Verdiğin verilere bakarak :
1- Sisteminizde vibrasyon mevcut
2- Motorlarınız ağır şartlarda çalıştırılıyor
3- Sisteminizde eksen kayıklığı mevcut
4- Motor montaj hataları mevcut
Açıklama:
1- İlgili bileşenlerin kendi içinde (Motor-redüktör-sistem gövdesi) mekanik bağlantılarını güçlendiriniz. Şayet güclü olduğunu
düşünüyorsanız redüktör motor bağlantısını kayış yada benzeri kaplinlerle yapınız.(Bknz Yük harmoniklerin bertaraf edilmesi)
2- Ağır şartlarda çalışan motorlar sisteme bir tork sabitleyici ile takılır. (Gücü / deviri belirli değerin üstünde olanlar)
Redüktörde bulunan dişlilerin tümü çelik veya türevi ise en az biri (Muhtemelen en yavaş döneni) Pirinç, bronz vs malzemeden
yapılır. Bu şekilde o dişli mekanik sigorta görevi görür sistemdeki anormalliklerde ilk bozulacak olan dişli o olur.
3- Mekanik olarak motor yada redüktörün yük eksenlerine olan açıları herhangi bir sebepden dolayı değişirse mekanik bağlantılarda
zamanla montaj civatalarındaki boşluklar kaymaya sebep olur.
4- Kısaca montaj şekli: Motor redüktör platformuna --> redüktör platformu ---> makina gövdesine şeklindedir. 0,75 Kw üzerindeki
motorlar redüktörü ne olursa olsun (planet,sonsuz dişli, normal vs) mutlaka redüktörle mekanik olarak (motor ayaklarından)
bağlanmalıdır. Yüksek devirli sistemlerde mutlaka redüktör - motor mili boşluğu 0.1 mm olmalıdır. Bu koşulda milin genleşmesi ve
redüktör mil bağlantı yerinin genleşmesi göz önüne alınmalıdır.
Motorun rulmanlarına kesinlikle yağ basılmamalı periyodik olarak değiştirilmelidir.Ayrıca kullanılan motorun vantilasyon durumu incelenmeli ve rulman yataklarında olası boşluklar gözlenmelidir. Yük-redüktör-motor arasındaki açı 0 (sıfır) olursa mekanik ömür daha uzun olur. Motorların rotorları bir markanınki diğerine kesinlikle uyuşmaz. Hatta aynı markanın aynı güçteki üretim tarihi farklı olanların bile birbiriyle %100 uyuşması söz konusu değildir. (Bknz Manyetik doyum noktaları, Geçirgenlik katsayısı, Hava aralığı vs vs)
Kolay gelsin..