Yeraltı kablosunun kapasitif etkisi

bekiro42

Üye
Katılım
8 May 2010
Mesajlar
81
Puanları
1
Yaş
41
Arkadaşlar 160 kva trafodan 400 MT uzunlugunda yeraltı 3*70 mm bakır kabloyla enerji alarak 90 hp dalgıç pompa çalıştırmaktayım..Bu ay kapasitif degerim %15.21 olarak faturaya yansımış. her yıl aynı degerde kondansator kullanıyorum ve her ay kontrol ediyorum saglamdı. bu kapasitif miktarına bir anlam veremedim. SORUM ŞU : Dalgıc pompayı kullanmadıgım zaman yeraltındaki 400 mt kabloda devamlı enerji olmakta ve bu ay enerjiyi trafodan kesmemiştim. kabloda enerji bulunması sayaca kapasitiff deger yazar mı?
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Arkadaşlar 160 kva trafodan 400 MT uzunlugunda yeraltı 3*70 mm bakır kabloyla enerji alarak 90 hp dalgıç pompa çalıştırmaktayım..Bu ay kapasitif degerim %15.21 olarak faturaya yansımış. her yıl aynı degerde kondansator kullanıyorum ve her ay kontrol ediyorum saglamdı. bu kapasitif miktarına bir anlam veremedim. SORUM ŞU : Dalgıc pompayı kullanmadıgım zaman yeraltındaki 400 mt kabloda devamlı enerji olmakta ve bu ay enerjiyi trafodan kesmemiştim. kabloda enerji bulunması sayaca kapasitiff deger yazar mı?

Alçak gerilim kablolarının kapasitif etkisi çok küçüktür ihmal edilebilir düzeydedir.Kapasitifin farklı nedeni olmalı yapışık kalmış kontaktor,yada motor mil gücünden çok büyük seçilmiş kondansatör olabilir.
 
Daha önce bende karşılaştım. AG kablosunun enerjili kalması böyle bir durum yaratıyor. Motor çalıştığında oluşturduğu enduktif etki bu kapasitif yok ediyor. İlave kondansatör de güç katsayısını arzu edillen seviyeye getiriyor.
 
Daha önce bende karşılaştım. AG kablosunun enerjili kalması böyle bir durum yaratıyor. Motor çalıştığında oluşturduğu enduktif etki bu kapasitif yok ediyor. İlave kondansatör de güç katsayısını arzu edillen seviyeye getiriyor.

Sn. tknsyn böyle bir şeyin olması mümkün değildir, çünkü kablolardaki kapasitif etki şu formül ile bulunur 2 x 3,14 x 50 x 0.15(mikrofarad) x U x U x 10^- 6 = kvar dır. Yüksek gerilim kablolarında 95 lik kabloda bile 1 km de 50 kvar kapasite oluşturur 400 metrede ise bu değer 20 kvar olur. Kapasite direk olarak gerilimle alakalıdır gerilim artıkça kvar da artar Kabaca mikrofarad değerini aynı kabul edersek ve burada gerilim kısmına 400 volt koyduğunuzda 5-7 var civarı bir değerin çıktığını görürüz.
 
Son düzenleme:
Daha önce bende karşılaştım. AG kablosunun enerjili kalması böyle bir durum yaratıyor. Motor çalıştığında oluşturduğu enduktif etki bu kapasitif yok ediyor. İlave kondansatör de güç katsayısını arzu edillen seviyeye getiriyor.
yani yeralti kablosundaki enerjiyi ,dalgici kullanmadigimiz zamanlarda keselimmi? yada cozumu ne olmali. suanda 90 hp dalgic motor uclarina 50 kvar kondansator bagli, devamli ayni degerleri veriyor, bi kac yildirda hic kapasitife girmemisti.
Sn. tknsyn böyle bir şeyin olması mümkün değildir, çünkü kablolardaki kapasitif etki şu formül ile bulunur 2 x 3,14 x 50 x mf x U x U x 10^- 6 = kvar dır. Yüksek gerilim kablolarında 95 lik kabloda bile 1 km de 50 kvar kapasite oluşturur 400 metrede ise bu değer 20 kvar olur. Kapasite direk olarak gerilimle alakalıdır gerilim artıkça kvar da artar Kabaca mikrofarad değerini aynı kabul edersek ve burada gerilim kısmına 400 volt koyduğunuzda 5-7 var civarı bir değerin çıktığını görürüz.
hocam cozumu nedir...dalgic motorun calismadigi zamanlarda yeralti kablosundan enerjiyimi kesmek lazim, baska cozumu var mi acaba?
 
Son düzenleme:
yani yeralti kablosundaki enerjiyi ,dalgici kullanmadigimiz zamanlarda keselimmi? yada cozumu ne olmali. suanda 90 hp dalgic motor uclarina 50 kvar kondansator bagli, devamli ayni degerleri veriyor, bi kac yildirda hic kapasitife girmemisti.

hocam cozumu nedir...dalgic motorun calismadigi zamanlarda yeralti kablosundan enerjiyimi kesmek lazim, baska cozumu var mi acaba?

Arıza kabloda değil öncelikle bunu bil yükü atarsın motor kısmını enerji verirsin başlangıç noktasına da sayaç yada enerji analizörü bağlarsın görürsün kablodan kaynaklanmadığını ne kalır geriye sabit kondansatör yapışık kalmış kontaktör v.s sırasıyla devre dışı ederek bulursun bunlardan anlamıyorsan bilen birinden yardım alarak yaparsın.
 
Dalgıç panosunda ki kondansatör , motor stiopdayken , her hangi bir şekilde kısmen veya tamamen devreye girmiyorsa, kapasitif etkiden kurtulmak için çalışmadığı zamanlarda enerjiyi baştan kesmelisiniz. Ya da mevcut kapasitif güç kadar , enduktif bir yükü dalgıç panosuna ilave etmelisiniz
 
Dalgıç panosunda ki kondansatör , motor stiopdayken , her hangi bir şekilde kısmen veya tamamen devreye girmiyorsa, kapasitif etkiden kurtulmak için çalışmadığı zamanlarda enerjiyi baştan kesmelisiniz. Ya da mevcut kapasitif güç kadar , enduktif bir yükü dalgıç panosuna ilave etmelisiniz
dalgic panosuna degilde, trafonun bulundugu yani sayacin takili oldugu panoya kondansator baglasak olur mu? yani 400 mt lik yeralti kablosunun baslangicina
Arıza kabloda değil öncelikle bunu bil yükü atarsın motor kısmını enerji verirsin başlangıç noktasına da sayaç yada enerji analizörü bağlarsın görürsün kablodan kaynaklanmadığını ne kalır geriye sabit kondansatör yapışık kalmış kontaktör v.s sırasıyla devre dışı ederek bulursun bunlardan anlamıyorsan bilen birinden yardım alarak yaparsın.
yapisik kontaktor ihtimali sifir cunki kondansator icin ayrica bi kontaktor bagli degil.motor calisinca devreye giriyor
 
Şikayetiniz kapasitif olduğuna göre kondansatör değil uygun güçte enduktif alıcı kullanmalısınız . Tabi baştaki panoyada olur. ( Reaktör veya balast vb.)

Hesap sonucu kapasitif etkinin etkisinin kaale alınmaması paylaşımında sn.emodiyator haklıdır. Sn bekiro42, lütfen kondansatorunuzun tam olarak enerjisiz olduğundan emin olarak , kablonun kapasitif etki yaratıp yaratmadigini tesbit ederek paylaşınız
 
Hesap sonucu kapasitif etkinin etkisinin kaale alınmaması paylaşımında sn.emodiyator haklıdır. Sn bekiro42, lütfen kondansatorunuzun tam olarak enerjisiz olduğundan emin olarak , kablonun kapasitif etki yaratıp yaratmadigini tesbit ederek paylaşınız
peki gecen yil ayni 90 hp motorda 50 kvar kondansator kullandim,hic kapasitif sinirini gecmemisti. bu yil ayni miktar kondansatorle kapasitife girmesinin baska sebebleri olabilirmi? motor calismadiginda sisteme kondansatorun enerji vermediginden eminim. kondansator miktarini 45 kvara mi dusursem acaba
 

Forum istatistikleri

Konular
128,215
Mesajlar
915,867
Kullanıcılar
449,996
Son üye
Serhan10

Yeni konular

Geri
Üst