rüzgar türbini hk.

Merhaba Thuruster motor çalışma prensibine göre baksan daha iyi olur. Saygılar....
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
arkadaslar araba dinamosuyla yapılabilir fakat nasıl?araba dinamoları normalde şönt dinamodur ve 1500 devir fılan ister.içinde üç fazlı cıkısı vardır ve içinde diyotlarla dogrultularak dısarıya + ve - olarak elektrik akımını verir.rotor ve statorden olusur rotorunda sargı vardır ee peki buraya kadar tamam da sorun devir sayısında,,,1500 devire kadar fılan cıkmayınca dinamo randımanlı calısmıyor kısacası işimize yaramıoyr bu haliyle.bunu modıfıye etmemız gerekiyor:)dianamonun statoruna hiç dokunmuyoruz biizm işimiz rotorla.rotorda nüve var ve nüve iki parçadan olusmakta bobinlerde nüveye sarılı .yapmammız gereken nüveyi sökmek tabii ki bobinleri de ve ayrıca bilezikleri de, bilezikler bundan sonra işimize yaramayacak.nüveyı mılden ayırduktan sonra daha önce de dedıgım gıbı iki parcadır ve bobinlerin sarıldıgı yatak cıkıntılıdır biz burayı tornacıda düzlettiryoruz,tesviye ettiriyoruz yani.neden çünkü buraya neodyum mıknatıs takacagız,ring olması gerekir ebatları aşagı yukaru 6 cm çap 1,5 cm iç cap ve mıknatısın yuksekliği de 3 cm olacak.grade n40 yada daha daha yukarısı olabilir.hemen belirteyım bu özellikte bı mıknatısın fiyatı 100 tl den fazla,biraz masraflı yani.bir de mıknatısın manyetik yönü önemli ,manyetik yönü eksenden eksene olmalı (axial),neyse daha sonra bu neodyum mıknatısı rotorda bobinlerin bulundgu yere takıyoruz.bobinleri sökmüştük daha önce degil mi?:)mıknatısları ıyı bır yapıstırıcı ıle yapıstırsak iyi olur bıson vsss yapıstırıcılarla.daha sonra montajı yapıyoruz .dakikada 150-200 devirla 12 voltu rahat görebilecegınınzı umuyorum,akımıda en az bi 15 -20amper olacaktır .burada sını da söylemek ıstıyorum dinamonun içinde siddetlı manyetık alan olacagı ıcın diyortların etkılennmmesı ıcın diyotları dısarı alabiriz yada diyotların gücü bize yeterli gelmez ise diyotları 3 tane köprüyle tekrar olusturabiliriz neyse lafı uzattım kolay gelsin
 
arkadaşlar merhaba...
aranıza yeni katıldım ve sizlerin deneyim ve bilgilerine ihtiyacım var....
12 veya 24 v hangisi modifiye edilirse iyi olur
ben akü şarj etmek istiyorum
kendi altenatorümü nasıl yaparım
araba şarj motorunu nasıl modifiye edeceğimiz konusunda daha detaylı bilgi ve resim vb....
alabir miyim

hepinize teşekkür ve saygılar kolay gelsin
 
abbaskaraca arkadaşım modifiye konusunda daha detaylı bilgi ve resim verebilirmisin
teşekkürler kolay gelsin
 
Merhaba arladaşlar ilk sorumla (sorularımla) karşınızdayım sanırım biraz uzun olucak yazım, şimdiden iyi sabırlar sizlere.

Konularla alakalı az bilgim var ancak lise dömeninden bu yana elektrik elektronik işleriyle hiç ilgilenmedim, bu nedenle aklımda soru işareti kalmadan iş yapmak istiyorum. Malum piyasa, ürününü satmak isteyenlerle dolu ve eğer onlara bakarsam bu işe en az 4000 lira harcayıp sonra da "aaa niye olmadı ki bu " diyeceğimin farkındayım.

Kısaca niyetimden bahsederek başlamak istiyorum. Elektriğin kesik olduğu zamanlarda;

1- modem ---> 0,8 A 12 V == 9,6 W
2-telefon şarji ---> 1 A 5 V == 5 W
3-led şerit/lamba ---> 2 A 12 V == 24 W
4-olursa (süper olur) laptop ---> 3,1 A 14,5 V == 44,95 W (Adaptör çıkış değerleridir)

gibi elektronik aletlerim için rüzgar türbinli güç sağlamak istiyorum. Bu nedenle ilk iş olarak bu aletlerin çektiği güce bakıp ona göre akü bulmam ve sonra da o aküye göre türbin vs ayarlamak istiyorum. Şimdi ilk olarak sormak istediklerim şunlar;

1- Yukarda yazdığım aletlerin girişi hep 12V ve altında ihtiyaç duyuyor, tabiki hepsi de adaptörlü aletler sonuçta. Akü çıkışında gücü 220V a çıkartıp sonra bu aletleri normal fişli bağlasam akü çıkışı olan 12V inverter ile 220V sonra da adaptör çıkışı alete yine 12V olarak geçicek bu arada tabi kayıplar yaşanacak. diyorum ki akü çıkışında kendimin yapacağı yada alabileceğim bi güç düzenleyicisi ile ( 5V-12V-24V ve 220V seçenekli) aletleri direk bağlasam aletlerde sıkıntı yaşarmıyım aşırı yüklenme vs. gibi

yada akü çıkışında direk 220V a çıkarsam da bu aletleri adaptörleriyle mi çalıştırsam (çok fazla kayıp yaşarmıyım?)

2- piyasa akülerinde çok farklı fiyat ve özellik seçeneği var ve birçoğunda V değeri yazmıyor. Bunlar için sabit bi V değeri varmı. Genelde 12V ve Ah seçenekleriyle karşılaştım ama sadece Ah değeri yazan çok akü var ve gücünü bilemiyorum doğal olarak.

3- Akü şarjı için; Akü Amperinin yarısı değerinde şarj edilmesi gerektiğine dair hesaplar var. Yani bu demek oluyor ki rüzgardan gelen amper değerim akü şarj değerinin altında olmamalı. DOĞRUMU? Örnek olarak 33Ah lik bir akü için motorum ortalama 3,3 Ah lik elektrik üretmeli değil mi?

4- Aküler hakkında pek fikrim yok bana nasıl bir takip yapmamı önerirsiniz. şarj -deşarj için Jel akülerin daha faydalı olabileceği yönünde düşüncelerim var ne dersiniz. Aküyü ucuza nasıl getirebilirm tabi bana sıkıntı yaşatmayacak akülerden olması şartıyla.

5- Eğer 12V ve 33Ah lik bir akü temin edersem; 396W gücüm olur toplamda (bunu 250W olarak varsayalım) ve yukardaki hesaplamalarım sonucu saatte Max 80W lık bir harcamam söz konusu olsun ( Bunu da 100W olarak varsayalım). sonuçta en az 2 saat idare edebilecek gücüm var diyebilirmiyim acaba. hesaplamalarım doğru sayılır mı?

6- İnverterla Voltaj arttırdığımda güç kaybı ne düzeyde olur aşağı yukarı ve adaptörlerde de aynı şekilde kaybım ne düzeyde olur.

7- daha sonra kendi başlıklarında detayları öğrenmek için tekrar soracağım ancak ön bilgi olması açısından; nasıl bir motor kullanmalıyım?

Kullanacağım motor çok güçlü olursa sert rüzgar ister, hafif esintilerde pervaneler dönmeyebilir ya da pervane dönüş sayısı az olacağından az Volt ve Amper üretir. Motorum çok güzsüz olursa da ne kadar sert rüzgar olursa olsun dönüş sayısı fazla olur ancak belli bir Volt ve Amper üzerinde güç üretemez. Bu varsayımım doğru mu?

Son olarak motor pervane sayısı sonucu etkiler mi? Örneğin piyasada yaygınlaşmış 3' lü ve 2'li pervane verimi söz konusu ama daha çok sayıda pervaneli motorlar da mevcut. Benim 6 pervane veya 3 pervane kullanmamın bana ne gibi bir artısı yada eksisi olur?ü

Tam da düşündüğüm gibi baya uzun bir yazı oldu. Şimdilik sorularım bu kadar ama bu daha başlangıç
Umarım sıkılmadan okuyarak beni bilgilendirebilirsiniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,260
Mesajlar
916,281
Kullanıcılar
450,082
Son üye
feritkvl14

Yeni konular

Geri
Üst