ASANSÖRDE KARŞI AĞIRLIK NEDİR?

Katılım
18 Mar 2015
Mesajlar
296
Puanları
1
Yaş
28
Slm arkadaşlar 3 sorum olacaktı.

1) Asansörlerde karşı ağırlık nedir? Kabinin aşağı ve yukarı yöndeki hareketini dengelemek deniyor. Ne demek yani?

2) Hastanelerde alısveris merkezlerinde hangi tip asansör kullanılıyor? ( Tek hızlı redüktörlü AC tahrik, İki hızlı redüktörlü AC tahrik, Kademeli hızlı tahrik, tek hızlı redüktörsüz AC tahrik ) çünkü büssürü çeşidi varda?

3) son olarakta kata geldiğimizde otomatik olarak asansör kapısının açılmasını sağlayan alet nedir? Birde geçenlerde adam asansörün üstünde Bakım yaparken birden asansör çalıştı. Yukarı sıkıstı. Bakım yaparken asansörü kilitleyen yada durmasını sağlayan bir buton vs yok mu?
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
ilk iki soruyu makine mühendislerine sorulmalıdır.

gelelim 3. soruya

son olarakta kata geldiğimizde otomatik olarak asansör kapısının açılmasını sağlayan alet nedir?
asansör kontrol panelidir. kabin ilgili kata geldiğinde switch paneli uyarır panel de kapıları açan devreyi tetikler.

Bakım yaparken asansörü kilitleyen yada durmasını sağlayan bir buton vs yok mu?
evet var. 4 adet acil stop butonu vardır. birisi makine dairesinde
diğeri kabin içinde
öbürsü asansör kabin üstü revizyon kutusunda
diğeri kuyu dibinde.

Birde geçenlerde adam asansörün üstünde bakım yaparken birden asansör çalıştı.
aslında çalışmamalı. bir kapı açık kaldığımda asansör kontrol paneli kapıların tam olarak kapanana kadar asansörü devreye almaz. ayrıca asansör kabin üstünde revizyon kutusunda acil stop butonu vardır asansörcü arkadaş kapıları kapatıp asansör kabin üstüne çıkarak bir de asansör kabin üstündeki acil stop butonunu off konuma aldıysa kendi bileceği birşey.
 
Makine mühendisi olmasak da cevaplayalım, bir teraziyi düşün bir taraf ağar basınca diğer taraf yukarı çıkar, durumu değiştirmek iiçn havadaki kefeyi ilave ağırlık koymak gerekir :).

2. sorunun cevabı farklı farklı olr zira amaç hız mı konfor mu her ikisi de mi, çoğunlukla bütçeyle alakalıdır.

 
Karşı ağırlık mekanik olarak iki işe yarıyor bildiğim kadarı ile:

Birincisi motorların daha az güce ihtiyaç duyması ve harcaması.zira Asansör yükünün bir miktarını karşı ağırlık üzerine alıyor.Mesela asansör tam yükte 500 kilo ise ve karşı ağırlık 200 kilo ise motorların asansörü kaldırması için 300 kilo civarı bir yükü kaldıracak güç uygulaması yeterli.

İkincisi ise daha stabil çalışma.Karşı ağırlık sayesinde daha yumuşak ve temiz hareket mümkün diye biliyorum.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst