Güç Trafosu Primer Buşingi İle İlgili

Pokajy

Üye
Katılım
13 Haz 2007
Mesajlar
119
Puanları
1
Yaş
39
arkadaslar iki sorum var

1
güç trafolarındaki primer businglerin zamanla uzeri kirleniyor karariyor vesaire
primer busingleri yada nam-ı diğer geçit izolatörleri boyanıyor mu
boyaniyorsa tipi markasi nerden tedarik edilebilir
bahsettigim trafo 35kV primerli

2
busing degisiminde nelere dikkat edilmeli
busing harici hangi bilesenler var ben degisim yapmadim yada sokup dagitmadim ondan fikrim yok deneyimli arkadaslardan yorum bekliyorum conta var sanırım yag sızdırmasın diye baska neler var
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Trafo buşingleri boyanır dıye duymadım, ama enerjiyi keserek, kirliliğin durumuna göre ya kuru bezle tozunu alırsınız, yada alkol vs. ile yapısmıs kirleri temizlersiniz.

Buşing değiştirmek gereği, çatlama vs varsa ortaya cıkar ama dıkkat etmelisiniz. Önce, trafo ımbısat (genleşme)tankındaki yağı kuru ve temiz bir bidona alın, tankın üst sevıyesıne kadar boşaltın. Yan, buşingi sökerken yag gelmesin. Contayı yerleştirip sıkarkende, civataları karşılıklı ve debgeli sıkınız. En son, buşinge bagladınız kablo pabucunu veya barayıda dıkkatlıve sıkın.,,
 
trafo buşingleri boyanmaz, buşinglerde sorun yoksa değiştirmene gerek yok. buşingleri çok sıkarsan kırılır.
 
Merhaba busingleri boyamayın. eğer boyarsannız izolasyonu kötüleştirmiş olursunuz vee ileride sıkıntılra yol acabilir. yapmanız gerek uygun olan duruşlarınızda enerjiyi kesitkten sonra ve topraklamaları yaptıktan sonra ( Yani gerekli güvenlik önlemlerini aldıktan sonra ) kuru toz bezi ile yada elektrikli süpürge ile tozları almak. Fakat bushingleirnizde yağ kaçağı varsa bu olamyacaktır çünkü tozlar yağ kaçağının olduğu bölgelere yapışır ve siyah koyu noktalar haline gelir. BU gözle ayırt edilebilir kolaylıkla. Bushinglerin altında ve iç i kısımlarında yağın dışarı sızmasını engelleyen contalr bulunmaktadır. bazen kötü bağlantılardan dolayı oluşan ısılar bu contlaraın yanmasına yada kavrulmasına sebeb olur ve contalrı bozar. Bu da yağ kaçaklarına sebeb olabilir. Bushinglerin sıkılması işleminde mutlaka 2 uyugn nanhtar kontra olarak kullanılmaıdır. Yoksa bushing ( genelde böyle olur ) ortadan ikiye yarılır yada alt kısmı kırıl ve rezevuardaki yağ bitene kadar yağ dışarı akar. eğer bu knouda terübeli değilsseniz profesyonel yardım almanızı tavsiye edebilirm.

2- değişimle ilgili olaarakta öncelikle rezervuardaki yağ kazan seviyesine kadar alt işlem vanasından temiz kaplara alınmalı. ardından bushingin üzerinde bulunan 2 adet civata sökülmeli. 1 civata kabloyu bağlamak için 2 civatada buna kontra olarak kullanılır. Daha sonra alta ki 3 civata söküldüğünde ark boynuzu alınabilir. Ark boynuzunun altındaki 1 conta alınınca ve altta bulunana 6 adet saplamaya bağlı somunlarla çember de alının ca bushing yerinden alınabilir. en son olarak bushingin altında ( genelde mantar olur ve yağ kaçağının oluğu nokta burasıdır ) bulunan contada alınır ve yeni ve kuru conta yerine konur. Bu noktada dikkat edilmeis gerekn yeni conta konulmadan önce o bölgenin iyi ce temizlenmesi ve yağdan arındırılmasıdır. Bu yapılmassa kaçak devam eder. aynı işlmelertersine olmak üzere yapılır. montaj bittikten sonra tamamen sıkmadan önce yağ doldurulu ve bushingin içinde kalan havada alınarak işlem sonuçlandırılır. fakat burada dikkat edilmesi gereken alt kısımda bulunana 6 adet somunun sıklmasının sıra ile ve yavaşca yapılmasıdır. Bu yapılmassa bushing kırılabilri.
saygıalrımla.
 
yanıtlar için teşekkür ederim.
 
trafo buşingleri boyama farklı şekilde olur. Yani burada onemli olan buşinglerin kirlenme derecesi nasıl olduğu. eger buşinglerde kirlilik çok fazla ise bu zamanla sıkıntı yaratmaktadır. Bunun önüne buşinglerde silikon kaplama dedigimiz metodu uygulayabilirsiniz. Yani Si-Coat yada Sylguard dedigimiz silikon kaplama malzemelerini kullanırsanız bu kirlenmeyi minimuma indirecek ve gereksiz açmalarınızı da engelleyecektir. Tabi bu uygulama daha cok porsolen ve cam izolatörlerde uygulanmaktadır. Ancak günümüzde trafo merkezlerinde de uygulanmaya başlanmıştır.
 
sayın utku bey unutmamak gerekir ki dışarı aldığımız yağda nemlenme olacağından kato cıhazından geçirmeden tekrar trafonun içine aktarırsak trafonun içine nem yani su koymuş olur. buda istenmeyen bir durum oluşturur saygılar
 
sayın Efotsum bey; bu yapacağınız işleme bağlı. 34,5 kv luk bir trafoda bu işlem için çok bir şeye gerek yok. Sadece dikkat etmeniz gereken şey yağı alacağınız kabın çok temiz yada hiç kullanılmamış olması. Ben bu şekilde yaklaşık 32 adet 34,5 kv bushingi değiştirdim sahada ve hala hepside çalışıyor.Şanslımıyım bilrmiyorum ama. Ama aynı işlem daha yüksek geilimli sistemlerde direk trafonun yanmasına sebebe olur. Bu işlem çok kısa sürede yapılırsa zararı olmaz. Bu şekilde pek çok trafoyu tamir ettim sahada ve etmeye devam ediyorum. eğer bakımı yaptığınız trafonun yağ delin me gerilim 45 kv tun altında ise o zaman yağ tretmanına ve yağ tretman cihazına ihtiyacaınız olaaktır. Ben genelde bunu kontrol ederek yağı trete ediyorum. Gereksiz yere yağı trete etmek yağın ömrünü kısaltıyor. saygılarımla.
 
Trafo buşingleri boyanır dıye duymadım, ama enerjiyi keserek, kirliliğin durumuna göre ya kuru bezle tozunu alırsınız, yada alkol vs. ile yapısmıs kirleri temizlersiniz.

Buşing değiştirmek gereği, çatlama vs varsa ortaya cıkar ama dıkkat etmelisiniz. Önce, trafo ımbısat (genleşme)tankındaki yağı kuru ve temiz bir bidona alın, tankın üst sevıyesıne kadar boşaltın. Yan, buşingi sökerken yag gelmesin. Contayı yerleştirip sıkarkende, civataları karşılıklı ve debgeli sıkınız. En son, buşinge bagladınız kablo pabucunu veya barayıda dıkkatlıve sıkın.,,

Benim sorum ise parça tedariği ile ilgili; 34.5 kV buşinglerde mevcut contaları nereden temin edebiliriz.. Bulunduğumuz yerel piyasada aradğımız malzemeye ulaşamıyoruz.. iyi günler..
 
Buşingler ve izolatörler si.coat sistemiyle silikon kaplama yapılıyor. silikon tozlanmayı önlüyor yalıtkanlığını artırıyor. Bu işi yapan firmalar var Teiaş Eüaş gibi kurumlar bu sistemle teçhizatlarını si coat sitemiyle boyatıyorlar.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,336
Mesajlar
916,800
Kullanıcılar
450,178
Son üye
Esat YILDIZ

Yeni konular

Geri
Üst