Flanş alternatör tasarımı hakkında yardım

WattMan

Üye
Katılım
26 Eki 2019
Mesajlar
167
Puanları
1
Yaş
45
Merhaba arkadaşlar , internet üzerinde bir çok arkadaşımızın flanş alternatör tasarlayıp yaptığını araştırmalarım sonucu gördüm
lakin coğu bilgi yüzeysel yada benim aradığım gibi detaylara inmeyen kaynaklar , saatlerde araştırmama ragmen her açıdan detaylı bilgi veren ve tasarımını yapan bir kaynak bulamadım , sizlerin bildiği bu tür kaynak mevcutsa benimle paylaşmanızı rica ederim.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
güzel insan, bir çok yerli ve yabancı sitede ben de aramalar yapmıştım. iki türlü bilgi var birincisi tasarım ve nasıl yapılır, ikincisi ise tamamen mühendislik hesaplar içeren üniversite tezleri şeklinde. ikinci bilgiyi çok kişi tercih etmiyor. siz aradığınız detayların ne olduğunu yazarsanız bilgi kirliliği azalır. gauss hesabı, tel kalınlığı nasıl hesaplanır filan bunları çok fazla düşünmeyin. yapabiliyorsanız izle yap şeklinde olanları takip edin.
 
güzel insan, bir çok yerli ve yabancı sitede ben de aramalar yapmıştım. iki türlü bilgi var birincisi tasarım ve nasıl yapılır, ikincisi ise tamamen mühendislik hesaplar içeren üniversite tezleri şeklinde. ikinci bilgiyi çok kişi tercih etmiyor. siz aradığınız detayların ne olduğunu yazarsanız bilgi kirliliği azalır. gauss hesabı, tel kalınlığı nasıl hesaplanır filan bunları çok fazla düşünmeyin. yapabiliyorsanız izle yap şeklinde olanları takip edin.
İlk önce neyi kast ettiğimi nokta atışı tespit etmeniz beni mutlu etti , daha çok yüzeysel bilgi lazım , ben algılama güçlüğü konfizyon rahatsızlığı olan birisiyim o yüzden bana tasarım yaparken detaylı anlatım yapan bir kaynak olmadığı zaman şurayı şu yüzden böyle yapıyor diyemiyorum normal insanlar gibi , detaylı hesaplamalar bobin kalınlığı gaus bunları değilde daha çok 9 bobinli yaparken bobinleri merkezden uzaklığı mıknatısların konumu merkezden ve birbirlerinden uzaklığı.

hastalğım şu şekilde tarif edeyim 5+5 10 dur fakat bu sonuca varmam bile 2 saniyemi alıyor fakat elektrik ve elektroniği çok seven birisiyim
 
Ben yaklaşık 6 yıl bu işlerle uğraştım, rüzgartürbiniyap forum sitemizde vardı,
ama flanş alternatöre bi türlü ısınamadım ve de yapmadım, sorsan senin kadar bilgi toplamışımdır, flanş üzerine,
en son silbaştan bir tasarım yaptım mehmet şiranlı abiden aldığım örneği silbaştan dizayn ettim, rst rst rst olmak üzere bir düzeneğin içine 3 alternatör inşaa ettim,
ancak ters giden birşeyler oldu, manyetik akı içeride çakıştı, 2 adet rst yani 3 frekans 6 canlı uç aldım ve sonlandırdım, 5 adet 12v 50w far ampulünü 80 devirde yakıyor,
sana tavsiyem bldc motor modifikasyonu yahut 24v (modifiyesiz) oto alternatörü olur, kamyon otobüs gibi yüksek güçte bulursan iyi olur,
oto alternatöründe tek sıkıntın devir sensörüne benzer bir formule ihtiyacın olacak, çünkü alternatörün rotor sargısını rüzgar estiğinde beslemeye başlamalı,
bir diğer dezavantajıda düşük devirlerde de tam performansta çalışmak isteyeceği için kanatları durduracak yada yavaşlatacaktır, araçlarda bu işi koncektör yapıyor, devire göre kollektörün voltajını aşağı yada yukarı yönde ayarlıyor, sen sadece rüzgar çıktığında koncektörün beslemesini ver komutunu verebilirsen işin büyük kısmını çözersin,
oto alternatörü yahut bldc motor modifikasyonu flanş alternatörden kat kat verimli olur meşşaktlide olmaz,

asenkron 3 fazlı motor modifikasyonu çok uğultu yapıyor, ama modifikasyon yapmazda direkt olarak kondanstörle uyartım yaparsan oda uğultusuz çalışır, ancak ani yülkerde kopma oluyor, kondanstörü ayırıp tekrar devreye alınca üretime geçiyor, fazlar arası 400 ac yükte 380 lere iniyor faz yıldız arası 250 ac leri veriyor, ancak 800-- 900 dd ile doyuma ulaşıyor,
ben flanş tan hoşlanmıyorum diye sendemi yapmayacaksın,
flanş alternatörün asıl bilgi kaynağı mehmet abidir şef diye bilinir foruma ne kadar katılım sağlıyor şu ara bilmiyorum onda dökümanları vardır hatta youtube da videoları duruyor
bu arada şişman kısa boyutlu asenkron motor arayışındayım, 30 kw gibi,
yeni bir projem var, bakalım başarabilirsem 34 kutuplu yapacağım, şimdiye dek yapılan alternatörlerin neredeyse tamamı 12 kutuptur, bu bahsettiğim yeni nesil proje ve patentli bu yüzden içeriğini ve şemasını paylaşamam, yalnız bu tür şeyleri takip etmeye devam edin çünkü elbet birgün bu projede patlar,
neden takipte kalmanız gerek çünkü 15 m/s rüzgarla 1 kw yerine neden 10 kw üretmeyesiniz, biz amatörler 60 m/s rüzgarla 1 yada 2 kw peşindeyiz hala,
yani proje sahibinin gözünde bu güne kadarki üretilen 12 kutuplu lar artık kalem pil kadar değeri yok
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,203
Mesajlar
915,800
Kullanıcılar
449,984
Son üye
riki35

Yeni konular

Geri
Üst