Koşu bandının motoru neden aşırı ısınıyor (180 v dc)

Belki o kadar ısınma normaldir. eğimi ve hızı azaltıp denedinizmi. Veya lastik bant yıpranmış veya evsafını kaybetmişte olabilir.
Bu modelin eğim özelliği yok. Zemin dümdüz. Bantta aşınma ve yıpranma var evet ama ısınma öyle böyle değil. Ayakkabı varken ayağınızı ısıtacak seviyede gerisini siz düşünün. Yürüyüş yaptıktan sonra motorun olduğu kapağı açıp motora dokunmak istedim elinizi yakar mümkün değil üzerinde tutamazsınız elinizi iş o boyutta :((
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Motorun ısınmasının bir çok nedeni olabilir.

Bu mekanik problemlerden tutun motor arızası yada resimlerde de görünen sürücü arızasından olabilir.

Tek tek bu arıza olasılıklarını incelemek lazım.

Test için,

mümkün ise motorun bağlı olduğu kablolara bir multimetre ölçü aleti bağlayınız ve ekranını çalışırken takip ediniz. Duruş anında dc sürücü kartı mı voltajı kesiyor yoksa motor içindeki muhtemel bir termik mi voltajı kesiyor öğrenmek lazım.

Motor ilk başta açılıp bakımı yapılmalı. İçinde kömür tozu birikmiş olabilir. Kömürleri bitmiş bitmek üzere olabilir. Rulmanlarında boşluk oluşmuş olabilir. İçini açıp kontrol edilmeli. Motor bir nedenle aşırı akım çekiyor görünüyor.
 
Motorun ısınmasının bir çok nedeni olabilir.

Bu mekanik problemlerden tutun motor arızası yada resimlerde de görünen sürücü arızasından olabilir.

Tek tek bu arıza olasılıklarını incelemek lazım.

Test için,

mümkün ise motorun bağlı olduğu kablolara bir multimetre ölçü aleti bağlayınız ve ekranını çalışırken takip ediniz. Duruş anında dc sürücü kartı mı voltajı kesiyor yoksa motor içindeki muhtemel bir termik mi voltajı kesiyor öğrenmek lazım.

Motor ilk başta açılıp bakımı yapılmalı. İçinde kömür tozu birikmiş olabilir. Kömürleri bitmiş bitmek üzere olabilir. Rulmanlarında boşluk oluşmuş olabilir. İçini açıp kontrol edilmeli. Motor bir nedenle aşırı akım çekiyor görünüyor.
Cevabınız için çok teşekkürler Serkan bey motor sabit mıknatıslı motormuş yani kömür vs. yokmuş.Kablo ölçme olayını yapacağım ama durma anına nasıl denk getiririm bilemiyorum ne zaman duracağı belli olmuyor çünkü
 
Son düzenleme:
Sabit mıknatıslı motorsa nasıl kollektör olmaz.

Bu motor BLDC motor mu?
 
Permanent magnet motorda kollektor olmaz mı?İçini sökmediniz herhalde?
 
Motorun ısınmasının bir çok nedeni olabilir.

Bu mekanik problemlerden tutun motor arızası yada resimlerde de görünen sürücü arızasından olabilir.

Tek tek bu arıza olasılıklarını incelemek lazım.

Test için,

mümkün ise motorun bağlı olduğu kablolara bir multimetre ölçü aleti bağlayınız ve ekranını çalışırken takip ediniz. Duruş anında dc sürücü kartı mı voltajı kesiyor yoksa motor içindeki muhtemel bir termik mi voltajı kesiyor öğrenmek lazım.

Motor ilk başta açılıp bakımı yapılmalı. İçinde kömür tozu birikmiş olabilir. Kömürleri bitmiş bitmek üzere olabilir. Rulmanlarında boşluk oluşmuş olabilir. İçini açıp kontrol edilmeli. Motor bir nedenle aşırı akım çekiyor görünüyor.
Merhaba bende koşu bandının bant kısmını değiştirdim motoru ısınmaya başladı aşırı ısınıyor ve koku geliyor bandı değiştirmeden önce bu sorun yoktu dynamic marka neden olabilir
 
koku olayını netleştirin motordan gelen koku vernik kokusudur.Diğeri plastik türevlerinin kokusudur.Sizin motorun durma sıkıntısı için yorum yazmıştım
 
koku olayını netleştirin motordan gelen koku vernik kokusudur.Diğeri plastik türevlerinin kokusudur.Sizin motorun durma sıkıntısı için yorum yazmıştım
Bende aynı sorunları yaşıyorum ama benimki kendini kapatmıyor bant yani paleti değişince aşırı ısınmaya başladı
 
Merhaba bende koşu bandının bant kısmını değiştirdim motoru ısınmaya başladı aşırı ısınıyor ve koku geliyor bandı değiştirmeden önce bu sorun yoktu dynamic marka neden olabilir

Koku banttan mı motordanmı geliyor?

Bant bir yere sürtüyor ve ondan dolayı koku çıkıyor olabilir

Yada bant çok gergin ise motor aşırı güç harcayıp zorlanıp aşırı ısınıyor olabilir. Bantın gerginlik için ayarı varmı yaptınız mı?

O zaman bu soru ikinize gelsin? Bantı aşırı germiş olabilirmisiniz?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,856
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst