220 ıle calısan motorlara kondastorun fonsıyonları nedır

emrecevik

Üye
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
35
Puanları
1
Yaş
39
220 voltla calısan kucuk pıs su pompasının yanma sebebı kondastor olabılırmı kondastorun pompaya ne fardası vardır vebu kondastorlerın belıbır omru varmıdır pompanın ıcını actıgımda kondastor sısmıs ve motor yanmıstı sımdıden tesekkurederım ıyı calısmalar
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
monofaze motorlarda kondansatör motora yol vermek için kullanılır motor yardımcı sargı üzerinden kalkış yapar daha sonra kondansatör yardımcı sargıyı devreden çıkararak ana sargı üzerinden motoru çalıştırmaya devam eder. motorun yanma sebebi kondansatör olabilir.
 
motora ilk kalkısında yol vermek ıcın yardımcı sargıyı devreye alır ve motor rahat bır kalkıs yapmıs olur
 
kondastorun omru nekadar olabılır sısme ve patlama sebeplerı ne olabılır arkadaslar
 
Bazı kondansatörler devamlı devrede kalır, daımı dvre kondansatörü dıye adlanır, Bazılarıda, yol almadan snra devreden çıkar, bunun için motor arka tarafında kapakiçinde santrıfuj anahtar bulunur. Mol yol alınca, kontakları üzerınden ol alma kondansstörünü devreden çıkarır. Mekanık olarak takılı kaldıysa zararlar eynada gelır..
 
merhaba;
Burda kondansatör motor ilk kalkınma momentini sağğladıktan sonra devreden çıkması lazım yoksa kondansatör yanma tehlikesi geçirir.
bide kondansator 3 fazlı motorların 90 derecelik faz farkı oluşturarak tek fazlı çalışabilmesi için kullanılır.
sen ne tür bi motor kullandığını belirtmemissin bişey diyemiyorum
yanlışım varsa düzeltin.
saygılar
 
çok eski bir kondansatör ise belki özelliği kaybolmuştur normalde yardımcı sargılı motorlarda yardımcı sargıyı devre dışı bırakmak için kullanılır
 
tek fazlı motorlarda döner manyetik alanın oluşturulabilmesi için ana sargı ve yardıncı sargı arasında 90 derecelik faz farkı oluştulması amacıyla kondansatör kullanılır. kullanılan kondansatör daimi olarak devrede kalabilir. yada start tip bir kondansatör ise çeşitli yöntemlerle (genellikle mekanik merkezkaç anahtarlar yardımıyla) devreden ayrılır. eğer start tip bir kondansatörse ve devrede sürekli kalmışsa motorun yanmasına ve kendisinin arızalanmasına sebep olabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,368
Mesajlar
917,056
Kullanıcılar
450,242
Son üye
Zaleucus

Yeni konular

Geri
Üst