içme suyu kumandası

perit

Üye
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
44
Puanları
1
Yaş
39
köyümüzde içe suyu ile ilgili soyle bir sorunumuz var. su kaynağından köyün aşağısındaki 40 tonluk depoya su herhangi bir pompalama gereği duymadan akmakta. biriken su elektrik motoru yardımıyla köyün üst trafındaki depoya pompalanmakta . aralarında yaklasık olarak 1 km mesafe bulunmakta . su üst depoya pomlandıkdan köydeki evlere dağılmakta. yukardaki depo bittiğinde sular kesilidiğinde aşağıdaki depo gidip çalıştırılmakta ve yaklasık 1 saat yukardaki depo su ile doldurmakta. pompalama işi bittiğinde motor durdurulmaktadır. dolayısyla bu işle birisinin her gun ılgılenmesı gerekıyo. bu sistemi iki depo arası mesafe dusunulerek nasıl bır otomatik kumanda edebiliriz.
 

Ekli dosyalar

  • su.jpg
    su.jpg
    61.5 KB · Görüntüleme: 295
Moderatör tarafında düzenlendi:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
arkadaşım işini halletmen için en uygun seçenek kablosuz radyo dalgası ile çözüme gitmektir. hazır alacağınız 2 adet radyo alıcı verici modül ile bu işi kesin halledebilirsin. depodaki su seviyesine göre motor otomatik olarak durur ve çalışır kimsenin mudahelesine gerek yok. orada bir elemanın bulunmasına gerek yok. mesafe kablosuz iletişim için çok uygun. ama tabii ki bunun maliyeti var, göz önüne alırsanız çok verimli sonuç alabilirsin
 
Sayın perit !
Pompanın hemen çıkışına, boru üzerine 1 adet manometre (basınç ölçer), 1 adet basınç emniyet ventili ve 1 adet druck şalter (basınçla çalışan şalter) ve borunun ucuna da 1 adet şamandıra ile bu işi halledersiniz.

Boru ucuna şamandırayı bağlamadan önce pompayı çalıştırıp, su kendi halinde depoya akarken kaç bar basınç var önce onu bir görün. Diyelimki ölçtünüz ve 9 bar basınç var. Emniyet ventili 9 barın hemen üzerinde olmalı.

Pompayı çalıştıran kontaktör bobinine kumandayı druck şalter ile yapıyorsun. Druck şalter basıncı da ölçtüğünüz basınç değerinde olmalı.

Çalışma prensibi şöyle ;

Depo boş ya da şamandıra düşecek kadar boşluk var. Druck şalter kontakları kapalı konumda olduğu için pompa çalışacak. Depo dolduğu zaman şamandıra kapattığı için boru içinde basınç artmaya başlayacak. Druck şalter kontakları açacak ve pompa duracak. Su tüketimi başlayınca şamandıra açtığında boru basıncı düşecek ve druck şalter aracılığı ile pompa tekrar çalışacak. Bu durumda deponun % 90'ı sürekli dolu kalacaktır. %10 luk bölümü çalışma ve durma aralığıdır.

Yalnız en önemli konu druck şalterin çok iyi ayarlanmasıdır. Emniyet ventili de olağanüstü durumlarda açarak boru tesisatını koruyacağı için ayarlı emniyet ventili olmalı. Kolay gelsin. HOŞÇAKAL
 
Şef arkadaşımızın önerisi en basit ve ucuz olanı. 12,5 bar,30 lt/sn tesisatımız bu şekilde 15 yıldır ça-
lışıyor.Prsestat arızası olasılğına karşı 2. prosestatımız var,bunu koymak sizin kararınıza kalmış.Deponun
durumuna göre 1-1,5 barlık diferansiyel basınç seçerseniz iyi olur.Bu uygulama,hem radyo dalgalıdan hem de şamandralı uygulamadan daha emniyetli.
 
Bu yazıyı yeni okudum..şunu söylemek istiyorum...yanlış anlamadıysam tabii..bu gibi bir durumda su pompası çok kısa sürelerle dur kalk yapmazmı..şamandıranın pozisyonundan ötürü yani..büyük güçlü motorlarda biraz sıkıntı yapar diye düşünüyorum
 
Sayın sedat50 !

Arkadaşımız 40 tonluk depodan bahsediyor. Şamandıra %90 ve %100 lük arada çalışacağını varsayarsak, bu da 4 ton eder. 4 ton su ne kadar sürede harcanır ve motor ne kadar sürede devreye girer. Bu tamamen su kullanım miktarına bağlıdır. Motorun sürekli çalıştığını varsayıp, tesisat da 1 parmak boru olsa 4 ton su yarım saatte biter. Motorun yarım saatte çalışıp, durması da çok sık olmasa gerek.
 
bir motorun surekli çalışıp ve sık sık çalışıp durması özelikle asencron motorlarda motora zarar verceği doğru değildir zaten bu tur motorlar 24 saat çalışacak şekilde imal edilmiştir
 
merhaba kardeş.motorun sık bi şekilde dur kalk yapması bi sorun çıkarmaz.sorun için ise tuzlu bi maliytle yaklaşık 6000 ytl civarında olarak Scada sistemli rf haberleşmeli bi model düşünülebilir.scada sistemi okadar gerekli değil tabi.sadece su seviyesindeki hareketlenmeleri görebilmen açısından.depodaki suyu kontrol etmek için ise seviye flatörü yada ultrasonik sıvı seviye sensörü ve ayryeten selenoid valfle yapabilirsin.depoda elektrik olmasada olur,bunuda güneş paneliyle halledebilirsin.maliyet artar tabi.ayrıca bunlar için bu işi yapan bi arkadaşla çalışman gerekir.yani iç karatmak için değil ama bunu kendin yapamazsın bi şekilde.ayrıca bahsettiğimiz konu basınç valfi ilede yapılabilir.yani deponun çıkışına bi basınç valfi monte edilirse seviye flatörüne yada sensöre gerekde kalmaz.
 
sayın şefin düşündüğü sistem kolay uygulanabilir.maliyeti düşük üstteki depoyla elektriksel sinyalizasyon gerektirmeyen bir sistem.bu sisteme şunuda eklemek gerekiyor; pompa çalışması insan kontrolünden çıkacağı için anadepoya flatör switch konması gerekir. pompanın susuz çalışmaması için.
 
evet yaz kış dönemlerinde ihtiyaca göre göre ana depo su seviyesi değişecektir..1000 m3 lük bir depomuz var..kuyular - depo arası mesafemiz 2-3 km arasında değişiyor..direkt olarak deponun içerisine salınan ve su seviyesine göre (topun içerisndeki kontak açısına bağlı olarak) konum değiştiren bi parça kullanıyorduk.özellikle yaz dönemlerinde 30 dakikada bir 75 kw,37 kw,37 kw lık dalgıç motorlarımız çalışıyordu..yıldız üçgen çalışan (direk kalkışlı olmayan bir adet dalgıcımız var.diğerleri direk kalkış..) en sonunda depo gösterge borusuna sabit olacak şekilde 3 adet seviye şalteri koyduk..depo 70 cm ye düştüğünde çalışacak ve 3.80 de duracak şekilde ayarladık sistemi(taşma seviyesi 4 metre)..bir adet sıvı seviye rölesi üzerinden rf vericiye kontrol sinyalini gönderdik.böylece motorlar çok sık -dur kalk yapmadı..ayrıca şebekenin (trafo primer/sekonder) çalışması biraz daha kararlı hale geldi.. ayrıca işin kompanzasyon boyutunuda düşünürsek ;devreye girp çıkma anında,75 kw lık dalgıcı (benim sistemim için söylüyorum) bu şekilde riske etmek bana mantıklı gelmediği için böyle bi yola gittik..zaten büyük güçteki motorlar için dedim yorumumda..her tesisi farklı değrlendirmek gerekir elbette..herkese kolay gelsin diyorum..
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,229
Mesajlar
915,978
Kullanıcılar
450,021
Son üye
eimqoeL

Yeni konular

Geri
Üst