Aracın aküsü bitiyor

Oto elektrikçi çözecek olayı.
Yeni Akü arızalı da olabilir
Veya
Bir yerden kaçak var.
Sigorta tablasından ampermetre takıp kontak kapalıyken kaçağı bulacak.
Umarım kolay arızadır.
Sorun bir an önce çözülür.
.
 
Son düzenleme:
Ecu yu değil sigortasını sökse ne olur ki diye sormak istedim.
Oto aküsü değiştirirken araca ait bazi parametrelerin sifirlandigina dair bir bilgi var . Bunların hangileri olduğu konusunda tam bir bilgi sahibi değilim. Ecu nun elektrik beslemesini yani sigortasını sökmenin de bundan bir farkı yok . Bu yüzden bazı uyaniklar eski akünün araba ile irtibatini tamamen koparmadan yeni aküyü monte ediyorlar.
 
Oto aküsü değiştirirken araca ait bazi parametrelerin sifirlandigina dair bir bilgi var . Bunların hangileri olduğu konusunda tam bir bilgi sahibi değilim. Ecu nun elektrik beslemesini yani sigortasını sökmenin de bundan bir farkı yok . Bu yüzden bazı uyaniklar eski akünün araba ile irtibatini tamamen koparmadan yeni aküyü monte ediyorlar.
Doğrudur. Yakıt haritası, bazı araçlarda hafızalar (teyp, yol bilgisayarı, otomatik cam vb.) sıfırlanır, yine bazı araçlarda teyp için kod ister vs...
Kod isteme durumu varsa belki sıkıntı olabilir onun haricinde pek birşey olmaz.
 
Son düzenleme:
Kilit ve alarm için bekleme/uyku modunda 25-35mA akım çekmesi normaldir. Bahsedilen değerler çok yüksek! Nasıl ölçtüğünüzü görsellerle paylaşabilir misiniz? Ölçüm doğru ise 2-3 günlük beklemede akü marş yapmaz hale gelir. Yapsa bile saatlerce sürüş yapmamışsanız bir sonraki çalıştırmada çalışmayacaktır.
Akünün eksi kutbundan şasi kablosunu çıkarıp multimetrenin eksi probunu sökülen kabloya artı probunu da akünün eksi kutbuna değdirerek ölçüyorum.

Araçta uyku modu yok.
 
Akünün eksi kutbundan şasi kablosunu çıkarıp multimetrenin eksi probunu sökülen kabloya artı probunu da akünün eksi kutbuna değdirerek ölçüyorum.

Araçta uyku modu yok.
Bunu yapmak yerine 12 volt bir araç ampulü seri bağlayın. Lambada yanma yoksa kafaya takacak bir durum yok. Ayrica aracınızı sürekli kısa mesafe kullanıyorsanız araç aküsü yeterli şarj almaz . Arada uzun mesafe yol yapmak bütün araç akşamları için çok faydalıdır.
Bir ilave daha . Alternatörünüzü de kontrol edin . Madem multimetreniz varsa araç çalışma aninda akü uçlarından gerilim de ölçebilirsiniz. 13 voltun altında olmamalıdır.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,403
Mesajlar
917,310
Kullanıcılar
450,300
Son üye
objektifyorumcuofficial

Yeni konular

Geri
Üst