Samsung RT55KSRSL1 Buzdolabı gaz kaçağı teşhisi

Katılım
30 May 2019
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
41
Merhaba arkadaşlar,

Samsung RT55KSRSL1 Buzdolabımız var, bugüne kadarda hiç bir sorun yaşamamıştık, birkaç haftadır ne dondurucu donduruyor nede aşağı bölümü soğutuyordu, fişi çekip 2 gün beklettikden sonra tekrar eskisi gibi soğutmaya başladı.

1 hafta sonra aynı sorunu tekrarladı, yetkili servisi çağırdık, gaz tankında kaçak var, yapılacak birşey yok dedi, isterseniz gaz doldururum ama 1 aya tekrar boşaltır deyip yeni buzdolabı almamızı önerdi.

ne önerirsiniz, yeni buzdolabı almaktan başka çözüm olmaz mı gerçekten ? yeni buzdolabı fiyatları ateş pahası, gıcır gıcırda buzdolabı ama yapacaz derken boşada para harcamak istemiyorum açıkcası, tecrübesi olanlar fikir verebilir mi ?

teşekkürler
 
anlattıkların hiç de soğutucu gaz kaçağı veya azalmasına işaret eden durumlar değil;
evaporatör rezistansları ve drenaj kanalı rezistansları çalışmama durumu ve / veya defrost timer (defrost kontrol) drenaj yolu yolu tıkanıklığı
gibi durumlara işaret ediyor.

Samsung beyaz eşya servisi imajı çok bozuk ülkede. Bunun haklı sebepleri var.

internetten araştır hocam;
defrost ısıtıcı rezistansları
şu aşağıdaki ısıtıcılar ya da bunları çalıştıran kontrol eden mekanizmada problem var. 2 gün durup buzları defrost yaptıktan sonra tekrar düzgün çalışıyorsa.
Bence kendin yapmaya çalışma, masraflı bir arıza değil, 150 - 250 TL aralığı her rakam makul bir tamirat ücreti olur. yeter ki düzgün bir usta bul.
kolaylıklar
 

Ekli dosyalar

  • samung xtr rezistans problemi.jpg
    samung xtr rezistans problemi.jpg
    2.6 MB · Görüntüleme: 39
Merhaba arkadaşlar,

Samsung RT55KSRSL1 Buzdolabımız var, bugüne kadarda hiç bir sorun yaşamamıştık, birkaç haftadır ne dondurucu donduruyor nede aşağı bölümü soğutuyordu, fişi çekip 2 gün beklettikden sonra tekrar eskisi gibi soğutmaya başladı.

1 hafta sonra aynı sorunu tekrarladı, yetkili servisi çağırdık, gaz tankında kaçak var, yapılacak birşey yok dedi, isterseniz gaz doldururum ama 1 aya tekrar boşaltır deyip yeni buzdolabı almamızı önerdi.

ne önerirsiniz, yeni buzdolabı almaktan başka çözüm olmaz mı gerçekten ? yeni buzdolabı fiyatları ateş pahası, gıcır gıcırda buzdolabı ama yapacaz derken boşada para harcamak istemiyorum açıkcası, tecrübesi olanlar fikir verebilir mi ?

teşekkürler

Arkadaşı mızın dediği gibi gazdan ve motor dan sıkıntı gözükmüyor
1 resiztansi
2 termostat
3 motor üzerinden termik bozulmuş olabilir
Motor ısınınca atar artarken motor soğuduğu zaman tekrar devreye geçmesi gerekir bozulduğu için devreye geçmez
Buzdolabın etrafı cok kapalıysa hava alması için biraz duvardan uzaklaştır motorun üzerinde fan varmı varsa çalışmıyor olabilir
Bazı dolaplardan fan yoktur dolabın içinde bir miktar su motorun üzerinden bulunan su haznesine gider tıkanmış olabilir
 
anlattıkların hiç de soğutucu gaz kaçağı veya azalmasına işaret eden durumlar değil;
evaporatör rezistansları ve drenaj kanalı rezistansları çalışmama durumu ve / veya defrost timer (defrost kontrol) drenaj yolu yolu tıkanıklığı
gibi durumlara işaret ediyor.

Samsung beyaz eşya servisi imajı çok bozuk ülkede. Bunun haklı sebepleri var.

internetten araştır hocam;
defrost ısıtıcı rezistansları
şu aşağıdaki ısıtıcılar ya da bunları çalıştıran kontrol eden mekanizmada problem var. 2 gün durup buzları defrost yaptıktan sonra tekrar düzgün çalışıyorsa.
Bence kendin yapmaya çalışma, masraflı bir arıza değil, 150 - 250 TL aralığı her rakam makul bir tamirat ücreti olur. yeter ki düzgün bir usta bul.
kolaylıklar


Peki hocam istanbul anadolu yakasinda bu sorun icin tavsiye edebilecegin bir usta var mi?
 
Maalesef önerebilecegim bir usta yok, market kasap gibi yerlerin soğutucu sistemlerini kuran firmalar butik ve güvenilir firmalar oluyorlar, bu tip, bölgenizdeki dükkanlarda soğutma kompresörü civarında .... Soğutma şeklinde etiket felan görürseniz arayın derim, nacizane tavsiye.

Gelişmeleri buraya yazın.
 
gelişmeleri yazıyorum, aynı sorunu yaşayan arkadaşlara yol göstermeleri temennisi ile.

Samsung Türkiyenin gönderdiği (merkez) servis elemanı buzdolabı çöp, gaz kaçırıyor, doldursak yine boşaltır dedikten sonra açıkçası ilk yaptığımız şey yeni buzdolabı araştırmak oldu. özellikle @naylondunya ve @Nh İleriteknisiyen arkadaşların yazdığı yorumları okuyunca kaybedecek birşeyim yok deyip makineye giriştim.

ilk yapmaya çalıştığım şey, deepfreeze bölümünün arka kapağını açmaya çalışmak oldu, nasıl açıldığını bilmiyordum ve bayağı bir zorlandım. açabildiğim zaman neden çok zor açabildiğimide anlamış oldum.

54824


Bu resimi, buzları erittikten sonra çektim. ilk açtığımda burası tamamen buzla kaplıydı. deepfreeze in bu bölmesi tamamen buzla kaplandığından , açmaya çalıştığım iç kapağı sanki vidalamışım gibi tutuyordu.

54825


buzlanma olduğunu görünce, yorum yapan arkadaşların tesiptlerine daha çok güvendim, çünkü gaz bittiği için soğutmuyorsa, bu buzlarında olmaması gerekiyordu.

hemen armut a ilan açtım, ordan ataşehirde bulunan caner usta teklifde bulundu, aradım. sorunun ısıtma resistansından olduğunu düşündüğümü söyleyip, eğer sorun o ise kaça yaparsın dedim. parçalar ve işçilik dahil 350 tl dedi, biraz ücret fazla geldi çünkü yedek parçaları araştırdığımda resistan + sensor max 100-150 tl arasında bulmuştum internetde ama bayram öncesi pek bir şansım yoktu acilde lazımdı, kabul ettim fiyatı çağırdım. iyi temiz bir arkadaş, işinide temiz yaptığını düşünüyorum açıkçası.

geldiğinde, ilk resimdeki metal aksamın altını kaldırdı ve ısıtma resistansının camının kırık olduğunu gördü. yani Samsung Türkiye'nin merkezinden gönderdiği en yetkili servis elemanın görerek, bakarak, inceleyerek ettiği arıza tespiti değil, forumda makineyi görmeyen arkadaşların dediği doğru çıkmıştı ! hem ısıtma resistansını hemde sensoru çiftli değiştirdi. değişen parçaların resimleri aşağıda.

54826

54827



son olarak, caner ustaya gaz tankında kaçak yapıp yapmadığını kontrol etmesini istedim. baktıktan sonra tankta herhangibir sızıntı emaresi olmadığını söyledi.

caner usta benim buzdolabındaki resistans sensörü 31 mayısda değiştirdi. bu mesajı 8 haziran gecesi yazıyorum, şuana kadar bir sıkıntı yok. cayır cayır soğutuyor. aklınızda bulunsun hiç bir zaman (çok gerekmedikçe) buzdolabını veya deepfreeze son kademede soğutmayın, resistansın ömrünü daha kısaltıyormuş (gerçi biz orta ayarda kullanıyorduk )

aynı sorunu yaşayan arkadaşlar için rehber niteliğinde olur umarım

Samsung Türkiye'yi, vermediği hizmet üzerinden aldığı servis ücretini için belalarına duacıyım.

Samsung türkiye'nin gönderdiği servis elemanının ismi Bayram idi, faturası duruyor, ifşalık bir durum olursa ifşa da edebilirim.

benim gibi anadolu yakasında böyle bir durum yaşayıp, yedek parça ve ustaya ihtiyaç duyan olursa, caner ustanın telefonu 0506 589 69 03

bu buzdolabı ile ilgili gereksinim olması durumunda güncelleme yapmaya devam edeceğim. bilinki eğer bu başlığa herhangibir not yazmamışsam, herhangibir sorun yaşamıyorum demektir :)

Allah, ahlaklı insanlarımızın sayısını çoğaltsın. selametle
 
[U]chakirkeyif[/U] buzdolabıma yerinde servise gelip de, büyük masraflı tamirat raporlayan, üstelik resmi yetkili servis personeline rağmen; burada dolabı hiç görmeyip yazan arkadaşların dediği doğru çıktı konusunda diyecek pek bir şey yok; bazen iki kere iki dört etmiyor.. yapacak bir şey yok : )

valla ben de üzgünüm; bazı ticari firmalar, müşterilerine hizmet vermek için değil de, müşterileri kendilerine para kazandırsın diye var anlayışı; yaygın bir anlayış.
Sözümona patron ve yöneticiler ise, ciro ve karlara bakıp gerisi ile ilgilenmiyorlar.
Samsung kore değil de japon markası olsa, genel müdür harakiri yapardı bu ülkede hahhahhah
samsung elektronik (tv ve cep) satış ve servis teşkilatı ülkemizde iyi;
samsung beyaz eşya satış ve servis teşkilatı ise; felaket kötü maalesef.

Bunun çok örneklerini; özellikle bulaşık makinesi ve buzdolaplarında görüyoruz.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,952
Mesajlar
913,880
Kullanıcılar
449,599
Son üye
Gksn

Yeni konular

Geri
Üst