Bu Motorlara Nasıl Yol Verebiliriz?

d_darko

Üye
Katılım
30 Ara 2008
Mesajlar
46
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar. Su yumuşatma sistemindeki ham su tanklarını beslemek için 3 adet pompa alacağız. 2 servis, 1 yedek şeklinde çalışacaklar. Marka vermek doğru olurmu bilmiyorum, pompalar KSB Mega 100-200.

Genel olarak özellikleri bu şekilde:
7,5kW , 175m3/h, 12mSS, shaft power:6,88kW, 1450rpm, coupling rated torque: 100nM.

Bu 3 pompa için de bir kontrol panosu var (hidrofor panosu, KPT 300/13.5kW). Seviyeye göre veya basınç şalterine göre çalışıyor. Direk yol veriyor pompalara, kontaktörler üzerinden.

Sizce bu yol verme yöntemi doğru mu? Yani bu üretici tarafından üretilen ve devamlı satışı olan bir pano, direk yol vermeyi tercih etmişler. Bunu sorgulamamız doğru olur mu? Yıldız-üçgen mi çalıştırmak lazım? Yoksa softstarter gerekir mi?

Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Siz şartname vermediyseniz,verilenle yetinmek zorundasınız.Bu tip sistemlerde,artık,hız kontrollu tahrik sistemleri kullanılıyor.Çok sık devreye giriş/çıkış olmayacak ise,fazla sakıncası yok.Ancak,sık devreye girip/çıkma bekleniyor ise,çekvalf ve diğer bazı sorunların oluşması,kaçınılmaz birdurumdur. Hız kontrollu yapılmış olsa idi,enerji tasarrufu da beklenebilirdi.Motorların,Y / Üçgen çalıştırılması çok
lüzumlu değil.
 
Merhaba, kurulacak olan sisteminizin fonksiyonel çalışmasını istiyorsanız maliyet olarak fazla olmasına karşın sürücü ile yol verebilirsiniz diyebilirim.Tek bir sürücü kullanıp sistemdeki motorların çalışma sıralamaları, start stop basıncı ,basınca veya çalışma ortamındaki verilere göre devir ayarı vs daha aklınıza gelebilecek işlemler.Tabiki bu benim düşüncem diğer fikir verecek arkadaşlara saygı duyarım iyi çalışmalar
 
Hız kontrollü (frekans invertörlü) maliyeti çok artırıyor. 4 kat gibi artıyor pano fiyatı. Pompaların devreye girme sıklığı şu şekilde oluyor: 22 m3'lük 2 adet tanktan gün boyunca 167*2=334m3 boşalıyor, bu yeni pompalar da, tank boşaldıkça 175m3*2=350m3 dolduruyor. Gün boyunca 1.5 saatte bir çalışır, 10-15dk durur, sonra aynı periyotla tekrar çalışmaya devam eder diye düşünüyorum.
 
Sürücüden kastınız nedir tam olarak? Biz maliyeti düşük tutmaya çalışıyoruz ama pompaların sağlıklı çalışmasını da istiyoruz. Yani ben aslında şunu öğrenmek istiyorum, bu pompalara direk yol verilmesi sizce kurallara uygun mudur? Tamam, üretici kendi panosunu yapmış, uygun bulmuş. Ama pompa verilerine bakacak olursa, direk yol verilmesi bir probleme sebep olur mu?

Merhaba, kurulacak olan sisteminizin fonksiyonel çalışmasını istiyorsanız maliyet olarak fazla olmasına karşın sürücü ile yol verebilirsiniz diyebilirim.Tek bir sürücü kullanıp sistemdeki motorların çalışma sıralamaları, start stop basıncı ,basınca veya çalışma ortamındaki verilere göre devir ayarı vs daha aklınıza gelebilecek işlemler.Tabiki bu benim düşüncem diğer fikir verecek arkadaşlara saygı duyarım iyi çalışmalar
 
tek sürücü kullanarak 3 motoru sürebilirsiniz.
sürücü ilk olarak 1. motoru kaldırır istenen basınca ulaşmazsa 50Hz de bu motoru direk şebekeye verir diğer motoru devreye alır bununla istenen basınca ulaşırsa PID yaparak basıncı sabit tutar, yakalayamazsa 2. motoru da 50Hz de şebekeye verir 3. motoru devreye alır.
ABB marka sürücüde bu tür pompalara özel makrolar var, operatör panelinden basıncı falan da görürsün ekstra operatör paneline ihtiyacın olmaz.
maliyete gelince bu sistem ile yapacağın enerji tasarrufu ile sürücüyü amorti edebilirsin.
 
Sürücüden kastınız nedir tam olarak? Biz maliyeti düşük tutmaya çalışıyoruz ama pompaların sağlıklı çalışmasını da istiyoruz. Yani ben aslında şunu öğrenmek istiyorum, bu pompalara direk yol verilmesi sizce kurallara uygun mudur? Tamam, üretici kendi panosunu yapmış, uygun bulmuş. Ama pompa verilerine bakacak olursa, direk yol verilmesi bir probleme sebep olur mu?
Sürücüden kastım frekans inverteri bir çeşit motor yolvericidir.Bahsettiğniz üzere düşük maliyetle uzun ve karalı bir sistem çalışması olmaz bu benim kişisel görüşüm.Amacım size sadece fikir vermektir. Görev yaptığım işletmede bu ve buna benzer sistemler olduğundan bunu size anlatmaya çalıştım Fakat sizin mevcut olan sisteminiz çalışmaz ve randıman alamazsınız demiyorum karar sizin
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,190
Mesajlar
915,724
Kullanıcılar
449,960
Son üye
katzeimar

Yeni konular

Geri
Üst