monoray vınc yardımı

pasa41

Üye
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
40
mrb arkadaslar ben aranıza yenı katıldım herkese ıyı gunler.ayrıca ılk gununu yasadıgımız ramazan ayının herkese hayırlara vesıle olmasını dılıyorum.bır konuda yardım almak ıstıyorum arkadaslar bılgısı olan bana yardım ederse sevınırım.bızde bır tane momoray vınc var bulgar malı.calıstıgı ortamda buharlı bır ortam asıt buharına varana kadar var.ve bu vınc arasıra kendını kıtlıyor.asagı yukarı yapıyorum kontaktor cekıyor motor hırıldıyor ama eylemı gerceklestıremıyor.ılerı gerı rahatca gıdıp gelebılıyor sadece asagı yukarı yaparken kıtlenıyor,bu sorunu motorun arka kapagını acarak demır olan pervaneyıkı zaten donmuyor kıtlenmıs vazıyette bır levye yardımıyla arkaya dogru cekıyorum ve startladıgımda normal calısıyor.sorun nedir acaba fren sıstemındemı bu gıbı monoray vınclerde nasıl bır fren sıstemı varkı.sımdıden cevaplarınız için tesekkur ederım
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
arakadasım senın yukarı asagı kontaktorun dustugunde normal sartlarda frene enerji gider
 
İlk olarak aşağı yukarı kontaktörlerin çektiğinde motora 380 volt gittiğine eminmisin. Vincin çalıştığı ortam dolayısıyla kontaktörler özelliklerini yitirmiş olabilir. Fakat 2 kontaktöründe aynı anda özelliğini yitirmesi düşük bir ihtimaldir.

Sorun büyük bir ihtimalle frenin sıkışarak açamaması ve motoru zorlamasıdır. Bulgar vinçlerinde bildiğim kadarıyla konik rotorlu motorlar kullanılmaktadır. Konik rotorlu motorlarda da rotor hareketiyle frenleme yaptığı için elektromanyetik bir frenleme mevcut değildir. Eğer vincin eskiyse yedek parçasınıda bulamıyacağın için vincini yenilemeni öneririm. Eğer yeniyse frenin elektromanyetik bir fren mi yoksa konik rotorlu bir frenlemeye mi sahip bunu tespit ederek çözüm yoluna gitmeni öneririm.

Eğer elektromanyetik bir frenleme mevcutsa freni komple sökerek denemeni öneririm.

İyi Çalışmalar.

GÜRALP VİNÇ
 
yönlerdırmelerınız için tesekkur ederım.evet kontaktorler cektıgı halde motor işlev gormuyor yanı sıkısıyor.zorlama oldugu nu anlayabılıyorum.bu vınçlerdekı fren sıstemını bılmedıgım ıçın kaslıcı bır cozum bulamadım.bende motorun arka kapagını acıp pervaneyı levye yardımı ıle cektırıyorum motoru boyle rahatlatıp calıstıra bılıyorum ancak
 
muhtemelen senin fren balatası takılı kalıyor bunun nedeni bobinindende kaynaklanıyor olabilir veya mekanikte olabilir eyer motorun arkasında frene giren kablo varsa panodan uçlarına bak yukarı butonuna bastığında orda voltaj görmen lazım eyer yoksa problemin kaynağını buldun demektir
 
arkadaşım anladığım kadarıyla elektrıksl olarak sorun gozukmuyor motor rulman dağıtmış olabılir motor yatağını kontrol et ....
 
aynı sorunla karşılaştım lanet bir vinç,butonundan konik rotor dişlisine varana kadar söküp kontrol ettim ,bu denemeleri yaparken yağ haznesi ısınıyor dikkat ettiysen.fren sistemi çok gıcık,yağ felan hepsi hikaye..o zaman sorunu butondan halletmiştim zaten bir süre sonrada söküp attım,çünkü işlerin en sıkışık olduğu zaman arızalanır..kolay gelsin
 
Arkadaşım Kolay gelsin..

Bence sen o mutorun fren sıstemını sok at balatalarını ve fren beslemesını .Bende 8 adet 30 tonluk ve 15 tane de 1 tonluk vinç mevcut bakımıyla ugrastıgım ve calıstıkları ortam agır sartlara magruz sıcaklık toz vibrasyon cozumu bu sekılde buldum .www.emitas.com dan sistemine uygun bı fren sistemi bul gerek elektrohidrolik  gerekse elektromagnetik fren seceneklerı mevcut fırma yetkılılerınle gorustugun zaman sana her konuda yardımcı olucaklarına emınım.

Tekrar Kolay Gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
129,664
Mesajlar
928,871
Kullanıcılar
452,354
Son üye
brkcmn

Yeni konular

Geri
Üst