İç tesisat internet hattı.

Kadirphp

Üye
Katılım
7 Nis 2018
Mesajlar
24
Puanları
1
Yaş
27
Merhabalar.

Aşağı yukarı 4-5 senedir aynı internet isp firmasını kullanıyorum, gayet memnunum, ancak son bu 2-3 gündür internet ve telefon ( ikisi aynı firmada ) gidiyor, gittiğindede en az 7-8 saat gelmiyor, firmaya bunu bildirdim 3-4 defa ekip yönlendirdiklerini, herhangi bir dış hatlarda problemle karşılaşmadıklarını, ancak bulunduğumuz katın iç tesisatında sıkıntı olabileceğini, bunun kontrolü ve onarımı için 500 ₺ para istediler.Eğer iç tesisatta sıkıntı yoksa para yansımayacakmış, açıkcası bu parayı vermek istemiyorum, ev içerisinde dolaşan telefon kablosunu kontrol ettim, herhangi bir şekilde ezik, kesik, burkulma yok, ayriyetten şöyle bir şey var, ilk etapta giden telefon oldu, telefon gittikten 1-2 gün sonra internet gitmeye başladı, yani iç tesisatta sıkıntı olsa, hepsinin eş zamanlı gitmesi gerekmezmi ? veya sıkıntı olsa, niye arada bir internet gelsin ?

Bunu firmaya ilettiğimde herhangi bir cevap veremediler, binanın iç tesisatında sıkıntı olup olmadığını nasıl anlayabilirim ?

Teşekkürler.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topoloji haritası var mı? yada çizebilrmisiniz? Topolojiyi görmeden şuradan yada buradan kontrol edin diyebilmek mümkün değil zira.
 
Merhabalar.

Topoloji haritası yok, bina biraz eski bir bina, ancak şöyle söyleyim binaya hat girişi balkondan, yani balkondan her kata ayrı ayrı giriş var, ayriyetten binanın girişindede telefon kutusu var.

Teşekkürler.
 
Eğer yanlış anlamadıysam Binadaki telefon girişinden eve kadar bir telefon hattı var. Evde de modem vasıtası ile dağıtım yapılıyor.

Bu doğru ise;
1: Telefon hattı ölçümü multimetre ile yapılabilir.Buradan kablo kopuk mu değil mi yada telefon kutusunda temassızlık var mı bunu ölçerek ve bakarak bulmak mümkün.

2: Splitter'den sonrası kontrol edilmeli (gelen telefon kablosunu ikiye ayıran cihaz.Biri telefona diğer modeme gidiyor olması lazım)Buda multimetre ile olur.

3.Modem'in bağlantılarının sağlamlık kontrolu yapılmalı.Buna giriş /çıkış yapan konnektörler güç kaynağı kabloları dahil.Kısa devre temassızlık kopma kontrolu (buda gözle ve multimetre ile)

4: Modem ve telefon arızası olasılığı için telefonu splitterden ayırarak bir müddet interneti kullanın ve gözlemleyin durumu.Eğer problem yoksa ve mümkünse modemin yerine sağlam olduğunu bildiğini bir modemi takarak durumu tekrar gözlemleyin.

4:Modem kablo ile interneti dağıyıtorsa network kablo test cihazı ile Modem ve bilgisayar arasındaki kablo test edilmeli.

Ezbere ve şimdilik aklıma gelen ancak bu çözüm önerileri.
 
Merhabalar.

Splitter kutusuna gelen ana hattı direkt modeme bağladım, herhangi bir değişiklik olmadı Splitter kısmındaki modem - telefon kısmını ters gelecek şekilde karıştırarak tekrar bağladım, yine bir şey değişmedi, modemde sıkıntı yok, nasıl anladın derseniz farklı isp firmasına ait bilgileri modeme girdim bir komşumuz üzerinden, onda gayet aktif çalıştı kopma olmadan, Multimetre ile nasıl kontrol edileceği konusunda anlatım yapan bir video mevcutmudur ? Veya nasıl kontrol yapılabileceğini müsaitseniz anlatmanız mümkünmüdür ? @Ar-kur-Tek

Teşekkürler.
 
Öncelikle bina girişindeki kutuyu kontrol edin.Gevşeklik ve kopma v.s var mı diye.

Sonra splittre giren uçlardan voltaj ölçümü yapın.Boş bir telefon hattında (yanlış bilmiyorsam) 50 volt civarı bir sonuç görmeniz lazım.Eğer gözükmüyorsa aşağıdaki kutudan uçları ayırıp birbirine bağlayın ve hattın evdeki ucundan kısa devre kontrolu yapın (Multimereyi buzzere alıp iki uca probları değdirin.Normalde multimetre ses verir.Tabi mesafe ne kadar onu bilmiyorum yada elinizdeki multimere o mesafeden kısa devre algılayabilir mi?
 
Merhabalar.

Elimde multimetre yok hocam, bu iş için uygun multimetre önerebilirseniz deneyip görebilirim. @Ar-kur-Tek
 
Multimere önerebilecek kadar bu ürünler üzeründe tecrübem ve piyasa bilgim yok kusuruma bakmayın.

Birde sadece bu iş için bir mukrimetre almaya değer mi tartışılır.Bir elektrikçi/elektronikçi bulup ona hattı kontrol ettirebilirsiniz.Sizin gözden kaçırabileceğiniz (mesela bir gevşekliği) o yakalayabilir büyük ihtimal.
 
Merhabalar.

Aşağı yukarı 4-5 senedir aynı internet isp firmasını kullanıyorum, gayet memnunum, ancak son bu 2-3 gündür internet ve telefon ( ikisi aynı firmada ) gidiyor, gittiğindede en az 7-8 saat gelmiyor, firmaya bunu bildirdim 3-4 defa ekip yönlendirdiklerini, herhangi bir dış hatlarda problemle karşılaşmadıklarını, ancak bulunduğumuz katın iç tesisatında sıkıntı olabileceğini, bunun kontrolü ve onarımı için 500 ₺ para istediler.Eğer iç tesisatta sıkıntı yoksa para yansımayacakmış, açıkcası bu parayı vermek istemiyorum, ev içerisinde dolaşan telefon kablosunu kontrol ettim, herhangi bir şekilde ezik, kesik, burkulma yok, ayriyetten şöyle bir şey var, ilk etapta giden telefon oldu, telefon gittikten 1-2 gün sonra internet gitmeye başladı, yani iç tesisatta sıkıntı olsa, hepsinin eş zamanlı gitmesi gerekmezmi ? veya sıkıntı olsa, niye arada bir internet gelsin ?

Bunu firmaya ilettiğimde herhangi bir cevap veremediler, binanın iç tesisatında sıkıntı olup olmadığını nasıl anlayabilirim ?

Teşekkürler.
Binanın girişindeki telefon kutusunda size ait kabloyu tespit edebiliyorsanız;
Arıza anında telefon ve internet, ikisi de arızalanıyorsa, aşağıdaki kutudan size ait hattın bağlantısını ayırıp telefonunuzu sistemden gelen hat tarafına direkt bağlayarak çalışıp çalışmadığını test edin.
İmkan olursa (elektrik temini, modemin jack giriş-hat irtibatı) aynı işlemi modeminiz için de deneyebilirsiniz.
Böylece problem iç tesisatta mı, sistem tarafında mı görmüş olursunuz.
 
Merhabalar.

@Ar-kur-Tek ilginiz için teşekkür ederim hocam.
@erhan_tr Bina girişindeki telefon kutusunda dağıtılan kablo yapısını biliyorum, ancak şöyle bir şey var, konu içeriğindede dediğim gibi, ilk etapta giden telefon oldu, telefon gittikten 1-2 gün sonra internet gitmeye başladı, yani bunlar aynı anda gitmedi, veya koordineli bir şekilde gitmedi, mesela şuan internet var, telefon yok, dünde internet vardı ama telefon yoktu, internet gittiğinde en az 7-8 saat gelmiyor, bu süre içerisindede telefon yine yok yani ne arayabiliyorum, ne arama alabiliyorum tahminimce iç tesisatla alakalı bir durum olsaydı, bu ikisi koordineli olarak gitmeliydi, yani internetin hiç gelmemesi lazım, ama internet var, isp firmasının dediğine göre telekom ekipleri 2-3 sefer gelmiş, dış hatlarda sorun olmadığı şeklinde rapor iletmişler, tamam dış hatta sorun olmayabilirde, iç tesisattada internet kullanıldığına göre sorun nerede olabilir :)
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,158
Mesajlar
915,525
Kullanıcılar
449,904
Son üye
teknikbilimlers31

Yeni konular

Geri
Üst