çift devirli motorlarda sağlamlık kontrolü nasıl yapılır ?

Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
89
Puanları
1
Yaş
40
merhaba arkadaşlar

freze makinasında bulunan çift hızlı motorun pako şalteri arızalı diye motoru tek yönde çalıştırmaya çalıştık ama olmadı motor ses çıkardı çalışmadı bizde bağlantıları değiştirdik diger tarafı kısa devre yaptık bağlantıyı yıldız yaptık tek yön ıcın yıne olmadı üçgen yaptık bu seferde ateş cıktı bıraktık artık motoru sökmek zorunda kaldık SAĞLAMLIK kontrolunu nasıl maymalıyız motor bozukmus bız boşa ograştık.

tum sargıları kontrol ettıgımde kısa devre verıyor.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
TÜm sargilar kisadevre gÖsterİyorsa motorun yanmiŞtir
 
ölçü aletinin hangi konumuyla baktığın önemli.diyod kademesnde bakıyorsan omaj düşük olduğu için ölçü aleti öter.ölçü aletinin omaj kısmında bakman gerekir.zaten düşük omajlar okumalısındır.motora bi de gövdeden bak kaçak olabilir yada enerji verirken fazlar çakıştı.
 
selam çift devirli motorlar yıldız eki içeride yapılı olarak klemens baglantısı yapılır dışarıya 6 adet uç çıkar bunlar u-v-w düşük devir sargı uçları z-x-y yüksek devir uçlarıdır bu uçların yerleri degişebilir düşük devir yüksek, yüksek devir düşük olabilir bu bağlantı sırasında bağlayan kişiye kalmıştır. siz klemenste diger devir sargısının uçlarını kısa devre etmişsinizbu şekilde kesinlikle motor çalışmaz motoru iyi kontrol edip inşallah bir zarar gelmemiştir uçları şöntlemeden çalıştırmayı sağlayınız kolay gelsin..
 
dostum siz pek fazla yetişememişsiniz sanırım meslekte.motoru resmen siz yakmışsınız.çift devirli motor sizin bağladığınız(yıldız-üçgen)şekillerde çalışmaz ancak yanar. hiç olmazsa sarımdan gelince doğru bağlayın ve işide öğrenmiş olun.ayrıca halilercin arkadaşında tüm yazdıkları doğrudur. saygılar
 
motor saten yanmıstı belırtıgım gıbı bız motoru yakmadık, hatta ben yakmadım bızım dıger arkadas kontrol etmıstı yanlıs tesıs koymus bız pako salter sandık o degılmıs motor zaten yanmıs kontrolude su sekılde oluyor.

6 uc cıkıyor 3'u bir grup 3'u bır grup her grup kendı arasında ohm degerını bakıyoruz degerler faklı ıse o motor yanmıstır, o sargılar ıptal
 
Çift devirli motorların bağlantısı diğer asenkronlardan farklı yıldız/yıldız yada üçgen üçgen değişik konfügürasyonları var doğrusu nu ekliyorum .kolay gelsin.
 

Ekli dosyalar

  • cifthizli_sargi_cesitleri.pdf
    203.7 KB · Görüntüleme: 382
Benimde şöyle bı konum var çift devirli motorun alçak devrını calşltırınca panoda uğultu oluyor ve motor yavaşça ileri geri dönmeye zorlanıyor yuksek devir kablolarını boşa cıkarttığım zaman alçakta iken yuksek devirede enerji geliyor motorun alçak devri mı sıkıntılı tesekkurler
 
panodaki bağlantıları kontrol et fazın biri motora gitmiyor olabilir veya kablo bağlantısı gevşektir.
motor etiketini görmek gerek motor ayrık sargılı motormu veya dahlender bağlantılı motormu.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,191
Mesajlar
915,726
Kullanıcılar
449,961
Son üye
omr70

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst