Vinç Motoru Hakkında

thyfly

Üye
Katılım
20 May 2012
Mesajlar
19
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar,

Mini vinç motoru hakkında birşeyler sorucam.Konu önemli ve acil...

Ben kayar otopark kapısı motoru yapmak istiyorum.Bunun için yaptığım motor araştırmalarında vinç motorunu uygun gördüm.(125-250 kg.'lık vinç motoru kullanıyorum.)Sebebini soran olursa anlatırım.Sormak istediğim sorular şunlardır;

1- Kapı motoru yapmak için kullanacağım vinç motorunun fanını çıkarırsam motor yanma ihtimali nedir?İlla havalandırmam mı gerekiyor?Sonuçta 250 kg.'lık 6 metrelik bir kapıyı açıp kapatacak.

2- Ben vinç motorunun bütün konstrüksiyonlarını iptal edip (Sağ-sol anahtar, kumanda tertibatı, halat tertibatı, limit switch ler falan) sadece redüktörü ve motoru kullanmak istiyorum.Bu aşamada motor bağlantısını yeniden yapmam gerekecek ama nasıl yapacağımı pek bilmiyorum.Motordan üç adet uç çıkıyor.510 W'lık fren balatalı bir motor.

3- Konu hakkında yardımcı olabilecek birileri varsa telefonla yada whatsap'tan görüşebilir miyiz?

Teşekkürler...
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
1- Sorun olmaz...
2- Motor klemens kutusundaki bağlantıya sadık kalman yeterli olacaktır.
Mini vinç olduğu için monofaze olduğunu düşünerek söylüyorum. Kondansatör klemens kutusu içerisinde ve ilgili uçlara bağlıdır ona dokunma... Motora dışardan sadece 2 kablo girecek (faz-nötr) sökmeden önce onların yerine dikkat et... Dışarıda ne yaptığıyın önemi yok.
 
1- Sorun olmaz...
2- Motor klemens kutusundaki bağlantıya sadık kalman yeterli olacaktır.
Mini vinç olduğu için monofaze olduğunu düşünerek söylüyorum. Kondansatör klemens kutusu içerisinde ve ilgili uçlara bağlıdır ona dokunma... Motora dışardan sadece 2 kablo girecek (faz-nötr) sökmeden önce onların yerine dikkat et... Dışarıda ne yaptığıyın önemi yok.


Devre şeması bu şekilde.Rica etsem bağlantıyı kısaca çizme yada anlatma şeklinde yapabilir misiniz?Biraz armut piş ağzıma düş gibi oldu ama, eğer zamanınız varsa.Yoksa canınız sağolsun.Yine de teşekkürler.

Bir sorum daha olacak.Elimde bu işi yapacak profesyonel bir kart var.Tamamen bu iş için yapılmış bir kart.Bu sistemi yaparsam kontaktör kullanmaya gerek var mıdır?Kart şemasını aşağıda veriyorum.

57560
 

Ekli dosyalar

  • Kart.jpg
    Kart.jpg
    135.2 KB · Görüntüleme: 44
Çizmek için vaktim yok... Ayrıca sizin resimde pek anlaşılır değil.. :)
Ama Bence Kullanacağınız kartın motor çıkışlarına kontaktör (yada uygun güçte röle) bağlayıp, Vinç kumanda butonunun bağlantılarını kontaktöre aktararın... Böylece kafa yormadan işi bitirmiş olursunuz... Yoksa motor çift yönlü döneceği için bağlantı sizin için ibraz karışık olabilir.
Kart çıkışında ortak bir uç ve iki adet çıkış var. Motoru iki farklı yöne döndürmek için bunlar yetmez. Araya Kontaktör kullanmalısınız.
 
Son bir soru daha :) dediginiz gibi kontaktorsuz olmayacak.ben bu makinenin boyutunu ufaltmak icin kontaktor yerine role koyabilirmiyim? Ayni gorevi gorur mu? 510w 3000 d/dk lik motor icin nasil bir role yada kontaktor kullanmaliyim?
Buyuk kontaktorler de var kucjk kontaktorler de var.ayrica roleler de var.amacim boyut kucultmek.neye gore secmeliyim kumanda kompanentini?watt a gore mi?
 
Son düzenleme:
Cok tesekkurler.verdiginiz bilgiler cok isime yarayacak
 
Kart üzerindeki rölelerin amper kapasitesini öğrenin motorunuza uyumlu mu, yapacağınız bağlantı bunun benzeri olacaktır, kartınızın üreticisine danışın gerek tel gerek site üzerinden bağlantılardan emin olun. Kolay gelsin. Formül basit Watt = Volt x Amper. Kolay gelsin.

 

Forum istatistikleri

Konular
127,956
Mesajlar
913,899
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst