Megane 2 döner kontaktor arızası (çözüm içerir)

Kazuya5587

Üye
Katılım
3 Eyl 2015
Mesajlar
93
Puanları
1
Yaş
46
Arkadaşlar bildiğiniz üzere megane 2 lerde kronik döner kondaktör yani airbag sargısının kopması sonucu onunla beraber olan full araçlarda airbag + cruise kontrol + hız sabitleyici nin çalışmaması ve airbag ışığının yanması ile kendisini gösteren bir arıza oluşuyor.
Benim aracımda da oldu.
Servislerde ve parçacılarda 350-600 tl aralığında sıfır olarak komple satılmakta çıkmacılarda ise sağlam bulsanız dahi 200-250 tl civarında ve arızalanma riski de var.

Benim aracımda bu arıza ile karşılaşınca okumadığım servis kitabı kalmadı, izlemediğim video kalmadı ve hatta megane 2 bölümünde YALAN YANLIŞ anlatılan tamir usülleri yüzünden vaktim ve bir miktar param da çöpe gitti. Rusların çektiği video da bile tam olarak anlatılmıyor, basit arızada o video işe yarıyor (kablonun deforme olması sonucu yada çok aşırı zorlama sonucu olan kopmalar). Şunu söyleyebilirimki internetteki tamir usüllerinin %90 ı mevcut arızayı daha da içinden çıkılmaz bir hale getirmekten ileri gitmiyor. Hatasını bazıları kabul etmiş ancak hangi mantıkla hala konularını silip editlemezler aklım almıyor.

Bu hafta vakit ayırdım ve mekaniğini kavramaya çalıştım, hatalı olan yani arızaya sebep olan kısmı buldum. Malesef 52cm olan kablo 58 cm olarak uzatılsa dahi kopmasının suçlusu değil. Bu kablonun tek bir sarım şekli var ve gördüm ki buna uysanız bile 52 yerine 58 cm taksanız bile kopuyor (60cm büyük geliyor)

En sonunda komple döner kontaktörü dağıttım ve sorunu bularak an itibariyle uzun zaman bozulmadan gidecek şekilde tamir etmeyi başardım.
Tamirin nasıl yapıldığını aşağıdaki videoda anlatmaya çalıştım. Tek başıma olduğundan video orta seviye oldu. Açığı kapatmak için video linkinin altına yazıyorum açıklamaları.


Videoda gözüktüğü üzere 3 aet çark var
Küçük olan çarkımız dıştaki ve içteki çarkın arasında dönüyor ve airbag sargısının kablosu bu sayede dıştaki beyaz makaranın sağa dönüşlerde dışına sola dönüşlerde içine sarılıyor. Küçük olan çark orta kısımdaki çarkın zorlama, zamanla kanalın kendisini yemesi yada biemediğim başka sebeplerden yukarı çıkması sonucu kanaldan çıkıyor ve tekrar kanala oturana kadar boş dönüş yapıyor kablonun kopma sebebi işte bu. Ben videoda gözüktüğü gibi bu boşluğu döner kondaktörü komple dağıtarak ortadaki çarkın takılılı olduğu kısma 4 tane süngeri japon yapıştırıcısı ile yapıştırdım. Bu sayede arada bir boşluğu olması gereken seviyeye çektim. Yukarı doğru küçükçarkın temas ettiği en içteki çarkı çekseniz bile hiç bir şekilde boşa dönüş olmuyor. Normade 52cm olan kabloyuda 58cm ye kadar uzatabilirsiniz hiç sorun olmadığı gibi tam sağ ve sola dönüşlerde zorlama olmuyor.
3 gündür aracımı kullanıyorum ve kesinlikle hiç sorun olmadı


Videodaki resimler kısmında kablo tamir edildikten sonra lehim aralarına izolabant çektim ikinci tamirinde ise elektrikçi bandı çektim, bunun sebebi kabloların içerde birbirine temas edip kısa devre yapmasını engellemek. En son resimde ise kablonun kutu içerisinde nasıl sarılacağı gösteriliyor tabii kii üst kapağa takılı olacak sondaki kablo...



Eğer eliniz becerikli değilse hiç girmeyin bu işe ve gidin yenisini alın, tamiratınız süresince ve sonrasında oluşabilecek sorunlardan dolayı sorumluluk kabul etmiyorum ve kimseye böyle yapın demiyorum yayınladığım video sadece benim gibi yaptığı işin sorumluluğunu alan kişiler içindir. Beceremiyorsanız ellemeyin.
 
Tebrik ederim elinize sağlık.
 
El becerisi + Alternatif çıkış yolu bulmanın insana çok yararı oluyor. Şukunu verdim

Bizimde Merc Vito 2000 model aracımız var. Bi ara ön Tekerlekler eğilmişti Direksiyon az az vura vura sürüp idare ediyorduk En sonda baktık ki. Direksiyon 15 -20 derece Boşa dönüyor. Direksiyonun ayağa yakın kısmında Oynak başlıklı bilyası dağılmıştı.

Bilyanı değişerken Mecbur Direksiyonuda çıkarmalıyız ya. Çıkardım çıkarmasınada Korna + Hava yastığı Kablosu sarmalıydı Açıldı dağıldı. Geri topladıktan sonra Yolda denerken Sağ sol sinyal işığı verdik vermesinede direksiyonu geri döndürünce Kendisi işığı kapatmıyordu. El mecbur Yeniden Direksiyonu söküp Sarmalı Kabloyu yeniden Toplayıp kutusuyla birlikte yerine Doğru düzgün Oturttum. :D

Kabloda yanlış sarılınca Direksiyon Sıfırdan 3 defa sağa 3 defa sola dönmesi gerekirken Yanlış topladığımda 4 Defa Sağa 2 defa Sola dönüyordu.



Bu arada Bu sözümü Unutmayınız. Otomobil yerinde durduğu zaman Direksiyonu Tam sağa Tam sola döndürmeyiniz.
Dayım bu olay yüzünden yolda kalmıştır. Eski Yük otomobili Olsa bile Direksiyona kendisi Hidrolik taktırmış birisi. Yani Hidrolik Pompa sorun çıkarmıyor yerinde döndürerken.
Asıl sorunu Direksiyon bağlandığı Hidrolik Sorun çıkarıyor. Belki Bunun hakkında bilgisizsiniz diye söylüyorum.
Hidrolik İçinde Tam ortada 100`lük Çivi gibi bir Demir tel var ve Eğer yerinde döndürürseniz direksiyonu Tüm yük o telin üzerine düşüyor yani Direksion Tel`e Tel`de Tekerleklere bağlanmıştır gibi düşünün olayı.... Dönme ağırlığı Çok yüklenirse Tel kırılır ve direksiyon diye birşey kalmaz sağa sola kendisi akar gider :D

Tabii arabalarda markadan markaya değişir bu olay. Bazılarının Hidrolikinde Tel daha ince Bazılarında daha kalın olabilir o ayrı mesele tabii.
Direksiyonu yerinde döndürünce bu yaşadığımız olay aklıma girdi. Bizim kafamız yandı aman sizin kafa yanmasın. Yeniden Gittik Hidrolik aldık, Ucuzda değil kerata
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
127,957
Mesajlar
913,907
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst