Elektrikli aracım için garajda hat çekilmesi ve şarj istasyonu kurulumu

Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
25
Merhabalar dostlar ;

Yeni elektrikli aracım için sitemizin kapalı otoparkında kendi park alanıma bir hat çektirmek veya şarj istasyonu kurmak istiyorum bir kaç gündür de bu konu hakkında yoğun araştırmalar yapmaktayım, keşif amacıyla dün gelen bir elektrik ustası 220v monofaze bir hat çekimi için 31m 4*4 kablo tesisatı ve işçilikle beraber 4500₺ fiyat çıkarttı.

Sayacım Trifaze'dir garaj katında konumlandırılmış vaziyette yapılan ölçümlere göre takribi 30-32m aralığında bir kablo tesisatına ihtiyacımız var, aracım ise AC üzerinden maksimum 7.4kW güç çekebiliyor bu sebeple 22kW bir istasyona da ihtiyacım yok.

Bilen üstadlar bana bu işi en fiyat/performans şekilde nasıl yapmam gerektiği konusunda yardımcı olursa sevinirim.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
3.7kw şarj cihazımı 20mt 3x2.5mm2 kablo ile kullanıyorum. Elle tutunca hissedilebilecek kadar az ısınıyor. Araç kullanım durumumuza göre her gece şarj etmemiz gerekmiyor. Taksicilik yapmıyor, eve gidince bir saatte kısa sürede şarj etsin istenmiyorsa gece boyu şarj normal kullanıcı için yeterli. Hatta yapılan km'ye göre her gece bile şarj gerekmiyor. Sonuçta günlük birkaç yüz km üzerinde günlük sürüşünüz yoksa her gün/gece şarj ihtiyacı olmayacaktır. Bu konu daha önce konuşuldu. O konuları da okuyunuz. Sayaçtan kablo çekecekseniz, hem topraklamanıza dikkat ediniz hem de endüstriyel tip priz kullanınız. Bu prizi de tehlike arz etmemesi için kilitli bir kutu içine yerleştirin.
 
Ben ilave yapayım Tek fazlı bir cihaz kullanacaksanız 7400w/220v=33,63 amper Taşıma kapasiteli bir kablo kullanmalısınız en az yani 3x4mm2 halojen free antigron kablo kullanın .Kabloyu 50 55tl arası bulursunuz. 55x35m= 1925 sadece kablo maliyeti. Enerji alacağınız yerde uygun sigorta ve kaçak akım rölesi yoksa iyi marka kaçak akım ve sigorta alırsa 1000 tl tutar şarj cihazını güvenliğe alcağınız panonun da maliyeti 500 -1000 arası bulur. Kabaça toplam malzem fiyatı 3000 tl bulur.
Not: Şarj cihazınıznı kapatma özeliği yoksa çihazın yanına bir sigorta veya bir pako şartel taktırmanız tavsiye ederim.
1705530864418.png
 
3.7kw şarj cihazımı 20mt 3x2.5mm2 kablo ile kullanıyorum. Elle tutunca hissedilebilecek kadar az ısınıyor. Araç kullanım durumumuza göre her gece şarj etmemiz gerekmiyor. Taksicilik yapmıyor, eve gidince bir saatte kısa sürede şarj etsin istenmiyorsa gece boyu şarj normal kullanıcı için yeterli. Hatta yapılan km'ye göre her gece bile şarj gerekmiyor. Sonuçta günlük birkaç yüz km üzerinde günlük sürüşünüz yoksa her gün/gece şarj ihtiyacı olmayacaktır. Bu konu daha önce konuşuldu. O konuları da okuyunuz. Sayaçtan kablo çekecekseniz, hem topraklamanıza dikkat ediniz hem de endüstriyel tip priz kullanınız. Bu prizi de tehlike arz etmemesi için kilitli bir kutu içine yerleştirin.

@rsimsek Tecrübe aktarımlarınız için teşekkür ediyorum, ayda 800km civarı bir kullanımımız mevcut bu sebepten 7.4kW üzeri bir kullanımın benim ihtiyacımın üzerinde olacağını öngörmem sebebiyle bu hızların yeterli olacağına kanaat getirdim.

Bugün garaj içerisinde aydınlatma tavasından taşımak kaidesiyle 31m bir ölçüm yaptık sayaçtan park alanıma olan kablo tesisatı için 3x6mm2 kullanmayı düşündük önerilerinize açığım bu konuda yaklaşık 55-60 ₺ civarı metre maliyeti olacak bu sebeple 3x4mm2 50₺ civarı idi çok afaki bir fark olmaması sebebiyle 3x6mm2 tercih etmek istiyoruz.

Tüm yapım aşamalarını bir video haline getirip YouTube üzerinden detaylı bir videoyla evde şarj konusundaki bilgi eksikliğini gidermeyi planlıyorum çünkü gözlemlerime göre bir çok kullanıcı minimum 30.000-40.000 aralığında paralar harcayıp 22kW'lık sistemler kuruyor normal bir kullanıcı için buna gerek olup olmadığı tartışılır günlük kullanımı fazla olan sürücüler için tabii ki mümkün olan en hızlısı, en iyisi.
 
22kw trifaze/380v şarj cihazıyla 3.7kw'ye göre 6 kat kısa süreli şarj edilebilir. Bu da aynı cihazdan her gün/gece şarj edecek 5-6 aracın şarj olabilmesi demektir. 2-3 günde bir şarj için ise bu tür tek bir şarj cihazı 15-20 araca rahat hizmet verir. Bu tür duvar tipi şarj istasyonlarında her bir kullanıcı için hesap açıp herkesin kullanımı kadar hesabına işleme durumu var. Bu tür tesisat kuran sitelerden ayrıntılı bilgi alınmalı.
Müstakil bir şarj cihazının 3.7kw üzeri olmasının bence önemi yok. Güç artıkça monofaze/trifaze haricinde aboneliğin sözleşme gücü de önem arz ediyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,197
Mesajlar
915,759
Kullanıcılar
449,975
Son üye
yamanelektronik2023

Yeni konular

Geri
Üst