Şeffaf naylon bobin kopmayı algılama hakkında

wild_for

Üye
Katılım
9 Eyl 2009
Mesajlar
315
Puanları
31
Herkese iyi günler.
Paketleme makinasında plastik kasenin üzerine şeffaf naylonu kesme-yapıştırma ile kapatma yaptırıyorum. Şeffaf naylon bobininin açma ve toplama taraflarını ayrı ayrı 2 motor ile kontrol ediyorum. Ancak her iki motoru tek sürücü ile sürüyorum. Yapıştırma işlemi yapılırken çeşitli sebeplerden bobin kopuyor. Bu bobinin kopmasını algılayabilecek bir yöntem arıyorum. Sensör, motor tork kontrolü vb yöntemleri düşünüyorum.
1-Sensör olursa şeffaf naylonu algılayabilecek bir sensör var mıdır?
2-Tork kontrolü ile yapacak olursam sürücünün torkunu hangi adresten nasıl okuyabilirim? Sarım yaparken muhtemelen belli bir tork değeri olacak, kopma olursa tork düşecek belki sıfır olacak. ben bu tork düşmesini görebilir miyim?
3- Başka bir yöntem varsa tavsiyelerinizi bekliyorum.

Sistemde Delta 14ss2 plc ve VFD-L serisi invertör kullanıyorum.
 
KNX Standardı, küçük bir rezidansın içerisindeki aydınlatma, perde panjur, klima kontrolünden, Dünya’nın en büyük havalimanlarındaki aydınlatma otomasyonu gibi çözümler için tercih edilen bir Dünya standardıdır.
Yazımızda endüstrinin can damarı sayılabilecek PLC’yi inceleyeceğiz.
Wild_for Merhabalar;
Şeffaf naylonu algılayacak sensör bulabilirsiniz bunlar arasında reflektör yansıtmalı sensör, ultrasonik sensörler, en stabil olanlarıdır ancak maliyeti artar,
Kullandığınız sürücünün analog çıkış var ise ve boşta olup sürücü tork bilgisni bu çıkışa atmanıza izin veriyor ise buradan aldığınız tork bilgisi ile malzeme kopma durumunu değerlendire bilirsiniz ,sürücü kullanım kılavuzuna bakmanız gerek tork bilgisini analog çıkıştan veriyor mu?
En basit yöntem bobin ile yapıştırma bölgesi arasına naylonu saran bir mafsal şeklinde mekanik rulmanlı ve hareketli kol yaptırırn naylon bu kolun altından geçerek kolu kaldıracak şekilde devam etsin normal ilerlemede bu kol havada kalır,naylon koparsa kol aşağı düşer bura bir switch koyun ve kullanın.

Kolay Gelsin
 
Sayın mmtkaya1 öncelikle ilginiz için teşekkürler. Dediğiniz o mafsal daha mantıklı gibi ancak ne kadar sağlıklı olur bilemem.
Benim sürücüm vfd-l serisi, bunda aşırı tork durumunda hata çıkışı veriyor. Ben sürücü-plc arasını rs485 bağlayarak anlık tork bilgisini alabilir miyim? Çünkü bu konuda daha önce herhangi bir deneyimim olmadı. Eğer başka bir sürücüde böyle anlık tork bilgisini alabiliyorsak sürücü marka model tavsiyesi varsa onu da değerlendirmeler arasına alabilirim. Teşekkürler.
 
Bobin kopunca çarkın bi tarafı duruyor olsa gerek. Duran çarka bir encoder bağlarsanız plc ile de encoderin dönüp dönmediğini kontrol ederek sisteme gereken komutu verebilirsiniz.
 
Bobin kopunca çarkın bi tarafı duruyor olsa gerek. Duran çarka bir encoder bağlarsanız plc ile de encoderin dönüp dönmediğini kontrol ederek sisteme gereken komutu verebilirsiniz.
Her iki tarafta da motor olduğu için durmuyor, dönmeye devam ediyor. Her iki motoru tek sürücü ile kontrol ediyorum.
 
Sayın mmtkaya1 öncelikle ilginiz için teşekkürler. Dediğiniz o mafsal daha mantıklı gibi ancak ne kadar sağlıklı olur bilemem.
Benim sürücüm vfd-l serisi, bunda aşırı tork durumunda hata çıkışı veriyor. Ben sürücü-plc arasını rs485 bağlayarak anlık tork bilgisini alabilir miyim? Çünkü bu konuda daha önce herhangi bir deneyimim olmadı. Eğer başka bir sürücüde böyle anlık tork bilgisini alabiliyorsak sürücü marka model tavsiyesi varsa onu da değerlendirmeler arasına alabilirim. Teşekkürler.

Eğer sürücüyü RS485 üzerinded plc ile modbus RTU ile haberleştirip tork verisinin yazıldığı registırı okursanız plc de değerlendirip ona göre kullanabilirsiniz.
yine Delta ailesinde C200 serisinde iki adet analog output var ve bunlar üzerinden ilgili paremetreyi değiştirip isterseniz sürücünün tork değerlerini analog olarak alabilirsiniz .
Ancak mevcut kullandığınız sürücünün anlık akım değerleri de size yardımcı olabilir malzeme koptuğunda akımda da ciddi miktarda bir düşüş meydana gelir bunu analog kanal üzerinden alıp kullana bilirsiniz,fikir vermek açısından belki değerlendirilebilir.

Kolay Gelsin
 
Son düzenleme:
Eğer sürücüyü RS485 üzerinded plc ile modbus RTU ile haberleştirip tork verisinin yazıldığı registırı okursanız plc de değerlendirip ona göre kullanabilirsiniz.
Sürücü üzerinde tork verilerinin yazıldığı registerlere nasıl ulaşabilirim? Örnek bir uygulama veya adresleri içeren bir döküman felan var mıdır? Teşekkürler.
 
Endüktif sensörü düşünebilirsiniz.Bobinin geçtiği averelerden birini görecek şekilde ayarlayıp bobin koparsa metali görecek ve kontak verecek gibi.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,654
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Geri
Üst