2500 kva jeneratör ile beslenen ünitede kompanzasyon

Arkadaşlarım fikirlerini belirtiler, "alıborantürk'ün" belirttiği gibi yükün cogunlugu soft-starter ve driver miş. Bu cıhazlar içlerındekı kondansatörlerden dolayı şebekeye ınd. yüklenmezler fakat; harmonıklere neden olurlar biliyorum. Olayları bırde bu yönde incelemekde fayda oldugunu düşünüyorum. En iyi yöntem, sistem calıstırılmalı, gerekli ölçümler yapılmalı ve malıyete göre karar bilahere verılmelıdır..
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Merhaba,
Biz teknik ekip olarak, cos-fi'yi 1'e yaklaştırarak amperleri düşürüp jeneratörün kullanımını rahatlatmak ve yakıt tasarrufu sağlamak için kompanzasyonun şart olduğunu düşünüyoruz. Yanlız kompanzasyon devrede iken jeneratör çalıştırılmaz olayını anlamadık. Çünkü jeneratör STOP iken zaten fabrikada yük yok ve kompanzasyon zaten devre dışı. Jeneratör devreye girip de sistem hazır olduktan sonra yükler devreye alınacak ve haliyle de otomatik kompanzasyon ihtiyaca göre devreye girecek. Biz burada ki oluşabilecek problemin ne olduğunu anlamadık. Aslında problem şurada, hiç çalışmamış bir fabrkada , ölçüm alma şansımız ve sonradan kompanzasyon yapma ihtimalimiz yok. Şuan yatırım maliyetine bu dahil olacak ve yapılacak. Çünkü biliyorsunuzdur harmonik reaktörlerin teslim süresi de 45-70 gün arasında oluyor. Yani üniteyi çalıştırıp 2 ay bu şekilde çalışıp sonradan yapma durumumuz yok. Sistem komple olarak soft-starter ve driver'den oluştuğu için çok büyük bir harmonik yükümüz olduğu da kesin, fakat 5.mi yoksa 7.mi veya uzak ihtimal 3.mü harmonik olduğunu da kestirmek zor. Onun için genelde kullanılan 189hz odaklı düşünüyoruz. Fikirleriniz bizim için önemli. Şimdiden teşekkür ederim.
Selamlar.
 
Sizin,normal şartlarda,5. ve 7. harmoniklerle karşılaşmanız beklenebilir.İşi,garantiye almak
bakımından,AKTİF FİLTRELİ bir sistem kurmanız en doğrusudur.Bu durumda,tesis devreye
alındıktan sonra,yapılacak ölçümlere göre,ayarların,yeniden güncellemesi yapılabilir.
 
Sn Borantürk Jeneratör kompanzasyonu konusunda EKM serisi 32 kademe hassasiyetinde monofaze, tristörlü ve 189 Hz harmonik filtreli cihazla yaptığımız testler göstermiştirki, ciddi bir yakıt tasarrufu olmuyor (%1 den küçük). Reaktif akımda ciddi düşme olduğu için, olabilecek hat kayıplarının giderilmesi ve jeneratörün rahat çalışması konusunda ise size katılıyorum. Testlerle ilgili sonuçları KARMET de download kısmında inceleyebilirsiniz. Kompanzasyon büyüklüğü mevcut yükünüzün güç faktörü ve çektiği güç ile rahatça bulunabilir. Ayrıca yükle birlikte çok hızlı şekilde devreden çıkabilecek kompanzasyon seçmenizde önemli..

Merhaba,
Biz teknik ekip olarak, cos-fi'yi 1'e yaklaştırarak amperleri düşürüp jeneratörün kullanımını rahatlatmak ve yakıt tasarrufu sağlamak için kompanzasyonun şart olduğunu düşünüyoruz. Yanlız kompanzasyon devrede iken jeneratör çalıştırılmaz olayını anlamadık. Çünkü jeneratör STOP iken zaten fabrikada yük yok ve kompanzasyon zaten devre dışı. Jeneratör devreye girip de sistem hazır olduktan sonra yükler devreye alınacak ve haliyle de otomatik kompanzasyon ihtiyaca göre devreye girecek. Biz burada ki oluşabilecek problemin ne olduğunu anlamadık. Aslında problem şurada, hiç çalışmamış bir fabrkada , ölçüm alma şansımız ve sonradan kompanzasyon yapma ihtimalimiz yok. Şuan yatırım maliyetine bu dahil olacak ve yapılacak. Çünkü biliyorsunuzdur harmonik reaktörlerin teslim süresi de 45-70 gün arasında oluyor. Yani üniteyi çalıştırıp 2 ay bu şekilde çalışıp sonradan yapma durumumuz yok. Sistem komple olarak soft-starter ve driver'den oluştuğu için çok büyük bir harmonik yükümüz olduğu da kesin, fakat 5.mi yoksa 7.mi veya uzak ihtimal 3.mü harmonik olduğunu da kestirmek zor. Onun için genelde kullanılan 189hz odaklı düşünüyoruz. Fikirleriniz bizim için önemli. Şimdiden teşekkür ederim.
Selamlar.
 
hızlı (tristörlü) bir sistem kullanmanız gerekli ve set değerleri konusunda hassas davranmalısınız. Jeneratör kompanzasyonunda, set değer olarak 0,95 gibi güvenli bir hedef seçilir. sistem asla kapasitife geçmemelidir, bu alternatörün yanmasına neden olabilir. ayrıca bilindik kompanzasyon sistemleri tek faz referansla çalıştığı için dengesizlik olduğu anlarda fazlardan birini kapasitif yükleyebilir, bunun için hem tristör tetiklemeli hem de 3 fazlı bir sistem kullanmalısınız.

bu hızlı ve 3 fazlı sistemler konusunda, ect'den Emin Bey size yardımcı olabilir.
ECT GRUP
sonuçları bizimle de paylaşırsanız hepimiz seviniriz.
 
arkadaslar haklilar,

en uygunu gerek rezonansi engellemesi icin gerekse yuk degisimlerine hizli tepki vermek icin tristorlu ve 215 Hz'e akord edilmis bir filtre sistemi uygun olacaktir.
generatoru korumak icin harmonikleri oldugunca suzmek faydali olacaktir.
uygulama yapan firmadan de-tuned degilde tuned bir sistemde talep edebilirsiniz.
sanirim Elektrolojik veya SAN-EL size yardimci olacaktir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Jeneratör kompanzasyonunda Size önerebileceğim ABB Sanel firmasının statik tristör kontrollü kompanzasyon sistemini kullanmanız ve sistemi 189 HZ olarak yaptırmanızdır.5.harmonik 250HZ dir ve 210 hz buna yakın bir değerdir rezonansa girme riski çok fazladır.Bence sistem 189 hz olarak kurulmalı.
 
bu rezonans konusunu biraz aciklamak gerekiyor sanirim.

210 Hz'e ayarlanmis bir filtrede rezonans frekansi 210 Hz'in alitnda olur, ustunde degil.
Bu sebeple, 210 Hz akord edilmis filtre ancak sebekede 150 Hz veya 200 Hz gibi harmonikler varsa rezonansa girebilir. Ancak bu da cok olasi bir durum degildir.

Filtreyi 189 Hz yerine 210 Hz'e akord etmenin amaci harmonikleri daha iyi suzmektir. Cunku filtrenin akord frekansi ne kadar 250 Hz'e yaklasirsa o kadar iyi suzecektir.

Ancak eger akord frekansini 250Hz ustunde bir yere ayarlarsaniz, o zaman 250 Hz rezonans olma ihtimali vardir..Dikkat edin ihtimali vardir diyorum..Cunku bu durumda sebeke empedansi ile birlikte bir analiz yapmak gerekir.

Kisaca harmoniklerin sebekeye veya diger cihazlara etkisini minimum yapmak istiyorsak ve baskin harmonikler 5. den basliyorsa, 210 Hz daha uygun olacaktir.
Ancak eger derdimiz sadece kompanzasyon ve kapasitorleri koruyarak harmonikleri de bir miktar azaltmak ise 189 Hz daha cok tercih edilmelidir.
 
Merhaba arkadaşlar, evet Fahri bey bizce de aktif filtre en uygunu ama bildiğiniz üzere aşırı paralı. Diğer taraftan 189 veya 210 hz arasında kararsızız. Firmalarla görüşmek faydalı tabi ki ama iş direkt olarak ticarete girdiği için çok sağlıklı olmuyor. Çünkü kriz ortamında minimum maliyetle bir fabrikayı devreye almaya çalışıyoruz. Maliyetin artması devreye girme süresini öteleyecektir. Bahsettiğim üzere yük tamamen soft-starter ve driver. burada biz 189 hz gibi düşündük ama 210 hz daha mı sağlıklı olur sizce ?
 
soft-starter'lar sadece motorun kalkisi esnasinda harmonik uretirler.
suruculer ise cogunlukla grisleri diyot dogrultucu oldugu icin 5. ve 7. harmonik uretirler.
bu sebeple 210 Hz'e akord edilmis tristor anahtarlamali bir sistem oneririm.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,210
Mesajlar
915,844
Kullanıcılar
449,990
Son üye
alpersirakaya

Yeni konular

Geri
Üst