Dostum ,
Dönüş borusunun karlanmasının bir kaç nedeni vardır.
1 - buharlaşmamış gaz yani likit gelmesi sonucu dönüş borusunda da ısı alışverişi olur ve karlama yapar.
2 - gaz eksik olduğunda emiş basıncı ve emiş sıcaklığı düşerek evaporatör karlanmaya başlar. Bu karlanma emiş borusuna kadar ilerler.
3 - defrost rezistansları yeteri kadar çalışmıyorsa buzu eritemiyorsa yada arızalı ise derin dondurucunun kapısı haddinden fazla açık kalıyorsa bu nedenlerden dolayı akrlanma oluyorsa dönüş borusu buzlanabilir.
Boru üzerinde yada evaporatör üzerinde oluşan buz katmanı ısı transferini zorlaştırır. Bir nevi izolasyon gibi davranız. Sizin genleşme valfinden beslediğiniz akışkan ısı alamazsa bu likit dönüş hattına kadar gelir. Bu nedenle karlayabilir.
Kondenser hattı suyunu neden sorum eğer kondenseri aşırı soğutursanız olması gereken basınçtan daha aşağı düşer. Buda paralel olarak evaporatör basıncınıda düşürür. Bende daha önce bir gemide deniz suyu soğutmalı chiller çalıştırmıştım 600 kw soğutma kapasitesinde idi aşağı yukarı. Kış olduğunda yada soğuk denizlere hareket ettiğimizde sistem sıkıntı çıkartıyordu. Bu nedenle cihazda şöyle bir özellik vardı. Kompresör basma basıncını okuyup bu basıncı belli bir değerde tutmaya çalışan bir su regülatör vanası vardı. Soğuk sularda bu regülatör vanası suyun kış hızını kısıyordu.
Sizde soğuk sularda bu şekilde kontrol sağlayan bir sistem varmıdır?
kolay gelsin.