmkanınız varsa yenileyin, bakır oranı yüksek kablo bilindik markalardan seçim yapin ve tekrar hız testi yapıp karşılaştırın. Telefon çok kötü kabloyla çalışır ama internet için ki günümüzdeki eskilere göre daha hızlı olduğundan frekans sebepli, çok verimli kullanmak adına iletkenliğin dolayısıyla kablo kalitesinin iyi olması gerek.
 
Merhabalar @by lent
Anlaştığımız hızın çeyrek oranını kullanabiliyorum şuan, kablo tesisatında sıkıntı görünmüyor, önceden aldığım hiç kullanmadığım kablolalarda denedim hız aynı, şuan ki sıkıntımız hızdan çok telefon hattının olmaması, splitter değişimi yaptım, splitter'e kadar gelen kablo yapısını inceledim, herhangi bir olumsuz yönde ezilme, burkulma gibi bir şey varmı diye oda yok isp firması telekom ekiplerini yönlendirdiğini, ancak iç tesisatla alakalı durum olarak rapor ettiklerini belirttiler, ben şayet bu telekom ekiplerini bir türlü geldiğinide göremedim, rapor edilen saatlerede baktım kameradan adamlar ortada yok, hattı nasıl incelediler onuda bilemiyorum
Aynı şeyleri destek talebi ile firmaya ilettim bakalım sonuç ne olucak.
 
Bina girişi ile daire arasındaki kabloyu değiştirmenizi tavsiye etmiştim yanlış anlaşıldım sanırım, bir de modem ve laptopu alarak bağlantıyı telefon kofresinin dibinde geçekleştirip hız test yapın.
 
Merhabalar @by lent evet sanırım yanlış anladım.
Şimdi bizde şöyle bir durum var, bizde bina girişinde telefon kutusu mevcut, buna ek olarak her kata bina dışından balkon üzerinden kablo geliyor, ( gelen kablo ayriyetten telefon kutusunada gidiyor ) Yoruma bir resim ekledim, yorumdaki resim balkondan gelen kabloları gösteriyor, bundan 5-6 sene önce telekomdan gelen ekip ileride lazım olur düşüncesiyle ek yapıp bantlamışlardı, telefon kutusuyla uğraşmak yerine, bu kablolar üzerinden bağlantı sağlatabilirmiyiz?
 

Ekli dosyalar

  • ff346a55-ed9a-4c23-a5da-1dbec0c2b3ad.jpg
    ff346a55-ed9a-4c23-a5da-1dbec0c2b3ad.jpg
    174.2 KB · Görüntüleme: 22
Splitter ses ve interneti ayıran bir filtre, yani birini kullanmasanız dahi diğerini kullanabilirsiniz. Bu nedenle modemi splitter olmadan direk ilk girişe bağlayabilirsiniz (bina girişi veya balkon). Rsimdeki kablo eki belki de sıkıntının kaynağı, okside olduysa zayıf ilettiğinden kayıp meydana gelir. Yok kablo ucu boştaysa ve kofrede dairenize ait yere paralel bağlıysa yine çekinmeden bağlayıp deneme yapın derim.
 
Merhabalar @by lent telekomdan gelen kabloyu ve splittere giden kabloyu soydum fotoğraflar ektedir hangisiyle hangisini birleştirmem gerekir ?
Teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • 8D89CFE5-6416-46F7-B4F9-25AF86699EC2.jpeg
    8D89CFE5-6416-46F7-B4F9-25AF86699EC2.jpeg
    141.5 KB · Görüntüleme: 18
  • 382C15F2-E6C0-4FD7-B3DA-7BE985728D1A.jpeg
    382C15F2-E6C0-4FD7-B3DA-7BE985728D1A.jpeg
    144.9 KB · Görüntüleme: 19
Aşağıdan balkondan geleni splittera kadar getirin, sonra tel yazana telefona modem yazan yuvayı modeme aktarın hepsi bu, yeter ki bu ayrıntıya dikkat edin karıştırmayın. Resmin ortasıyla sol tarafa odaklanın diğer kısım sizle alakalı değil.

1584073990468.png
 
Merhabalar @by lent
Kabloyu direkt modeme bağladığım zaman modem aktif oluyor, net hızı çeyrek hızda oluyor, aynı şekilde telefona bağladığım zaman telefon çalışmıyor, splitter üzerinden yaptığımdada internet ve telefon çalışmıyor, Splitter bozuktur diye farklı splitter denedim normalde çalışan ama yine olmadı, sadece direkt olarak modeme bağladığım zaman çeyrek hızda aktif oluyor modem.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,402
Mesajlar
917,297
Kullanıcılar
450,300
Son üye
objektifyorumcuofficial

Yeni konular

Geri
Üst