Servo Motor Etiket bilgilerini yorumlamak

ugurbarut

Üye
Katılım
12 Şub 2013
Mesajlar
81
Puanları
3
Yaş
21
Konum
BURSA
Arkadaşlar ve ustalarım öncelikle merhaba..

Aşağıdaki resimde etiket bilgilerini paylaştığım servo motor 5 numaralı etiket bilgisinde 'Duruş Torku'nun 15nM olduğu yazıyor. Bunu şöyle yorumlayabilir miyiz. 15Nm=1.5296 Kilogram-kuvvet metreye tekamül eder. Bu da ani duruşta motorun 1.5 ona yakın bir yükü durdurabileceğini mi söylüyor? Bu mudur ?
 

Ekli dosyalar

silvestir

Usta Üye
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,426
Puanları
158
Hayır, duran servoyu hareket ettirebilecek tork değeri. Türkçeye çevirince böyle olmuş. Tutma Torku olmalıydı.
 

silvestir

Usta Üye
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,426
Puanları
158
Ampirik bir tavsiye edilen değer vardir belki. Çalışma torkunun %80 i gibi mesela. Bence çalışma tork değerini kullanabilirsin 9.55Nm
 

ugurbarut

Üye
Katılım
12 Şub 2013
Mesajlar
81
Puanları
3
Yaş
21
Konum
BURSA
Anladım Sayın Silvestir,

Bu soruları şunun için soruyorum. Yaklaşık 700-900kg arasında bir yükü yatay eksende kremiyer dişli üzerinde 23cm/saniye ile hareket ettiren bir servo sistemimiz var. Yukarıda belirttiğim yükleri taşıma esnasında yaşanan acil duruşlar (perde fotosel ihlali, acil stop duruşları, enerji kesintisi) nedeniyle durmayarak hareketine devam ediyor. Bu durumu önlemek için çalışıyorum.

Dikkat etmem gereken hangi noktalar var beni yönlendirebilir misiniz?
700-900kg yük içerisinde sistemin iskeleti de bulunuyor. Aslında yaptığımız iş 200-250 kg civarındaki parçaları blow vasıtasıyla alıp bir yerden bir yere taşımak
 

Ekli dosyalar

Son düzenleme:
Katılım
24 Ara 2009
Mesajlar
58
Puanları
3
Yaş
39
Teorik olarak her duruş rampalıdır. Eğer sinyal geldiğinde hemen dursun isterseniz sonsuz büyüklükte motor kullanmalısınız. Sistem tasarımlarında yavaşlama rampası göz önüne alınarak gerekli tasarım yapılır ve motor seçilir.
Sizin sisteminiz özelinde konuşacak olursam yükünüz fazla ancak hızınız düşük. Son gönderdiğiniz fotoğrafta etiket bilgileri olan sanıyorum ki sisteminizdeki motor. Bu motor doğrudan bağlı değildir arada bir redüktör olması gerekli. Bu redüktörün çevrim oranını yavaşlama rampası hesaplamasında önemli bir faktördür. Ayrıca sisteminizin frenli olması gerekli ani bir yavaşlama için.
Son olarak bu tip sistemler için kritik olan torktan ziyade atalet oranıdır. Mekanikçiniz sisteminizin motor miline indirgenmiş ataletini hesapladıktan sonra bu bilgiyi motor tedarikçinizle paylaşırsanız size yavaşlama rampası hesaplamalarını yapacaktır.
 

Benzer konular


Sponsor Bağlantı

Forum istatistikleri

Konular
104,193
Mesajlar
732,908
Kullanıcılar
387,566
Son üye
elprotector

Yeni konular

Üst