3000 d/dk motoru bi sürücüyle 3200 veya daha üstü bir devire cıkara bilirmiyim

Asenkron motorlarda motor nominal devir in üstüne çıkılması demir kayplarına , moment düşümüne vb sebep verdiğinden istenmez.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Cozum vfd. Motor devrini frekansı yada kutup sayısını değiştirerek yapabilirsin sadece.
 
hız kontrol cihazı ile motorlar senkron hızın üzerinde de sürülebilir. Burada sürücüde seçilen kontrol tipi önem taşır.
Sürücü yüksek hızlara çıkmasına izin verir ancak, motorun mekanik olarak bunu sağlaması gerkiyor. Yoksa motoru eline alabilirsin. İkinci durum ise, senkron hızn üzerinde moment kaybı olur. Moment karesel oranda düşer.. Bunlara dikkat ederek istediğin yüksek hıza çıkabilirsin.
 
3000rpm lik bir motoru 3200 rpm de döndürdüğünüzde elinize almanız mümkün değildir motoru, rahatlıkla o devirlerde sürülebilir 3000rpm motor.
Elbette çok daha yüksek devirlere çıkıldığında rulman devirlerinin üzerine çıkılıyorsa aşırı ısınma bozulma sorunları yaşanablilecektir ama bu 3000rpm bir motor için 50 hz yerine 55hz döndürülmesi olacaktır kabaca, sorun ne olabilir ki?
 
metal boruyu avşalamada kullanığımız yükü yüksek olan moturun frekansını 80Hz çıkarttığımızda iyi devirler elde ederken güçtede işimizi aksatacak kayıplar yaşamadık evt rulmanlar sorun olmuştu çok kaliteli bir markanın rulmanlarını aldık sorunsuz uzun süredir çalışmaktadır.
 
standart suruculerde 300Hz devire kadar artirabilirsin motor mekanik olarak musade ederse.. 3000Devir 3200 3500 4000 5000 gider..
 
Sürücü kullanarak veya redüktör kullanarak yapabilirsin
 
kadeş motorlar ya frekansla hızı artar veya sarım kutup sayısıyla artar düşük kutup sayılı motorlar daha hız lı döner 2kutuplu motor yaklaşık 2900 d/d k civarındadır.
 
Kasnak kullanarak istediğin devri elde etmen mümkün olur. Sürücü gerilimlerini arttırarak motor devrini yükseltmen sargıların daha çok ısınarak kavrulmalarına neden olabilir. Kullandığın motoru soğutma fanı ile desteklersen bu soruna da çözüm bulmuş olursun. Ama en temiz sonucu kasnak kullanarak alabilirsin. Kasanak boyutlarını Hesaplama yaparken kullanacağın kayışında özelliklerini araştırmalısın..
 

Forum istatistikleri

Konular
128,212
Mesajlar
915,855
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst