Dinamodan gelen voltaj nasil stabilize edilir?

qwqwqw2401

Üye
Katılım
9 Nis 2022
Mesajlar
46
Puanları
1
Yaş
24
Merhaba hocalarim, elektronikden cok anlamiyorum fakat aklimda bir proje var. Bisiklete takacagim 12v dinamo ile 12v akuyu sarj edecegim o akuyle de lamba calistirmayi ve telefon sarj etmeyi dusunuyorum. Dinamo bisikletin hizina gore farkli volt degerleri urettigi icin lambalari ve telefonu yakabilir. Bu volt degerini nasil sabitleyebilirim?
 
olmaz abi uğraşma . uğraştığına değmez daha 3 volt beş voltluk konjektörler yapılmadı . yapman lazım . diyelim yaptın ayrıca bisikleti çok hızlı sürmen lazım diyelimki sürdün senin dinamoyla olmaz o iş aküyü senin dinamoya bağlarsan kısa devre olur ya akün ya dinamon patlar ..
konjektör bisiklet dinamosuna hiç olmaz çünki konjektörün çalışabilmesi için ikazı ayarlaması lazım bunun içinde yastık sargısından uç olması lazım birde lamba ikazı alman lazım .. eğer sen ikazı ayarlayamazsan regulasyonuda ayarlayamazsın . e bisiklet dinamosu endüvisinde 3 5 tel sarılı mıknatıslı uyduruk bir teyp motoru sen mıknatısın akısını değiştiremezsinki regule yapabilesin.
enerjinin temel kanunda şu kural vardır hiç bir zaman aldığın enerji verdiğin enerjiden fazla olamaz sen 1 wat 2 wat dinamoyla akü şarj edemezsin sana en az 200 wat lazım onuda ayaktan basman lazım ..
ozaman sana elektronik devreyi kesen bişi lazım ayarlayan yada..

ozaman ne yapabiliriz düşünelim .. illa yapacaksak . bir defa 12 volt akü ise 12 volt lazım . bisiklet dinamosunun gücünü bir ölç kaç amper verebiliyor gücü kaç . ondan sonra düşünelim . 12 volt üretebiliyor olman bir anlam ifade etmez güç önemli olan . ama 5 wat 10 watla bişi olacağını sanmıyorum bakalım araştıralım soralım soruşturalım ona uygun bişi olabilirmi.
kolay gelsin
 
olmaz abi uğraşma . uğraştığına değmez daha 3 volt beş voltluk konjektörler yapılmadı . yapman lazım . diyelim yaptın ayrıca bisikleti çok hızlı sürmen lazım diyelimki sürdün senin dinamoyla olmaz o iş aküyü senin dinamoya bağlarsan kısa devre olur ya akün ya dinamon patlar ..
konjektör bisiklet dinamosuna hiç olmaz çünki konjektörün çalışabilmesi için ikazı ayarlaması lazım bunun içinde yastık sargısından uç olması lazım birde lamba ikazı alman lazım .. eğer sen ikazı ayarlayamazsan regulasyonuda ayarlayamazsın . e bisiklet dinamosu endüvisinde 3 5 tel sarılı mıknatıslı uyduruk bir teyp motoru sen mıknatısın akısını değiştiremezsinki regule yapabilesin.
enerjinin temel kanunda şu kural vardır hiç bir zaman aldığın enerji verdiğin enerjiden fazla olamaz sen 1 wat 2 wat dinamoyla akü şarj edemezsin sana en az 200 wat lazım onuda ayaktan basman lazım ..
ozaman sana elektronik devreyi kesen bişi lazım ayarlayan yada..

ozaman ne yapabiliriz düşünelim .. illa yapacaksak . bir defa 12 volt akü ise 12 volt lazım . bisiklet dinamosunun gücünü bir ölç kaç amper verebiliyor gücü kaç . ondan sonra düşünelim . 12 volt üretebiliyor olman bir anlam ifade etmez güç önemli olan . ama 5 wat 10 watla bişi olacağını sanmıyorum bakalım araştıralım soralım soruşturalım ona uygun bişi olabilirmi.
kolay gelsin
yorumunuz icin tesekkur ederim. dinamo daha gelmedi gelince olcecegim ne kadar guc uretebiliyor.
 
yorumunuz icin tesekkur ederim. dinamo daha gelmedi gelince olcecegim ne kadar guc uretebiliyor.
Ölçü aletin varsa yardım ederler.
Akü şarjı için tam dolu halinin üzerinde voltaj gerekiyor.
Mesela alttaki akü 12 voltluk ama bu değer onun bitmiş hali. :)
Dolu iken şarjda değilse 13.6 volt olması lazım.
Şarjda dolu iken 14.6 volt olması gerekiyor.
Dinamon 14.6 volt üzerinde çıkış vermesi lazım.

https://footprinthero.com/wp-content/uploads/2022/05/LiFePO4-Battery-Voltage-Charts-Image-8.jpg
LiFePO4-Battery-Voltage-Charts-Image-8.jpg
 
bu eğrinin konuyla alakasını maalesef anlayamadım?
 
Telefon şarjı için 5 volt 2.5 amper olması gerekiyor.
Onun içinde ayarlı buck konvertörler var.
Çıkışını 5 volta ayarlarsan şarj olur.

Led lambalar ile için kendi sürücülü olanlarını alırsan birşey gerekmiyor.
 
bu eğrinin konuyla alakasını maalesef anlayamadım?
Aldığı dinamonun çıkış voltajı akünün şarj voltajından yüksek olması lazım.

Kurşun aküler sinir bozucu.
Otomatik şarj regulatörlerine fazla güvenmeyin.
Sık sık şarjdan sonra 30 dakika bekledikten sonra yüke bağlı değilken dinlenme voltajlarını ölçün.
Aşırı şarj olmasın.Hatta %90 değerini geçirmeyin. Sıcaklıktan çok etkileniyor.
Boştaki Voltaj değeri %30 kadar düşmesine izin verilsede birçok kaynak uzun ömür için %50 den aşağı düşürmeyin diyor.

Dinlenme hali voltajı 1. sütun
Yükte çalışırken voltaj değeri 2. sütun
Hem şarja bağlı hem deşarj olurken 3.sütun.
Şarjda deşarja bağlı değilse 4.sütun

kurşun akü.png
 
Aldığı dinamonun çıkış voltajı akünün şarj voltajından yüksek olması lazım.

Kurşun aküler sinir bozucu.
Otomatik şarj regulatörlerine fazla güvenmeyin.
Sık sık şarjdan sonra 30 dakika bekledikten sonra yüke bağlı değilken dinlenme voltajlarını ölçün.
Aşırı şarj olmasın.Hatta %90 değerini geçirmeyin. Sıcaklıktan çok etkileniyor.
Boştaki Voltaj değeri %30 kadar düşmesine izin verilsede birçok kaynak uzun ömür için %50 den aşağı düşürmeyin diyor.

Dinlenme hali voltajı 1. sütun
Yükte çalışırken voltaj değeri 2. sütun
Hem şarja bağlı hem deşarj olurken 3.sütun.
Şarjda deşarja bağlı değilse 4.sütun

Ekli dosyayı görüntüle 102899
Hocam bu kadar sorunluysa aku yerine 4 tane seri baglanmis 18650 pil mi kullansam? Sizce daha mi iyi olur?
 
senin dinamo geldimi abi? taktınmı? bisikleti sürdünmü? önüne ölçü aleti bağlayıp bir lamba yakıp akımnı gerilimini ölçtünmü? elimizde ne var ? neyle ne yapacaz ?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,209
Mesajlar
915,832
Kullanıcılar
449,988
Son üye
hmos23

Yeni konular

Geri
Üst