motor ölçme

meger ile fazalar arası :kopruler sokulmus olarak ve her faz dıger faz ve gövdeye karsı kullandıgın gerılım degerınde ölcum yapılır
motor dırencı veston koprusu ıle tam dogru sekılde olculur
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Küçük motorllarda; köprülerı alarak, her bobın gurubuna 220 volt verın, kabloya pens ampetre takın veya, kontrol panelındekı ampemetreden geciirin.(Amper kademesıne dıkkat) her fazı ayrı ayrı ölçün, hepsıde eşit akımda olmalı. Bu arada, arızalı bobin gurubu varsa, zaten ya yanacakdır, yada sesle belli edecekdir. Büyük değerlı motorlarda, aşırı akım çememesı için, ya yıldız köprüsü yapın, yada düşük gerilim kullanın. Imkanınıza göre, 24, 42 ve 110 volt gibi. Her fazda akımlar eşit olmalıdır.
Bu yöntem arkadaşlarımın önerılerıne ek olarak sunulmuşdur. Bır alternatifdir..
 
peaceful22_1 güzel anlatmış sadece eklenti olarak.
  1. Klemensdeki yıldız yada üçgen çubuklarını ve üç faz bağlantısını sökmelisin.
  • U ile X V ile Y W ile Z peaceful22_1 dediği gibiölçülür


Klemens yapısı;

U V W
o o o


o o o
Z X Y

yada

W V U
o o o

o o o
Y X Z

%99 üstteki bağlantıdır.
 
ya arkadasim sen heralde bu meslekten degilsin gibime geliyor. sen iyisimi birelektrikci cagir yoksa yanlis biseyler yaparsin
 
motorun sağlam olduğunu anlamak için ölçü aletinin ohm kademesini al sonra sargılar arası ölç eğer eşit değerler okuyorsan motor sağlam demektir ama farklı değerler okursan motorun sağlam değil ve yanıktır birde sargılar ile gövde arasına bak kaçak veya kısa devre vamı diye benden bukadar

pantaa doğru diyor bilmiyorsan elektrikçi çağır
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
en basiti arkadaşlarında dedigi gibi olçü aletini probun bi ucunu gövdeye bi ucunuda sargıların uclarına degdırerek bulabılırsın tabi ölçü aleti buzz burumunda olacak birde sargılar arası da kontrol yapmanı öneririm teli n biri kopmuş olabiliyor ve gövdeye beymemişte olabiliyor ve motor 2 fazla çalışmak zorunda kalıyo başıma geldıde :)
 
meger ile fazalar arası :kopruler sokulmus olarak ve her faz dıger faz ve gövdeye karsı kullandıgın gerılım degerınde ölcum yapılır
motor dırencı veston koprusu ıle tam dogru sekılde olculur

Veston köprüsünden kasıt nedir?

Bir de arkadaşlar kavruk kelimesinin üstünde duralım. Kavruk nedir ? (Sargıların kavruk olma durumu)
Nasıl ölçülür? (Meger'le mi? ) omaj ne olmalı?
Cep tipi ölçü aletiyle ölçülebilen sistem var mı?
Her Sargıdaki omaj dengesizliği ne kadar olamalı? yani 1 ve 2. sargı 1,5 ohm ise 3 sargı 1,45 ohm ise kabul edilebilir durum sayılır mı?
 
Dc motor ölçme alan sargısını kontrol et ve bir ucu alan sargıda bir ucunu gövdeye veya armatör sargılarına deydir ölçü aletinin direnç kademesine bak eğer ohm cinsinden değer görüyorsan alan sargısı gidik.Armatör sargısınıda ölçü aletinin bir ucunu kollektör üzerine diğerini endüviin üzerine getir.Eğer ölçü aletinde sapma varsa armatör sargın gidik
 
Hocam ölçü aletini ohm konumuna alın.Köprüleri cıkardıktan sonra 3 sargınında ohm ölcülür.Şayet esitse sağlam,değilse ohm lardan biri faklı ise sargı haşlanmış demektir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,203
Mesajlar
915,802
Kullanıcılar
449,984
Son üye
riki35

Yeni konular

Geri
Üst