Bir Fazlı asenkron motorlar

EndOffGame

Üye
Katılım
6 Ocak 2021
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
28
Merhaba arkadaşlar,
Bir konu hakkında sürekli takıldığım ve herkesten farklı bir şekilde cevap aldığım için buraya yazıp pekiştirmek adına yardımlarınız lazım.
Görseli aşağıda paylaştım onun üzerine konuşalım (içeriden dört uç çıkanlar için)
Aynı makarondan iki kablo üstte diğer makarondan iki kablo alta geliyorm
---Alt sıradaki iki ucu birbirine kısa devre olarak okuduğumda 4 ohm, üstteki iki ucu birbirine vurduğum zaman 12 ohm değer alıyorum ve alttakiler ile usttekileri birbirleri ile olctugumde hiçbir şekilde omaj almıyorum. Bu verilere göre;
1. Alttaki veya üstteki iki uçtan bir tanesi ana sargılar diğeri ise yardımcı sargılar diyebilirmiyiz eğer diyebiliyor isek hangisi ana sargı tarafı hangisi yardımcı sargi tarafı ?
2. Ana sargı kendi arasında yardımcı sargı kendi arasında kısa devre gösterip omaj gösterir. Hiçbir şekilde ana sargı ve yardımcı sargı ölçüldüğünde değer göstermemeli kısa devre okunmamali doğru mu ? ( Uçları boşta olacak şekilde)
3. Bu motoru bağlar iken soldaki beyaz kablolara köprü atılmıştı, sağdakine kondansatör ben o köprüyü sağa atip kondansatöru sola atarsam değişen birşey olur mu ?
4. Köprü sola atık bir şekilde iken, kondansatörde sağda benim faz ve noturu nereye verdiğim fark eder mi ?
5. Bu motoru bağlar iken, ana sargı ile yardımcı sarginin bir ucunu kısa devre edip köprü ile diğer iki ucada kondansatör ve faz notur mu vereceğim.
6. Dışarıya üç uc çıkanlar motorda bir uc ortaktır yüksek omaj alınır ama ben bu motorda bir ana ile bir yardımcı birleştirdiğimde aynı omajlar çıkıyor. Bir motorun içeriden üç uc çıkması ile dışarıda köprü yapmak birbirinden farklı bir göreve mi sahip ?

Tam anlamıyla öğrenmem için yardımcı olur iseniz çok sevinirim saygılar selamlar
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20210106_023543.jpg
    362.5 KB · Görüntüleme: 43
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Yazdıklarınızdan anlayabildiğim kadarıyla ;



1- Evet , U2 - U1 Ana sargı, Z2-Z1 Yardımcı sargı,
2 - Uçlar boştayken Evet , ayrıca her iki sargıdan da gövdeyede kısa devre olmamalı ,
3 - Köprüyü sağa ve sola atmanızda sakınca olmaz , örn. z1-u1köprü z2 kondansatör olabilir.
4 - Hiç farketmez,
5 -

6- Dışarıda köprü ile içinden 3 uç çıkan motorda farklı bir yapı yoktur.
Siz yanlış uçlardan ölçüm yapmış olabilirsiniz.
Soru ; Motorunuzun dönüş yönünü değiştirmek için ne yapmalısınız ? Kolaylıklar..
 
Selamlar teşekkür ederim bilgi için, bir ana sargı ile yardimci sarginin yerini değiştirmek gerekiyor
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
cevap doğru; ana sargıdan veya yardımcı sargıdan her hangi birinin uçlarını değiştirmek gerekir.Her iki sargının uçlarını değiştirince dönüş yönü değişmez , faz-nötrü değşitirince dönüş yönü değişmediği gibi . Selamlar
 
Mehmet abi akşama doğru ben kağıda yazıp çizeyim, bitirelim bu bir Fazlılari sürekli bir problem yaşıyorum ( eksiğimi yanlışımı düzeltir isen çok sevinirim
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…