reaktif güç(kapasitif veya endüktif) enerji harcar mı(yakıt tüketir mi)?

AD_EM

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
16 Eki 2007
Mesajlar
1,790
Puanları
281
Jeneratör devredeyken kompanzasyon devrede olmalı mı konu başlıklı yazıları okurken aklıma gelen bu soruyu; gerekçesi ve teorisiyle birlikte yorumdan ziyade bilgiyle cevapabilecek olan var mı?

Sormaya çalıştığım şey şudur.
Gücü 250 kVA olan bir jeneratör düşünün. Bu jeneratörün çıkışına sadece 50 kVA gücünde bir kondansatörün veya reaktörün bağlandığını düşünün.(bu kondansatör/reaktör ne işe yarayacak diye sormayın. sadece bağlı olduğunu düşünün.). Bu durumda bu 50kVAR'lık güç bağlıyken jeneratör yakıt yakacak mıdır?
a-)yakacaksa eğer 50 kVAr'lık güç bir enerji anlamına gelmektedir. Bu enerji hangi forma dönüşmüştür?(ısı, kinetik, kimyasal, potansiyel)?
b-) yakmayacaksa eğer bu 50 kVArlık yük enerji çekmiyor demektir. enerji çekmiyorsa eğer bu 50 kVAr'lık yük için jeneratörde olan değişim nedir?
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Sayın hemmuhhemtek,
a-) Saf endüktif veya kapasitif yük bağlarsanız (sizin de dediğiniz gibi sadece düşüncede, çünki bildiğiniz gibi böyle saflıklar yok ) stator akımının aktif bileşeni değişmeyeceğinden, sizin deyiminizle yakıt yakmayacaktır.
Reaktif yüklerdeki değişim, aktif yükün değerini değiştirmez. Boşta çaılışırken saf endüktif veya kapasitif yükleme yakıtta bir değişikliğe sebebiyet vermez.
b-) Boşta çalışırken endüktif yükle yükleme yaparsanız, stator alanı rotor alanına ters yönde çalışır. Alan zayıflaması sebebiyle uç geriliminde aşırı düşme gözlenir.
Kapasitif yükle yüklerseniz, stator alanı rotor alanını desteklemeye başlar. Alan artışı sebebiyle uç geriliminde yükselme görülür.
 
olay yakıt yakacak mı sorusu ise her harukerda yakıt kakaçaktır çünkü motorun dönebilmesi için yakıta ihtiyacı vardır.Teorik bilgi ise uvwzyz' nin dediği tamamen doğrudur başka bir açıklama olamaz.
 
her halukarda jeneratör; (ucunda yük olsun olmasın) milini döndürmek ve bakır kayıplarını karşılamak için bir enerji harcayacaktır. Benim sorduğum şey 50 kVAr'lık bu yük için yakıt yakıp yakmayacağı. yakıt yakmayacaksa fiziksel olarak jeneratörde ve kondansatörde ne meydana gelmektedir.?
 
50 kvar'lık bir reaktif yük eğer bağlantı kablosu uzunsa hat kaybına neden olacaktır ve aktif enerji harcayacaktır. Yani reaktif güç hat kaybına neden olmaktadır ve kesinlikle yakıt harcatır. Kompanzasyon sistemi yaparken özellikle buna dikkat ettim. Sistemdeki motor,aydınlatma ve diğer cihazların hepsini devreye aldırdım. Sonra aktif güce baktım yaklaşık 14,5 kw tı. Sistemde o an yaklaşık 10 kvar lıkta reaktif yük vardı.sonra kompanzasyon sistemini devreye aldım. Kademeli şekilde reaktif yük azaltı ve 520 var düştü. Sistem dengeye geldi ve aktif güç yaklaşık 13,8 kw ta geriledi ve sabit kaldı. Özellikle aydınlatma sistemindeki gerilim düşümünden kaynaklana hat kayıpları böyle bir aktif güç harcatıyor.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,942
Son üye
Nzmtekin

Yeni konular

Geri
Üst