motorun fırcaları ark yapıyorsa sebebi nedır?

er_do_ka

Üye
Katılım
26 Mar 2010
Mesajlar
2
Puanları
1
motorun fırcaları ark yapıyorsa sebebi nedır?
a- yayları gevsek
b-motor boşta dönuyor
c- fırcalar kopmuş
??yardımcı olursanız sevınırım...
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
kömür yaylardan dolayı kollektöre dengeli baskı yapmıyor olabilir biri normal basar diğeri gevşek gibi yada ikiside tam basmıyor olabilir. Kömürü azalmış olabilir.
yanlış hatırlamıyorsam 150 gr basacak şekilde olması gerekiyor ama bunu ölçmemiz kolay olmaz o yüzden elinizle yoklayın sizin insiyatifinize kalmış kendiniz anlarsınız.
kollektör dilimler arasına zamanla kömür tozları yerleşir ve kollektör dilimleri arasında tozdan dolayı kısadevre oluşur bu durumda arka sebebiyet verir.
kolektör dilimlerinin düzgün ve balanslı olması lazım buda arka sebebiyet verebilir.

Eksiğim varsa ekleyin arkadaşlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: da_
kömür yaylardan dolayı kollektöre dengeli baskı yapmıyor olabilir biri normal basar diğeri gevşek gibi yada ikiside tam basmıyor olabilir. Kömürü azalmış olabilir.
yanlış hatırlamıyorsam 150 gr basacak şekilde olması gerekiyor ama bunu ölçmemiz kolay olmaz o yüzden elinizle yoklayın sizin insiyatifinize kalmış kendiniz anlarsınız.
kollektör dilimler arasına zamanla kömür tozları yerleşir ve kollektör dilimleri arasında tozdan dolayı kısadevre oluşur bu durumda arka sebebiyet verir.
kolektör dilimlerinin düzgün ve balanslı olması lazım buda arka sebebiyet verebilir.

Eksiğim varsa ekleyin arkadaşlar.

bunlara ek olarak kollektör dilimlerini kontrol edin derim belki bir aşınma kırılma vs. vardır. kömür yayları yeteri kadar baskı uyguluyordur ama arada kopuk dilimler varsa bu da arka sebep olabilir. Birde motor çalışırken kömürlere siz baskı uygulayın bakalım hala ark yapıyor mu?

Not: motor büyükse dikkatli olun
 
tşk ederım cevaplar için ...uygulamalı olarak deneyemem motorlar hakkında sadece teorik bılgıye sahıpım ... sınavda cıkacak bı soru ve cevabını bılmıyorum sizlerin yorumuna gore sıklardaki yayların gevsek olması mantıklı gelıyo dıger sıklara göree..
 
Bazı motorlarda milin oturduğu burç tek yönlü veya noktasal aşınmışsa oluşan egzantirikten ötürü de yay dengesi bozulabilir.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,217
Mesajlar
915,876
Kullanıcılar
449,997
Son üye
Ali5534

Yeni konular

Geri
Üst