Scooter aküsü problemi

furgen_6

Üye
Katılım
16 Ağu 2019
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
32
Selam abiler, kardeşler, ustalar.

Evden işe git gel yaptığım scoter bozuldu ve işe giriştim. Batarya dan şüphelendiğim için ordan başladım.
Elimde 36 v 6 amper scooter bataryası var. Kapalı devre olduğundan henüz içini açmadım. Sanırım seri ve paralel bağlantılar ile oluşturulmuş 18650 pillerin birleşimden yapılmış.

4 adet kablosu mevcut bu batarya sisteminin. 2 si şarj girişi diğer ikisi cihaza güç veren kablolar.
Şarj Girişinden ölçtüğümde 41 v görüyorum. Ancak cihaza güç veren kablolarda voltaj 0 olarak gözüküyor. Kabloda sorun mu var diye batarya şarjda iken çıkışı ölçtüğümde 0 voltu biraz geçiyor. Yani kablolarda sorun yok. Kısa devre kontrolüde yaptım sorun yok.

Girişin 41 volt olması ve çıkışın 0 v olması Neden olabilir acaba? Ve neler yapılabilir. Verdiğiniz cevaba göre işlem yapmaya başlayacağım. Şimdiden teşekkür ederim. volta batarya.jpeg
 

Mustafa KABADAYI

Profesyonel Üye
Katılım
15 Ağu 2012
Mesajlar
1,526
Puanları
281
Yaş
35
Konum
KASTAMONU
Sayın @furgen_6
Dediğiniz gibi kapalı bir batarya grubu muhtemelen.
İçi açılıp kontrol edilmeden puntalar bağlantı kabloları vs kontrol edilmeden yorum yapmak mantıklı olmaz.
Dikkatlice içi açılıp resmedilerek buradan güzel ve faydalı bilgiler alacağınıza eminim.
Kolay gelsin
 

serkan_48

Profesyonel Üye
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
11,470
Puanları
4,156
Yaş
41
Konum
Antalya
Bu batarya grubunda bms var. ( Batarya Management System )

Bu kart hucre gerilimlerini sarj ve deşarj alımlarını kontrol altında tutar. Muhtemelen bu seri hücrelerden birinde ariza durumu var ve bms çıkış vermiyor.

İslem basit içini açıp hücre gruplarının voltajı olculecek.
 

confickerbelasi

Profesyonel Üye
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
3,373
Puanları
406
pilcilere götür onlar yapıyor onları.
 
Konu Sah
furgen_6

furgen_6

Üye
Katılım
16 Ağu 2019
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
32
Sayın @furgen_6
Dediğiniz gibi kapalı bir batarya grubu muhtemelen.
İçi açılıp kontrol edilmeden puntalar bağlantı kabloları vs kontrol edilmeden yorum yapmak mantıklı olmaz.
Dikkatlice içi açılıp resmedilerek buradan güzel ve faydalı bilgiler alacağınıza eminim.
Kolay gelsin
Bu batarya grubunda bms var. ( Batarya Management System )

Bu kart hucre gerilimlerini sarj ve deşarj alımlarını kontrol altında tutar. Muhtemelen bu seri hücrelerden birinde ariza durumu var ve bms çıkış vermiyor.

İslem basit içini açıp hücre gruplarının voltajı olculecek.

İçini açtığımda aşırı şarjdan dolayı çıkış kablosunun eridiğini gördüm. eriyerek lehimden mi kurtulmuş artık ne olmuşsa ama etrafı siyahtı. Çıkışları kontrol ettim sorun yok. Giriş de çıkış da 41 volt civarı. Her bir pil kümesini tek tek kontrol ettim onlarda da sorun yok. 4 volt civarı. Temizleyip lehimledikten sonra tekrar kapattım. Videosunu da hazırlıyorum ilerleyen zamanlarda biter. Bittiğinde alta atarım. Detaya ihtiyacı olanlara yardımcı olacaktır.
Bunun bu hale gelmesinin sebebi cihazın 6 saatten fazla şarj alması. Kitapçığında 6 saatten uzun şarjda bırakırsanız pile zarar verirsiniz diyor. Kapitalist sistemin kapitalist oyunları işte. Ben normalde zaman saati kullanıyorum ama, yanlış bir ayardan dolayı elektriği kesmeyerek fazla şarj etmişim.
Elektriği belli bir volta geldiğinde kesen bir ara devre elemanı takılabilir mi?
Teşekkür ediyorum yardımlarınız için.
pilcilere götür onlar yapıyor onları.
Ben uğraşmayı seviyorum üstad. Üstüne edindiğim tecrübe de yanıma kar kalıyor 😁
 

Ekli dosyalar

  • IMG20211123224001.jpg
    IMG20211123224001.jpg
    240.8 KB · Görüntüleme: 16
  • 1.PNG
    1.PNG
    1.2 MB · Görüntüleme: 16
  • 2.PNG
    2.PNG
    1.6 MB · Görüntüleme: 16
Son düzenleme:

serkan_48

Profesyonel Üye
Katılım
5 Ağu 2009
Mesajlar
11,470
Puanları
4,156
Yaş
41
Konum
Antalya
Bu kablo şarj esnasında yanmamış. Deşarj esnasında çekilen anlık aşırı akımdan dolayı bu duruma gelmiş.

Şarj işlemi deşarja göre nispeten düşük olduğundan sorun kullanım esnasında olduğunu söyleyebilirim. Bu tür cihaz kullanımında gaz kolunu aniden köklemek ani hızlanmak veya ağır yük taşımak iki kişi binmek gibi durumlardan kaçınmak lazım.

Bu kadarı ile çözülmesine sevindim. Elinize sağlık.
 
Konu Sah
furgen_6

furgen_6

Üye
Katılım
16 Ağu 2019
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
32
Bu kablo şarj esnasında yanmamış. Deşarj esnasında çekilen anlık aşırı akımdan dolayı bu duruma gelmiş.

Şarj işlemi deşarja göre nispeten düşük olduğundan sorun kullanım esnasında olduğunu söyleyebilirim. Bu tür cihaz kullanımında gaz kolunu aniden köklemek ani hızlanmak veya ağır yük taşımak iki kişi binmek gibi durumlardan kaçınmak lazım.

Bu kadarı ile çözülmesine sevindim. Elinize sağlık.
Siz söyleyene kadar üstüne düşünmemiştim bile hangi kablonun yandığına dair. Ama sayenizde bi aydınlanma oldu. sonuna kadar haklısınız. Yanık, çıkış kablosunda. İzninizle bu bilgiyi de hazırlayacağım videoya ekliyorum. Açıklama kısmında ise bu sayfaya link veririm👌 Bu durumda cihaza garanti kapsamında müdahele etmeleri gerekiyor. Ama sorun bataryada diyerek hiçbir şekilde müdahele etmiyorlar ve kullanıcıya yıkıyorlar. Yani bunu önleyici sistem yapmıyorlar ve bu durumdan dolayı çok fazla kişi mağdur oluyor ki 2 kişi hiç binmedim.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
119,214
Mesajlar
838,846
Kullanıcılar
432,405
Son üye
Cavad Azimov

Yeni konular

Üst