motorun elektrik kablosunu takamıyorum

gitmiyorum

Üye
Katılım
8 Tem 2010
Mesajlar
2
Puanları
1
selamlar

su deposunda ki suyu pompalayan motorumuz arızadan geldi fakat elektiriğimizdeki sıkınıtıdan dolayı bağlantısı yapılmadan kaldı. şu an motorun yanında uygun olan elektrik hattı mevcut. fakat motorda hangi kabloyu nereye takacağımı bilmiyorum. kablomda 4 tane uç var. biri topraklama onu biliyorum. fakat diğerlerini nasıl bağlayacağımı bilmiyorum. yanma tehlikesi var mı onuda bilmiyorum. ters taktığımda suyu basmayabilirmiş. ama tersin düzün hangisi olduğunu nasıl bilicem bilmiyorum.

benim kablomda mavi, kahverengi, siyah ve sarı var. motorda ise mevcut klamenslerin rengleri 2 beyaz 1 siyah. toprak ucun yeride mevcut. benim panodan gelen kablomdaki elektrik olan uçları motordaki beyaz renglere mi bağlamam lazım?

motorun elektrik kutusunun üzerinde WAT yazıyor. Markasıda arçelik. üzerindeki yazılardan bazılarını belirteyim.

Mot: QS 100L2A H
No: 020958 FH
220/380 V
Hz 2870
11,2/6,5A

acil yardıma ihtiyacım var. şimdiden teşekkürler.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
arkadaşım bunları sormak için bu işe yeni başlamış olmak gerek, öncelikle şunu sorim motoru 380 ilemi çalıştıracaksın bu motorda kondansatör varmı motorun 220 v olmasın buna dikkat et eğer 380 v ise senin mevcut olan fazlarını sırasıyla bağla maviyi bir beyaza, kahveyi bir beyaza , siyahıda siyaha bağla
zaten pompayı denerken birazda olsa kuyunun içine sok bak bakim çıkış tarafından su çıkıyormu yani pompalıyormu? eğer pompalamıyorsa terstir, bu sefer herhangi iki fazın yerini değiştir örneğin kahve yi beyazdan ayır siyahıda siyahtan ayır , kahveyi siyaha bağla , siyahıda motorun beyazına bağla yönü düzelecektir ama 380 v ile çalışacaksa motorun üçgen bağlantıda olduğuna emin ol....




başarılı çalışmalar...
 
motorun klemens kutusunun içinde kondansator varsa 220 bağlantı yoksa 380 bağlanması gerekir motorun uzerındekı etıkette yıldız yada üçgen işareti var karsısındada voltajı yazıyor ordan bağlantını bul toprağı gövdeye fazlarıda kısa devre olmuyacak şekilde aşşağıda resimleri var yıldız veya üçgen bağla.ters yöne dönüyorsa iki tane faz ucunu yer değiştirmen yeterli
http://www.sezginersoy.com/DOSYALAR/faruk mustafa tez/aamotorlar_clip_image026_0000.jpg
b=yıldız bağlantı
c=üçgen bağlantı
 
Lütfen alınmayın ama ehliyetli bir elektrikci çagırmanızı öneriyorum.
Yanlış bir baglantı ile büyük kayıplara sebeb olabilirsiniz.

Bu iş tarifle yapılacak kadar basit değildir.
Dediğim gibi lütfen alınmayın,benim fikrim budur.
 
Lütfen alınmayın ama ehliyetli bir elektrikci çagırmanızı öneriyorum.
Yanlış bir baglantı ile büyük kayıplara sebeb olabilirsiniz.

Bu iş tarifle yapılacak kadar basit değildir.
Dediğim gibi lütfen alınmayın,benim fikrim budur.

arkadaşima katılıyorum burada tecrubelı arkadaşlar var evet ama bu arkadaşlara guvenıp bağliyacaksınız olurya aksilik motor yandı gelıp arkadaşlara stem edeceksınız kusura bakmayın bilmiyorsunuz bu işi bilen bırıne yaptırın bence
 
arkadaşım bunları sormak için bu işe yeni başlamış olmak gerek, öncelikle şunu sorim motoru 380 ilemi çalıştıracaksın bu motorda kondansatör varmı motorun 220 v olmasın buna dikkat et eğer 380 v ise senin mevcut olan fazlarını sırasıyla bağla maviyi bir beyaza, kahveyi bir beyaza , siyahıda siyaha bağla
zaten pompayı denerken birazda olsa kuyunun içine sok bak bakim çıkış tarafından su çıkıyormu yani pompalıyormu? eğer pompalamıyorsa terstir, bu sefer herhangi iki fazın yerini değiştir örneğin kahve yi beyazdan ayır siyahıda siyahtan ayır , kahveyi siyaha bağla , siyahıda motorun beyazına bağla yönü düzelecektir ama 380 v ile çalışacaksa motorun üçgen bağlantıda olduğuna emin ol....

başarılı çalışmalar...

Yazınızın son kısmında bir terslik yok mu? Neden 380 volt ile çalışacaksa, üçgen bağlantıda olduğundan emin olması gerekiyor.
Motorun etiketinde 220/380 yazıyormuş. bu da demektir ki, 380 volt 3 faz vereceksen yıldız bağla, 220 volt 3 faz vereceksen üçgen bağla.
Sizin dediğiniz gibi, 380 voltu üçgende verirseniz, 2 saati bulmaz yanar o motor.
---------------------------------------------

Normalde 2 si aynı renk, birisi farklı renk 3 kablo varsa, bu motorun 1 fazlı olması ihtimali fazladır.Fakat etiketinde, 220/380 ifadesi geçiyorsa da, 3 fazlı olması kuvvetle muhtemeldir. motor tamirden geldiğine göre, sarım yapılmış olması ve, motorun içeriden köprülenmiş olması ihtimali var.
Ölçü aletiniz varsa; motordaki üç ucun omajını ölçün.Yani dirençlerini ölçün.3 ucun direnci de, kendi aralarında, yaklaşık olarak eşit ise, 3 fazlıdır. 3ucun kendi arasındaki direncinden bir tanesi, diğer ucun ikisinin toplamına eşit ise, motor tek fazlıdır. uçlara A B ve C dersek;
A-B arası direnç : x
A -C arası direnç :y ise
B-C arası direnç te, x+y ise, motorunuz tek fazlıdır.
hepsi eşitse, 3 fazlıdır.
Yine, sayın Vatanteknik in belirttiği gibi, kondansatör varsa, tek fazlıdır, yoksa : ya kondansatör takılmamış bir tek fazlıdır( sizin takmanız lazım) ya da 3 fazlıdır.
Bir de, etiketinde 3~ yazıyorsa, üç fazlıdır. 1~ yazıyorsa tek fazlıdır.
Etikette 3p yazıyorsa 3 fazlı, 1p yazıyorsa, tek fazlıdır. Etikette trifaze yazıyorsa, 3 fazlıdır, monofaze yazıyorsa, tek fazlıdır.
Klemenste, L N ve C ifadeleri varsa, tek fazlıdır, L1 L2 L3 ifadeleri ya da , zxy uvw ifadeleri varsa, 3 fazlıdır.
Siz bu yazdıklarıma göre, 3 faz mı, tek faz mı karar verin bağlantısına bakarız.
 
Son düzenleme:
Yazınızın son kısmında bir terslik yok mu? Neden 380 volt ile çalışacaksa, üçgen bağlantıda olduğundan emin olması gerekiyor.
Motorun etiketinde 220/380 yazıyormuş. bu da demektir ki, 380 volt 3 faz vereceksen yıldız bağla, 220 volt 3 faz vereceksen üçgen bağla.
Sizin dediğiniz gibi, 380 voltu üçgende verirseniz, 2 saati bulmaz yanar o motor.
---------------------------------------------

Normalde 2 si aynı renk, birisi farklı renk 3 kablo varsa, bu motorun 1 fazlı olması ihtimali fazladır.Fakat etiketinde, 220/380 ifadesi geçiyorsa da, 3 fazlı olması kuvvetle muhtemeldir. motor tamirden geldiğine göre, sarım yapılmış olması ve, motorun içeriden köprülenmiş olması ihtimali var.
Ölçü aletiniz varsa; motordaki üç ucun omajını ölçün.Yani dirençlerini ölçün.3 ucun direnci de, kendi aralarında, yaklaşık olarak eşit ise, 3 fazlıdır. 3ucun kendi arasındaki direncinden bir tanesi, diğer ucun ikisinin toplamına eşit ise, motor tek fazlıdır. uçlara A B ve C dersek;
A-B arası direnç : x
A -C arası direnç :y ise
B-C arası direnç te, x+y ise, motorunuz tek fazlıdır.
hepsi eşitse, 3 fazlıdır.
Yine, sayın Vatanteknik in belirttiği gibi, kondansatör varsa, tek fazlıdır, yoksa : ya kondansatör takılmamış bir tek fazlıdır( sizin takmanız lazım) ya da 3 fazlıdır.
Bir de, etiketinde 3~ yazıyorsa, üç fazlıdır. 1~ yazıyorsa tek fazlıdır.
Etikette 3p yazıyorsa 3 fazlı, 1p yazıyorsa, tek fazlıdır. Etikette trifaze yazıyorsa, 3 fazlıdır, monofaze yazıyorsa, tek fazlıdır.
Klemenste, L N ve C ifadeleri varsa, tek fazlıdır, L1 L2 L3 ifadeleri ya da , zxy uvw ifadeleri varsa, 3 fazlıdır.
Siz bu yazdıklarıma göre, 3 faz mı, tek faz mı karar verin bağlantısına bakarız.

ikazınız için sağolun aslında bir yanlışlık yok ama anlatım bozukluğu olmuş sanırım okuyunca anladım birde konuyu bu kadar detaylı anlatıcam diye uzun uzun yazınca karıştı demekki aklım haklısınız benim burada demek istediğim şuydu üçgende olmadığından emin olun çok özür dilerim hatalı anlatımımdan dolayı sizede bir daha teşekkür ederim ....




başarılı çalışmalar...
 
3~ iabresi mevcuttur. o zaman 3 fazlı oluyor ve kondansatör yok. motor elektrik arızası için gitmedi, pompa arızalıydı. altındaki pompa ona bağlı olduğu için pompayı götürürken onu da götürdüler. kapağındaki resimde 220 nin yanında üçgen işareti 380 nin yanında yıldız işareti mevcut. yani (üçgen)220/380(yıldız) V şeklinde.
 
3~ iabresi mevcuttur. o zaman 3 fazlı oluyor ve kondansatör yok. motor elektrik arızası için gitmedi, pompa arızalıydı. altındaki pompa ona bağlı olduğu için pompayı götürürken onu da götürdüler. kapağındaki resimde 220 nin yanında üçgen işareti 380 nin yanında yıldız işareti mevcut. yani (üçgen)220/380(yıldız) V şeklinde.

380 yani 3 faz vereceksen yıldız bağlayacaksın..motorun statorundan yani içinden 6 tane uç gelir.bunların 3 tanesi birbirine bağlıdır.bu yıldız noktasıdır.diğer 3 uca da üç fazı vereceksin...
 
Resim ekliyecem ama nasıl yapıldığını bilmiyorum.Site yetkilisi arkadaşlarımızdan rica ediyorum .resim ekleme,link verme v.s işlemler için yeni konu açıp bu gibi işlemlerin nasıl yapıldığı konusunda bilgilendirirlerse sevinirim...saygılar
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,264
Mesajlar
916,304
Kullanıcılar
450,086
Son üye
Lyewor_

Yeni konular

Geri
Üst