Ototrafo hakkında bir soru?

Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
37
Puanları
1
Yaş
33
Merhaba ,
Ototrafolar hakkında internette detaylı bir bilgi bulamadım.Çoğu yerde tek sarımdan oluşan trafolardır denip geçilmiş.Mesela resimdeki 34.5 kv luk trafo oto trafo mu sadece 3 sargı var?

pG35ko.jpg


Normal güç trafolarında bu şekilde 6 sarım oluyor değil mi?Birde ototrafoların teiaş yüksrk gerilim iletim hatlarında kullanıldığını duydum güç trafosu yerine bunların kullanılmasının sebebi nedir maliyet mi yoksa başka bir etmen mi?
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Bahsettiğiniz, TEİAŞ trafolarıu; yük altında kamede değiştirilebilen trafolardır. Çıkışdakı gerılım düşümüne göre, prımer sargılarında kademe değişimi yapar.
Sorunuza bir cevap ekteki linkde olabilir.
http://www.elektrikport.com/teknik-kutuphane/elek/6773#ad-image-0

Yıne forumumuzda bu konuda paylaşım yapılmış, Bu konunun altındakı paylaşımlardan biride altda lınk verdım.
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/ototrafolar.112240/
Linkleri okudum gene cevap alamadım linklerde oto trafonun çalışma prensibinden bahsediliyor benim sorum, iletim hatlarında güç trafosu yerine neden ototrafo kullanılır?Birde resimini attığım bir ototrafo mudur?
 
O resımdekı trafo, kuru tıp tabır edılen trafo resmıdır.
 
Oto trafoları maliyetleri ucuz olduğu için kullanılır.

Kolay gelsin...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,423
Mesajlar
917,508
Kullanıcılar
450,340
Son üye
Samsunumut
Geri
Üst