Hidrolik Silindirlerle ilgili Temel Bilgiler

Burçin ERİŞEN

Onursal Üye
Onursal Üye
Katılım
24 Eyl 2007
Mesajlar
718
Puanları
156
Yaş
46
Hidroliğin ayrıntılarına girmeden önce sözcük olarak Hidrolik, Yunanca su anlamına gelen ‘‘hydor’’ sözcüğünden türetilmiş ve su bilimi olarak gelişmiştir. Bununla su ile ilgili her türlü kural ve ilkeler anlaşılmaktadır.

Günümüzde ‘’hidrolik’’ akışkanlar aracılığıyla kuvvet ve hareketlerin iletimi ve kumandası anlamında kullanılmaktadır.

Oysa endüstriyel hidrolik kavramı ile <<kuvvet ve hareketlerin bir akışkan aracılığı ile iletişim ve denetimi>> kastedilmektedir. Bu tanımın sonucu olarak enerji iletişim maddesi akışkan olmaktadır. Sentetik akışkan,su,-yağ karışımları kullanılıyorsa da genel olarak madensel yağlar akışkan olarak kullanılmaktadır.

Hidrolikteki kuvvet iletişimi hidrostatik, türbinlerde akış enerjisine dönüşmesi hidrodinamik için örnek olarak gösterilebilir. Şüphesiz hidrolik başka enerji iletişim yöntemleri de vardır fakat hidroliği tercih sebeplerinden birkaçını saymak gerekirse;

- Küçük hacimde büyük kuvvetler, momentler elde edilir.(Yüksek güç yoğunluğu)
- Kuvvet gerektiğinde kendiliğinden oluşur.
- Dururken, tam yükle moment kademesiz olarak kolayca ayarlanabilir.
- Hız, kuvvet ve moment kademesiz olarak kolayca ayarlanabilir.
- Fazla yük durumundan korunma kolaylıkla gerçekleştirilebilir.
- Çok hızlı ve çok yavaş hareketler büyük bir duyarlılıkla denetlenebilir.
- Gazla yardımıyla bir miktar enerji biriktirme (saklama ) olanağı vardır

Hidrolik Silindirin Çalışma Şekli


Üniteden gelen hidrolik yağ pompa ve valflerle istenilen basınç verildiğinde Hidrolik piston vasıtasıyla hareket sağlanır.

Önemli Çalışma Şekli:
-Ünitede yağının filtreden geçmesi gerekir.
-Yağın ısınmaması ve belirli bir sıcaklıkta olması gerekir. ( ısınma olasılığı varsa sisteme soğutucu konulur.)
-Gereğinden fazla basınç uygulanmamalı (basınç ünitedeki motor gücüne bağlı)
-Hidrolik sistemde iyi bir çalışma ve uzun bir ömür elde etmek için devreye uygun yağın seçilmesidir.

Güvenlik Uyarıları



- Pistonunuzu kullanmadan önce kullanma talimatını dikkatli bir şekilde okuyunuz
- Pistonu yanıcı veya yanabilen malzemelere yakın bulundurmayınız, kullanmayınız.
- Pistonunuzu dış mekanlarda kullanmayınız yağmur ve kardan sakınınız su malzemenin iç yapını bozar ve paslanmaya neden olabilir.
- Pistonunuzu aşırı ısı bulunan bir makine veya rezistans yanında bulundurmayınız.
- İç yapıdaki nitril sızdırmazlık elemanları -30 OC , + 105 OC ‘ye kadar kullanılmak üzere önerilir. +120 OC’ ye kadar kısa aralıklı çalışma yapılabilir. Aksi taktirde nitril sızdırmazlık elemanları yanar.
- Çalışma esnasında yanında ısı var ise sipariş öncesi üretici firmaya bu konu hatırlatılır ve ısıya dayanıklı viton sızdırmazlık elemanları takılır.
- Viton keçe -30OC ile + 225OC kullanınız.
- Pistonu tozlu, kirli, paslı ve nemli ortamlarda bulundurmayınız,kullanmayınız.
- Pistonunuzu temizlemek için herhangi bir metal araç gereç kullanmayınız.
- Kesinlikle kimyasal maddelerle temizlik yapmayınız. Aksi halde iç yapı, mil ve sızdırmazlık elemanlar bozulur.
- Pistonu temizleme, yerleştirme öncesi kesinlikle suya daldırmayınız, sokmayınız. Pistonunuzu kuru veya nemli bir bez ile silebilirsiniz.
- Üretici firma tarafından tavsiye edilmeyen yedek parça kullanmayınız.Aksi bir durum arızalara veya malzemenin iç yapısı bozulmasına neden olabilir.
- Taşıma ve nakliye sırasında pistonu düşürmeyiniz, sert darbelerden sakınınız.Çalışma esnasında önüne gereksiz malzeme koymayınız.
- Pistonun yataklaması kendi çapına göre yapılmalıdır. İlave yataklama yükü taşıtmayınız.
- Hidrolik güç ünite üzerindeki maksimum çalışma basıncını üzerine çıkmayınız.
- Silindir çevresinde kaynak ve zımpara yapmayınız.
- Kaynak ve zımpara çapakları pistonun gövdesi ve özellikle kromlu miline zarar verir.

Çalıştırma İşlemi


- Çalıştırmadan Önce ;
Pistonda montaj veya nakliye esnasında oluşan hatalar ( kırılma, burkulma v.b.) olup olmadığını kontrol ediniz.
- Çalıştırma ;
Pistonunuzu ilk çalıştırmada pistonu kumanda valfı ile önce düşük basınç da çalıştırınız.
Daha sonra sistem çalışma basıncına çıkarınız.
Özel isteğe göre 350 bara kadar standart silindirler yapılabilir.

Önemli Kullanım Hataları

- Hidrolik yağın temiz olması gerekmektedir.
- Hidrolik sistemin yağ deposunda emiş ve dönüş filtresi olması gerekmektedir.
- Hidrolik sistemde basınç emniyet valfı olması gerekmektedir.
- Hidrolik sistemde manometre olması gerekmektedir.
 
merhabalar,
5-60 bar gibi ufak basınçlı piston bulunur mu?ve nereden bulabilirim acaba
 
17000 kg kaldırmak için bir silindir dizayn için gerekli hasaplamalar nasıl yapılır
 
17000 kg kaldırmak için bir silindir dizayn için gerekli hasaplamalar nasıl yapılır

Bu yükü kaldırmak ( F = pi x r2 x P /100 ) formülünü kullanabilirsin. 160lık Honlanmış Boru ve 100lük Kromajlı mil kullanarak yaptığın hidrolik bir silindir ile 85-90 Barda 17000kg ı kaldırabilirsin. tabiki nekadar strokla kaldıracağın ve süresi için uygun bir pompa seçmek gerekir, bu konuda birşey söylemediğin için birşey diyemiyorum ama bir dişli pompa ile rahatca kaldırabilirsin.
 
skysea arkadaşım banada 16 barda çalışacak silindirler lazım yardımcı olursan sevınırım .bırde mını hıdrolık pompa lazım tabiii 12v dc olcak yalnız
 
bir robot projemiz var ve kolda hidrolik kullanacagız. 250 kg civarı kaldırabilmek icin hidrolik sistem tasarlamamız lazım 160 barda calısan bir hidrolik silindir bulduk isimizi görür hatta fazla bile gelir. piston capı 25mm ,piston rod capı 14 mm , calısma basıncı 160 bar
fakat hidroligi kontrol hakkında bir bilgi bulamadım. hatta 160 bar fazla sayılır düsük basınclarda baska silindirlerde olabilir ve buna göre de bir pompa ... Tesekkürler.
 
skysea hocam mesaj sayım az oldugu icin özel mesaj atamıyorum ama sizin yardımınıza ihtiyacım var nasıl halledebiliriz ?
 

Forum istatistikleri

Konular
128,179
Mesajlar
915,658
Kullanıcılar
449,940
Son üye
yavuzturan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst