Banyodaki elektronik eşyaların bozulması ve devamlı yüksek gelen elektrik faturası

Termosifon kireçlenmis olabilir ısıtmak için devreden çıkmıyordur
.
Termosifon kontrolü ve diğer ışığınin takibi hiç sönmüyor gibi

Bir yandan soğuk su içine alıyor kireçli olabilir devreden çıkmıyor tüketimi arttırıyor olabilir.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Sn.bhs , daireniz normal standartlarda bir daireyse, yani sıra dışı anormal elektrik tüketecek alıcılar yoksa, belittiğiniz rakamlarda fatura çıkması için ya sayacın hatalı ölçüyor olması yada sayacın sizin daireden başka bir yerlerin daha tüketimini ölçüyor olması gerekir.
Öncelikle sayacın doğru ölçüm yaptığından emin olmanız gerekiyor.
Sayaç sağlıklı ise;
Sayaç çıkışınızdan dairenize gelene kadar bir yerlerden elektriğiniz çalınıyor olabilir.

Normal standartlar çerçevesinde stabil tüketim oranı olan, yakın zamanda ilave bi elektronik cihazın eklenmediği aksine evde en az vakit geçirip tüketim yaptığımız dönem olması ve denklemden eskiyen arıza veren cihazları da çıkarttığımızda anormal bi tüketim değeri ortaya çıkıyor. Yıllık tüketim ortalamasını karşılaştırdıklarında Clk çalışanları da şaşırıyor. Bu duruma istinaden sundukları çözüm olarak sayaç yeniledik.

Henüz daire içersinde tespit yapacak evreye geçemediğimizden her ihtimali olası kabul ediyorum maalesef..
 
Elektrikci geldiğinde ne gibi işlemler yapıldı.?
Clk'dan gelen teknisyen arkadaş pensampermetreyle sayaçta ölçüm gerçekleştirip sigortaları aç kapa yapmak suretiyle görünürde herhangi bir sorun olmadığını belirtti.

Bilgisizliğime dayandırdığım ihtimallerden biri yönetimin apartman girişindeki tesisatla ilgili yaptığı çalışmada bizi etkileyen bir durumun gerçekleşmiş olması çünkü hemen ardından evdeki aletler arıza verip faturalar coşmaya başladı. Bir diğer ihtmal ise duvarda prizin bulunduğu alandaki nemden kaynaklı (prizin bulunduğu duvarın arkasında banyo ve çamaşır makinesi var) Prizin durumuna ilişkin Görsel paylaşıyorum
Termosifon kireçlenmis olabilir ısıtmak için devreden çıkmıyordur
.
Termosifon kontrolü ve diğer ışığınin takibi hiç sönmüyor gibi

Bir yandan soğuk su içine alıyor kireçli olabilir devreden çıkmıyor tüketimi arttırıyor olabilir.
Termosifon belirttiğim üzere ilk arızalanandı ve önceki ay yeniledim ve 1300 liraya fırlayan faturam 2300 oldu.

Şuan yeni fatura elimde 39
.20 kW tüketim ve 3240 lira diyor... Ne iştir ki üst komşumun ofis olarak kullandığı daireye 0.60kw 60liralık fatura gelmiş...
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230201_143106.jpg
    IMG_20230201_143106.jpg
    153.7 KB · Görüntüleme: 26
Son düzenleme:
Öncelikle panonuza kaçak akım koruma rölesi taktırın. Birşekilde toprağa kaçak oluyorsa sayaç bunu tüketim olarak kaydediyordur. Röle taktırırsanız toprağa kaçak varsa röle atacağı için sorun varsa otomatikmen ortaya çıkmış olacaktır.
 
Enerji dağıtım firması iç tesisata karışmaz .
Fen serisindeki elemani işten alıyorsa
mühürlü yeri soker videodaki sayac girisi oncesinden faz ve notr beraber pensampermetre ile ölçer .
Kaçak akım rölesi olsaydı kaçak varsa atardi
Kaçak yoksa . Sayaç kontrolü yapar yapabildiği kadar .sayaç değişimi .

Sayaç sonrası size giden hattan kaçak ?
Durumu olabilir.

Pensampermetreniz varsa testler yapabilirsiniz.
 
Termosifon kontrolü ve diğer ışığınin takibi hiç sönmüyor gibi
İşin bir de bu boyutu var.. Bozulan termosifonun son zamanlarında yaptığı gibi yeni olan da sürekli çalışıyor, ışığı nadir sönüyor. Banyo tavanındaki ampulde regülasyon gözlemliyorum zaman zaman. Bunca faktör doğrultusunda ihtimalleri fazla, komplike bi arızayla karşı karşıyayım diye düşünmeye başladım.
 
evdeki bütün lambaları kapatın, prizlerin fişlerini çekin, banyodaki termosifon sigortasını da kapatın ve sayacın 1.8.0 endeksini not edin. 15 dakika bekledikten sonra aynı endeksi yine not edin.

bütün fişleri takın. termosifon sigortasını da kaldırın ve sayacın 1.8.0 endeksini not edin. 15 dakika bekledikten sonra aynı endeksi yine not edin.

apartman girişindeki sayaç sigortanızı kapatın ve endeksi not edin. 15 dakika sonra endeksi not edip sigortayı kaldırın.

ev içindeki bütün sigortaları kapatıp hızlıca endeksi not edin. 15 dakika sonundaki endeksi tekrar alın.

bunları seri ve hızlı biçimde yapabilirseniz belki biraz matematikle bi şeyler yakalanabilir.
 
sorun çözüldü mü. Okuyunca aklıma geldi apartman yöneticiliği yaptığım dönem aydınlatma faturası o zamanlar aylık 10.tl civarı gelirdi bir ay 60.tl gelince elektrikçi çağırdım baktı etti sorun yok dedi, aslında bakılması gereken yer o anda saat dönüyormu ona bile bakmadı, tedaştan ekip çağırdım, saate bakıp bir yerde tüketim var dediler kablo gidişleri falan derken aşağıda suyu kesildiği için kullanmadığımız tulumba var, akıllı komşulardan biri muhtemelen şalteri açmış su gelmeyince öylece bırakmış, indiğimizde motordan hala ses geliyordu. Şalteri indirdik faturalar normal döndü.
 

Forum istatistikleri

Konular
127,959
Mesajlar
913,913
Kullanıcılar
449,606
Son üye
rasit.

Yeni konular

Geri
Üst