Merhaba.Motor sıcaklığının yüksek olması veya motorun zengin karışımda çalışması buji ömrünü kısaltır.Motorun zengin karışımda kalması bunun nedenidir.Buna da hava filtresinin dolması,temiz hava giriş menfezlerinin otomatik veya elle kumandalı jiklenin (Otomobillerde) istenmeden tam açık kalması,karbüratör ayarlarının çok iyi olmaması,karbüratör içinin tam tıkanması,vb.nedenlerle olabilir. Aslında yanma odasından çok önce bu noktalara basınçlı hava vererek bu noktaların iyice temizlenmesi gerekliydi. Zengin karışım; bujilerde hızlı oluşan bir kuruma,ise,istenmeyen yağlanmaya,istenmeyen kalıntılara,vb. neden olarak zamanından önce bujiyi kullanılmaz hale getirerek bitirebilir.
Bobin veya meksefe arızası ise sarsıntılı bir çalışmaya neden olabilir,bunu iyice ayırt etmek lazım,gerekli temizlikten sonra bu durum değişmiyorsa,işte o zaman bobin ve meksefe tam olarak değişmelidir.Ateşlemede bu türden bir sorun olduğu için dolaylı yoldan bujiyi yakıyor veya tam bitiriyordur.Tüm içten yanmalı motorlar (2 veya 4 zamanlı) bujilerinde YG'li dc. ile bu ateşlemeyi sağlar.Meksefe ateşleme sisteminde platinin ömrünü artıran faydalı bir elemandır.Klasik şok bobinli flüoresan balastlarında da starter açma yaptığında şok bobininde geçen ac akımın +veya - yönünden hangisi bu anda tam yakalanmış ise,tam o yönde +'dan -'ye doğru şerare atlaması (Geçişi) tam olur,hiçbir zaman YG'li ac akım bir bujiden atlamaz,benim kesin bildiğim şekli ise böyledir.Bir istisnası nerededir diye sorarsanız eğer,motorinli,doğalgazlı brülörleri ateşleyen akım çıkışı YG'li ac akımı olarak ateşleme bujisine direk verilir.Yani yalnızca buradaki ateşleme sistemi YG'li bir ac akımıdır.(Bu da 220 vac'yi direk alıp çok daha yüksek gerilimli ve çok düşük amperli YG'li bir ac akıma çeviren brülör ateşleme trafosuyla mümkündür.)
İlk zamanlarda ben de şok bobinli-starterli klasik flüoresanlarda starterin tam açması esnasında yanılgı ile bir YG'li ac geçtiğini düşünmekteydim,ancak okuduğum bazı makaleler bu fikrimi değiştirmiştir.Keza manyetolu ateşleme sistemleri dediğimiz bu sistemlerde,akü olmadan farlar ve YG'li bobin için tek bir tamburun mıknatıs etrafında dönen sistemiyle ac primer devredeki platinle-meksefeyle tam bu kesilme anında primere manyetik kuplajlı olan sekonder sarımlı YG bobininde,bu bujiden atlayacak olan YG'li dc akımı oluşmuş olur.Bu kıvılcımın kalitesini artıran etkense paralel meksefe ve daima iyi özelliklerde kalan bir platindir.Yani sonuç olarak söylemek gerekirse eğer tüm ateşleme sistemleri (Platinli,transistörlü,manyetik impulslu,entegreli olanlar,vb.) kesinlikle YG'li dc akımla bu bujileri ateşlerler,aksi ise mümkün değildir.Kolay gelsin.Saygılarımla.